Obsah filmu Kariéra Pavla Čamrdy
"Kariéra Pavla Čamrdy". Vskutku svižný film tenkrát vznikl v české produkci. Byl natočený podle stejnojmenného románku českého humoristy Ignáta Herrmanna, který úvodem k němu pronesl několik prostých a upřímných slov. Film, podobně jako kniha, promlouvá k divákům řadou roztomilých, maloměstsky naivních, avšak domácky hřejivých obrázcích o svízelích a slastech malého nenáročného a prostého ouředníčka, kterému z ničeho nic padlo přátelskými pohledy jeho okolí, štěstí do klína - udělat kariéru a šťastně se oženit.
Námět, i když byl jeho duchovním otcem takový mistr, jakým Hermann byl, nesliboval mnoho a vzbuzoval ihned zpočátku trochu...
"Kariéra Pavla Čamrdy". Vskutku svižný film tenkrát vznikl v české produkci. Byl natočený podle stejnojmenného románku českého humoristy Ignáta Herrmanna, který úvodem k němu pronesl několik prostých a upřímných slov. Film, podobně jako kniha, promlouvá k divákům řadou roztomilých, maloměstsky naivních, avšak domácky hřejivých obrázcích o svízelích a slastech malého nenáročného a prostého ouředníčka, kterému z ničeho nic padlo přátelskými pohledy jeho okolí, štěstí do klína - udělat kariéru a šťastně se oženit.
Námět, i když byl jeho duchovním otcem takový mistr, jakým Hermann byl, nesliboval mnoho a vzbuzoval ihned zpočátku trochu nedůvěřivosti a pochyb. Ale díky scénáři, který napsal Jan Reitr, který zůstal věrný rázovitým dialogům a jemného vykreslení postav, tak jak vyšly z pera mistra Herrmanna. Vlastní jádro filmového vyprávění dalo se přirovnat v obrazu ke své románové předloze, ostatní i přes jistou kostrbatost a začátečnictví neublížilo ani omlouvajícímu se autorovi, ani již tolikrát strhanému českému filmu. Režie M. J. Krňanského neměla určitých a spolehlivých grifů, ale byla ke své chvále rozumně střízlivá a zřejmě si nepřála víc, než to, aby film byl přijat vlídně, prostě, aby to nedopadlo špatně. A dopadlo to dobře. Škoda, že vypadají v některých místech pokusy o snivou avangardu poněkud nepřesvědčivě. Snad to bylo tím, že tu chyběla zručnost v psychologicky podmíněných scénách a ve střihu filmového pásku. Až na Hugo Haase, jako vždy nadprůměrně skvělého, zcela osobitou opravdovostí, bylo ve filmu vidět mnoho nových tváří, které slibovaly, že když v tomto filmu byly dobré, příště budou ještě lepší.
Slibní herci v tom filmovém dávnověku byli Vladimír Borský a Lída Baarová, že v tom filmu byli hodně nesmělí a každým krokem nejistí, to jim jistě bylo odpuštěno. Čas ukázal, jaké hvězdy se z nich vyklubaly, ale teď byly zatím na startovní čáře...Takový Emanuel Hříbal, figurka k pomilování a herec od pána boha, byl více než dobrý. Byl vynikající. Co se týkalo zvuku, byl film bezvadný a co se týkalo obrazu a kamery samé, pak byl uspokojivý.
Poznámka autora: Je dobré, že se tento příjemný a milý film tu a tam objeví na televizní obrazovce k radosti zapálených nadšenců pro dávnou československou filmovou tvorbu. < Zobrazit méně
Autor: Asmodej, zobrazit všechny obsahy (3)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 9.9.2017
Za celých 50 minut se to ne a ne hnout nějak kupředu. A nebýt pana Haase, usnul bych u toho. Takže jemuž dejme dvaciáše a více ani bod. Prostě, volovina. Červená knihovna jako víno.