Obsah filmu Hotel
Do zlověstně tajemného hotelu v rakouských Alpách nastupuje nová recepční, jejíž předchůdkyně za záhadných okolností zmizela. Citlivá mladá žena se na novém působišti, které je izolované od okolního světa, začne propadat do temnoty... Hororové drama bývá přirovnáváno ke Kubrickovu snímku Osvícení (1980).
Rakouská režisérka Jessica Hausnerová natočila hororové drama Hotel s kameramanem Martinem Gschlachtem, který je stejně jako ona spoluzakladatelem produkční společnosti Coop 99. Gschlacht podobné tíživé obrazy jako v Hotelu nasnímal i v dalších filmech svých krajanů, naposledy v hororu Dobrou, mámo (Ich seh Ich seh,...
Do zlověstně tajemného hotelu v rakouských Alpách nastupuje nová recepční, jejíž předchůdkyně za záhadných okolností zmizela. Citlivá mladá žena se na novém působišti, které je izolované od okolního světa, začne propadat do temnoty... Hororové drama bývá přirovnáváno ke Kubrickovu snímku Osvícení (1980).
Rakouská režisérka Jessica Hausnerová natočila hororové drama Hotel s kameramanem Martinem Gschlachtem, který je stejně jako ona spoluzakladatelem produkční společnosti Coop 99. Gschlacht podobné tíživé obrazy jako v Hotelu nasnímal i v dalších filmech svých krajanů, naposledy v hororu Dobrou, mámo (Ich seh Ich seh, 2014) rakouské režisérské dvojice Veronika Franzová a Severin Fiala nebo v dokumentární eseji Ulricha Seidla Ve sklepě (Im Keller, 2014).
Mladá recepční Irene nastupuje na nové místo do velkého osamělého hotelu v rakouských Alpách, který je obklopen hlubokými lesy, o nichž se vyprávějí strašidelné zkazky. Upjatá žena, která je silně poznamenaná křesťanskou výchovou, zjišťuje, že dívka, která na místě recepční pracovala před ní, za podivných okolností zmizela. Přestože zaměstnanci hotelu Irene naznačují, aby hotel opustila, dokud je ještě čas, citlivá mladá žena se začne propadat do stále hlubší temnoty...
Detektivního rozřešení všech mysteriózních jevů a událostí se diváci nedočkají. Leccos ale naznačují opakované anticipační záběry, v nichž režisérka nechává hlavní protagonistku vstupovat ze světla do tmy. Příznačné také je, že Jessica Hausnerová v průběhu celého filmu nenechá kameru, aby budovu hotelu zabrala zvenčí v celkovém záběru. I kvůli své klaustrofobní atmosféře bývá snímek srovnáván s Kubrickovým mistrovským hororem Osvícení (The Shining, 1980).
Jessica Hausnerová, která je jako jediná rakouská zástupkyně zařazená do sekce věnované Berlínské škole, bývá kvůli svým osobním i filmařským vazbám spojovaná především s režisérem Michaelem Hanekem. Její druhý celovečerní snímek, který měl světovou premiéru na MFF v Cannes v rámci sekce Un certain regard (Jiný pohled), ale promítal se také na festivalech zaměřených na fantastiku, horory a mysteriózní filmy, ještě postrádá jemný humor, který je typický pro režisérčiny následující snímky Lourdy (Lourdes, 2009) nebo Láska šílená (Amour Fou, 2014).
Pavel Sladký
Letní filmová škola Uherské Hradiště 2015 < Zobrazit méně
oficiální text distributora, zobrazit všechny obsahy (2)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Bez komentáře :-).
Přidat komentář jako první.