Jasněnka. Naprosto přesně si pamatuji, jak jsem záviděl ševci Jírovi, ty jeho dnes už poněkud " out of time" křídla. Dodneška mne pohádka baví svou přímo horrorovou atmosférou, dějem, který má spád a samozřejmě velmi působivou Helenou Růžičkovou v roli čarodějnice. To je fakt soda do dneška a připadá mi, že ty sekvence s ní z jejího doupěte, jsou dodnes velmi působivé a vůbec nezestárly.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 11.8.2008
Prvnímu z Jacksonovy trilogie nelze nic vytknout. Všichni herci byli tak šťatně vybraní, např. Boromir. Díky zvláště za Morii a za Balroga. Škoda jen, že Peter v Morii nerozvinul déle motiv knihy, který spočívá v rytmickém a opakovaném blížícím se: jdu, jdu! (skřetů). Na můj vkus příchod skřetů přichází příliš brzy. Ale chápu, že film potřebuje akci. Jinach nenacházím slabších míst. Škoda jen, že to je tak krátké!
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 11.8.2008
Pro mne zcela zásadní záležitost dětských let. Hrdina i příběh, byť se mi jeví z dnešního hlediska velmi povrchní, byli mně prostě sympatičtější než všichni Conanové a podobné filmy. Prostě jsem jim to sežral i s navijákem. co je pro tento film příznačné je vynikající hudba a dynamický děj. A příšerky Vore, no ty jsou tak působivě komické, že se jich člověk bojí dodneška... :)
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 14.8.2008
Stále znovu a znovu se mohu dívat na tento film bez pocitu nudy, trapnosti a všednosti. Z odstupu tolika let se mi jeví kreativita pánů tvůrců jako geniální. Dík zejména za nádherný " jazyk " filmu a také za nádherné role pánů Hrušínského, Brodského a Kopeckého. Nejraději mám sekvence z počátku filmu, kdy divák, který netuší oč jde, je fascinován pojízdným " zázrakem " Tóny hluchoněmce " a jeho proměny poté v sluhu geniálního šílence...Film můžeme chápat jako operu, také se drží jejích praktik, dá se rozčlenit na jednotlivá dějství. Vynikající hudba Luboše Fišera také udělala mnoho. Tento skladatel především symfonické hudby není co se filmové hudby týče tak proslulý jako Liška, Šust a další, ale kdo si vzpomene na režiséra Zemana, ví. Film hodnotím jako nezapomenutelný a neopakovatelný přínos české kinematografii.