Obsah filmu Boat People
Do poválečného Vietnamu přijíždí japonský fotograf (George Lam), aby zmapoval zemi, před níž stojí nové výzvy a snad i světlá budoucnost. Alespoň to mu bylo slíbeno. Avšak krátce po svém příjezdu nahlíží pod roušku oficiálních tezí, propagandistických sloganů a vratkého míru. Vietnam trpí. Fotografování nepovolených incidentů je trestáno a skutečnost je na míle vzdálená vládním prohlášením.
Nekompromisní portrét poválečného Vietnamu není jen zásadním článkem hongkongské nové vlny, ale světové kinematografie obecně. Ann Hui – na rozdíl od filmařů jako Tsui Hark nebo Johnnie To – nepřináší stylizovanou žánrovku, ale silné...
Do poválečného Vietnamu přijíždí japonský fotograf (George Lam), aby zmapoval zemi, před níž stojí nové výzvy a snad i světlá budoucnost. Alespoň to mu bylo slíbeno. Avšak krátce po svém příjezdu nahlíží pod roušku oficiálních tezí, propagandistických sloganů a vratkého míru. Vietnam trpí. Fotografování nepovolených incidentů je trestáno a skutečnost je na míle vzdálená vládním prohlášením.
Nekompromisní portrét poválečného Vietnamu není jen zásadním článkem hongkongské nové vlny, ale světové kinematografie obecně. Ann Hui – na rozdíl od filmařů jako Tsui Hark nebo Johnnie To – nepřináší stylizovanou žánrovku, ale silné společensko-kritické drama. Naturalistickým stylem zachycuje utrpení pod represivním režimem, ale především lidskou sílu mu vzdorovat. Humanismus je jedním z hlavních témat autorčiny filmové tvorby, a právě Boat People jej staví do popředí. Empaticky nahlíží na lidské utrpení, rozkrývá politické fabulace a ukazuje cestu hongkongským společenským dramatům na dekády dopředu.
FilmAsia < Zobrazit méně
zobrazit všechny obsahy (1)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Bez komentáře :-).
Přidat komentář jako první.