Obsah filmu Dehet a peří
Nezvyklým názvem odkazuje příběh nápravy ústřední postavy k veřejnému trestu užívanému ve středověku: viník se pomazal dehtem a obalil peřím. Obrazně potrestán je v tomto případě rozvedený Christian, který se dosud potácel mezi svým životem ztroskotance bezohledného k okolí a touhou jít příkladem dospívající dcerce, případně najít nový vztah. Pascal Rabaté i v této ironizující moralitě, situované do venkovského městečka s jeho nudou a rituály středních vrstev, vynalézavě řeší jednotlivé výjevy optikou připomínající jeho předchozí Prázdniny u moře, za něž získal cenu za režii v Karlových Varech 2011. Jisté divadelní stylizaci je podřízen i...
Nezvyklým názvem odkazuje příběh nápravy ústřední postavy k veřejnému trestu užívanému ve středověku: viník se pomazal dehtem a obalil peřím. Obrazně potrestán je v tomto případě rozvedený Christian, který se dosud potácel mezi svým životem ztroskotance bezohledného k okolí a touhou jít příkladem dospívající dcerce, případně najít nový vztah. Pascal Rabaté i v této ironizující moralitě, situované do venkovského městečka s jeho nudou a rituály středních vrstev, vynalézavě řeší jednotlivé výjevy optikou připomínající jeho předchozí Prázdniny u moře, za něž získal cenu za režii v Karlových Varech 2011. Jisté divadelní stylizaci je podřízen i herecký projev představitelů: Christiana ztvárnil ve Francii velice populární Sami Bouajila, herec s tuniskými kořeny, dobře známá je také Isabelle Carréová, které režisér v roli Christiny, jež se stane světlým bodem existence mrzoutského hrdiny, poskytl možnost využít v době natáčení vlastního těhotenství.
MFF Karlovy Vary 2014 < Zobrazit méně
zobrazit všechny obsahy (2)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 13.7.2014
Tož neurazí, ale že by nadchl? Říkám si, jestli někteří nejmenovaní režiséři nejezdí do Varů za zásluhy..
Příběh o podvodníčkovi, který začíná baštit plody svého úsilí. V pozadí můžeme vidět lehce a banálně načrtnutou linku problematiky rozpadu rodiny, individualizace společnosti, jejího pokrytectví a často nevědomě produkovaných tlaků, kterému u nejednoho z nás podléhají morální zákony.
Mám pocit, že si měl režisér vybrat, zda chce točit nenáročnou komedii nebo zda chce řešit problémy současné společnosti. Dohromady mu to totiž moc nehraje.