Obsah filmu Moulin Rouge
"Moulin Rouge". Ač tento film byl čistě pařížský, tedy úzce lokální, byl dokonalým mezinárodním produktem British International Film Co. Režisér A. E. Dupont byl Němec a za hlavní představitelku si zvolil Rusku Olgu Čechovou, Angličanku Evu Gray a Francouze Jeana Bredina. Scénář k filmu "Moulin Rouge" si napsal Dupont sám, ale než se mu podařilo realizovat myšlenky dokonalým způsobem, trvalo to opravdu velmi dlouho. Tehdy přišel Dupont do Londýna se scénářem "Moulin Rouge" v kapse a se slávou filmu "Varieté" za sebou s úmyslem vytvořit tento film hodnotným způsobem pod záštitou některé britské filmové společnosti.
Místo toho se stal...
"Moulin Rouge". Ač tento film byl čistě pařížský, tedy úzce lokální, byl dokonalým mezinárodním produktem British International Film Co. Režisér A. E. Dupont byl Němec a za hlavní představitelku si zvolil Rusku Olgu Čechovou, Angličanku Evu Gray a Francouze Jeana Bredina. Scénář k filmu "Moulin Rouge" si napsal Dupont sám, ale než se mu podařilo realizovat myšlenky dokonalým způsobem, trvalo to opravdu velmi dlouho. Tehdy přišel Dupont do Londýna se scénářem "Moulin Rouge" v kapse a se slávou filmu "Varieté" za sebou s úmyslem vytvořit tento film hodnotným způsobem pod záštitou některé britské filmové společnosti.
Místo toho se stal vedoucím šéfem British National Film Co. a byl používán jako superrevident jiných filmů a tím byla realizace "Moulin Rouge" oddálena. Později se se stal A. E. Dupont společníkem anglo-německé filmové produkce, která chtěla natáčet "Moulin Rouge", ale zatím se to neuskutečnilo, až jakýsi pan Maxwell od British International naznal možnosti Dupontova scénáře a dal mu tzv. "carte blanche", aby jel do Paříže a začal natáčet. Ale tady vznikly potíže s výběrem herců a prostředí. Hlavní osobou tohoto filmu je žena, dost stará na to, aby měla osmnáctiletou dceru, a zase dost mladá, aby mohla být okouzlující hvězdou music hallu podle tehdejšího vkusu a představ Paříže.
Tak takovouhle představitelku nebylo možné jen tak lehce najít. Mnoho známých amerických filmových hereček si chtělo v tomto filmu zahrát, ale všechny byly Dupontem uznané pro tuto roli za nevhodné. Nakonec byla vybrána Olga Čechová, ruská filmová herečka, tehdy známá pouze z německých veseloher a tento "objev" byl právě takového významu, jako byl výběr Lya de Putti, úplně neznámé herečky pro předchozí Dupontův flm "Varieté". Po výběru herců přišla otázka interiérů a Dupont šel důvěřivě k ředitelům skutečného "Moulin Rouge" a nabídnul jim tehdy "světovou reklamu" zfilmováním příběhu, který byl napsaný o tomto music-hallu. Ředitelé dali hlavy dohromady, poradili se a žádali od Duponta půl milionu franků za privilej filmové scény v jejich divadle a plný plat všem osobám, které se měly objevit před filmovou kamerou.
To byla nová překážka, která oddálila realizaci "Moulin Rouge". Konkurenční pařížský music-hall "Casino de Paris" nabídlo Dupontovi mnohem příznivější podmínky než skutečný "Moulin Rouge" pro filmování v divadle a Dupont třicet pět dní pracoval v Casinu vždy mezi dvěma představeními. Celý tehdejší ansambl "Casino de Paris" pracoval s ním. Jen na místo Dolly Sisters vystupovala Čechová. Často byl nafilmováno víc, jak 200 osob na jevišti a přes 3000 v hledišti a každého statistu si vybíral Dupont sám, i když se jednalo o nepatrnou epizodní roli, kterou měl hrát.
A. E. Dupont měl však na starosti, jak bude moci filmovat potřebné scény skutečného "Moulin Rouge" z venku a zda bude moci užít jména tohoto music-hallu za titul svého filmu, když znal stanovisko a názor ředitelů. Ale skutečnost, že "Casino de Paris" si získalo účinnou reklamu tím, že Dupont tam filmoval revue Paris New York pohnulo ředitele "Moulin Rouge", aby vyšli Dupontovi vstříc v jeho další práci. Pařížské ulice v noci v záplavě světel a reflektorů, s nočním životem světového města poskytly dokonalou atmosféru tomuto filmu. Studie světla a stínu v pařížských ulicích byla přiléhavým prologem k tomuto filmu, který řešil problém tří lidí: Parysie, starou Moulin Rouge, její dcery Margaret a jejího snoubence Andrea.
Dupont v tomto filmu vyčerpal všechny možnosti dát obecenstvu nejlepší představy Paříže a života v music-hallu. Ukázal a objevil nové zorné úhly, kterým se známá Paříž stávala vždy novou a novou. Úžasná péče byla věnovaná jmenovitě detailům ve scénách v Casino de Paris. Vždy novýma očima se díval na hlediště, buď trojúhelníkem rozkročených noh tanečnic, nebo z promenairu a z jiných míst a tím dosáhl, že po několika scénách se zdálo, že každý divák je známý, i když to bylo nemožné všech 3000 tváří vidět najednou. Dupont uplatnil v celém filmu svou inteligenci a režisérskou pohotovost v každé scéně.
Filmoval veselou společnost v Ambassadoru blanou rozhoupaného balonku nebo zvuk hlasu, nebo pohled sleduje kamerou, aby byl dojem co nejdokonalejší a automobilové neštěstí tak dokonalým způsobem, že divák měl strach ze stromu, který se lámal přes automobil a měl představu svého vlastního zranění. Dupont v tomto filmu byl mistrem detailu, zpracovaného nekonvenčním způsobem, a svůj příběh tří lidí, fabulačně dost chudý, obalil dokonalým dojmem pařížského prostředí. Jeho detail nebyl titěrný a neunavoval, ale přece se zdálo, že E. A. Dupont by nikdy nebyl schopný vytvořit film, ovládaný jedinou myšlenkou, protože jeho režisérské nápady nebyly velkorysé, ale vždy vtipné a jeho obrazy byly dokonalou studií světla a stínu. Film "Moulin Rouge" byl prvním britským mezinárodním filmem, který vlastně reprezentoval úroveň celého evropského filmu. < Zobrazit méně
Autor: Asmodej, zobrazit všechny obsahy (1)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Bez komentáře :-).
Přidat komentář jako první.