Obsah filmu Exil
Po filmu Chybějící obraz se kambodžský tvůrce Rithy Panh vrátil k úvahám o revoluci, kterou zažil v rodné zemi, ale také o tom, co představuje exil. Kombinací archivních filmů a fotografií z doby vlády Pol Pota, pečlivě vybraných obrazů a komentáře, v němž se nově napsané texty mísí s citáty, například z Mao Ce-tunga či Robespierra, vytvořil další velmi osobní dokumentární film, abstraktnější než ten předchozí. Materiál čerpal nejen z historických pramenů, ale především z rodinných fotografií a množství předmětů, jež sám vlastní nebo je našel v exilu. Obrazy, zařízení, staré gramofonové desky, ale hlavně snímky nedojedených večeří, jež...
Po filmu Chybějící obraz se kambodžský tvůrce Rithy Panh vrátil k úvahám o revoluci, kterou zažil v rodné zemi, ale také o tom, co představuje exil. Kombinací archivních filmů a fotografií z doby vlády Pol Pota, pečlivě vybraných obrazů a komentáře, v němž se nově napsané texty mísí s citáty, například z Mao Ce-tunga či Robespierra, vytvořil další velmi osobní dokumentární film, abstraktnější než ten předchozí. Materiál čerpal nejen z historických pramenů, ale především z rodinných fotografií a množství předmětů, jež sám vlastní nebo je našel v exilu. Obrazy, zařízení, staré gramofonové desky, ale hlavně snímky nedojedených večeří, jež zůstaly po násilně evakuovaných lidech v den, kdy se v dubnu 1975 zmocnili v Kambodži vlády Rudí Khmerové, evokují v mysli film Alaina Resnaise Noc a mlha. Podobným varováním je poetický esej Rithyho Panha o další státem organizované masové vraždě.
Eva Zaoralová
MFF Karlovy Vary 2016 < Zobrazit méně
oficiální text distributora, zobrazit všechny obsahy (1)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Bez komentáře :-).
Přidat komentář jako první.