Obsah filmu Jed
Americký režisér Todd Haynes vystudoval umění v Providence na Rhode Islandu a hned na začátku své tvorby zaujal experimentálním krátkým snímkem Superhvězda: Příběh Karen Carpenterové. Založil organizací na podporu nezávislého filmu, a také se na nějakou dobu soustředil na realizaci nezávislých filmů Jed, Dottie dostává na zadek, Sametová extáze. Jeho zatím poslední film Daleko do nebe získal širší mezinárodní pozornost a uznání.
Dílem známého francouzského spisovatele a dramatika Jeana Geneta se Todd Haynes inspiroval v celovečerním filmu Jed, který natočil v roce 1990. Vypráví tři nezávislé příběhy tří lidí, kteří se nějakým způsobem...
Americký režisér Todd Haynes vystudoval umění v Providence na Rhode Islandu a hned na začátku své tvorby zaujal experimentálním krátkým snímkem Superhvězda: Příběh Karen Carpenterové. Založil organizací na podporu nezávislého filmu, a také se na nějakou dobu soustředil na realizaci nezávislých filmů Jed, Dottie dostává na zadek, Sametová extáze. Jeho zatím poslední film Daleko do nebe získal širší mezinárodní pozornost a uznání.
Dílem známého francouzského spisovatele a dramatika Jeana Geneta se Todd Haynes inspiroval v celovečerním filmu Jed, který natočil v roce 1990. Vypráví tři nezávislé příběhy tří lidí, kteří se nějakým způsobem vydělují ze společnosti. První je o sedmiletém chlapci, který zastřelí svého otce, v dalším se lékař stane obětí vlastního vědeckého výzkumu lepry, závěrečný zachycuje homosexuální vztah dvou vězňů, z nichž jeden se dopustil několika nezvykle násilných činů. Příběhy nejsou řazeny za sebe, ale jejich delší či kratší segmenty postupně skládány tak, aby vytvářely tři samostatné linie. Experimentálně laděný snímek je nesporně určen divákům, které nezaskočí poněkud složitá dějová struktura, stejně jako užívání některých vypjatých prvků hororu, násilí a erotiky. Film získal v roce 1991 Velkou cenu poroty na festivalu Sundance. < Zobrazit méně
oficiální text distributora, zobrazit všechny obsahy (1)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 9.9.2007
Čekal jsem víc, 3 nesouvislé příběhy, každý z jiné doby je málo. V 1. příbehu je hlavním hrdinou mladý úspěšný vědec doktor Leprik, zrovna vyrobil svůj experiment, když ho navštíví neočekávaná návštěva mladá doktorka. Okouzlen jejím pohledem se napije lektvaru lepry. Onemocní. A v záchvatu bezmoci zabije jednu ženu, je pronásledován policií. A jediný kdo ho neopustí je již zmíněná pohledná doktorka. Sama se nakazí a zemře. Konec sci-fi dramatu je monstózní. . Skáče z balkonu mezi dav. Když jeho dům obklíčí policie. 2. příběh je drama, o části života recídivisty, který je homosexuál. Odehrává se v polovině 40. let tohoto století. Kdy je uvězněn v jedné z místních věznic. Ve vězení se provádí nechutné sexuální praktiky. Včetně znásilňování, týrání, zneužívání. Hlavní hrdina se zamiluje do nového vězně. Ten mu lásku dlouhou dobu neopětuje. Je, ale ostříleným vězněm a ačkoliv je na to s fyzičkou hůře, přinutí ho k tomu. Trochu perverzní, úchylné téma končí Sadendem. Při útěku je jeden z vězňů zabit. 3. díl je o létajícím chlapci, který diváka přinutí přemýšlet, jak to mohlo podle reálií probíhat. Malý chlapec provokující své spolužáky, kteří ho ve vzteku pak týrali. Byl totiž masochistou. Neměl přátele. A jednou si při příchodu ze školy všimnul, že v ložnici matka s nikým je, ale nebyl to otec, ale jejich zahradník. Otec to naneštěstí zjistil. Ve vzteku málem zabil matku, v dokonání násilného činu mu zabránil až jeho syn 2 výstřely z jeho zbraně. Výpověď matky pak určuje, že syn vyskočil z okna a letěl k nebi. Lež, pravda? Kdo ví? Nejlepší byla 3. linie s dítětem. Polodokumentární natáčení ještě zvyšuje věrohodnost. Ale v celku to ani zdaleka nezachraňuje celý fim. Připadá mi to tak trochu béčkově.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 1.9.2007
Filmy Todda Haynese jsou velmi zneklidnujíci. Natočit tři alegoricky odlišné příběhy, které mezi sebou zdánlivě nesouvisí, chce odvahu a excentrici. Nevím přesně co chtěl reřisér tímhle počinem sdělit, ale ty příběhy mají sice jedno společné. jsou o lásce, ať jde o jakoukoli formu. O lásce kterou společnost neakceptuje.