Obsah filmu Fantasma
Mírným vychýlením z nastoupené dráhy byl pro Alonsa středometrážní (sebe)reflexivní snímek Fantasma, v němž argentinský mistr observace přemístil oba protagonisty svých předchozích filmů Svoboda a Mrtví do cinematéky San Marín v Buenos Aires. Alonso (zavilý odpůrce digitálu) vyměnil atraktivní přírodní lokace za rozmanité interiéry a v jednotlivých místnostech, veřejných i privátních prostorách či koridorech budovy rozehrává fascinující hru na svět před „zrcadlem" a za ním. Také tady kamera díky své ladné choreografii představuje spíš jakési médium: skoro každý záběr v sobě skrývá hmatatelné napětí plynoucí z mnohoznačnosti významů a...
Mírným vychýlením z nastoupené dráhy byl pro Alonsa středometrážní (sebe)reflexivní snímek Fantasma, v němž argentinský mistr observace přemístil oba protagonisty svých předchozích filmů Svoboda a Mrtví do cinematéky San Marín v Buenos Aires. Alonso (zavilý odpůrce digitálu) vyměnil atraktivní přírodní lokace za rozmanité interiéry a v jednotlivých místnostech, veřejných i privátních prostorách či koridorech budovy rozehrává fascinující hru na svět před „zrcadlem" a za ním. Také tady kamera díky své ladné choreografii představuje spíš jakési médium: skoro každý záběr v sobě skrývá hmatatelné napětí plynoucí z mnohoznačnosti významů a neurčitého, ještě nevyjeveného tajemství. Výsledný, zcela v duchu titulu díla až přeludný efekt snímku je ještě umocněn důmyslnou audio stopou, která připomíná komorní symfonii lidských, zvířecích a mechanických zvuků.
Aleš Stuchlý, 36.LFŠ 2010 < Zobrazit méně
zobrazit všechny obsahy (1)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Bez komentáře :-).
Přidat komentář jako první.