Životopis (biografie) / Informace:Hirokazu Kore-eda (1962, Tokio), jeden z nejvýznamnějších tvůrců střední generace, na sebe poprvé upozornil v Benátkách snímkem Maboroši no hikari (1995), filmovou elegií o mladé ženě a matce, jejíž manžel z neznámých důvodů spáchal sebevraždu. Ve filmu Wandafuru raifu (1998) se zabýval motivem paměti a zároveň nechal diváka nahlížet do procesu natáčení. Distance (2001) vypráví o lidech, jejichž příbuzní se nechali svést náboženským kultem k dobrovolné smrti. Hrdiny filmu Dare mo širanai (2004), zařazeném do soutěže v Cannes, jsou čtyři děti, jež se snaží přežít poté, co je opustila matka. Hirokazu se neustále snaží o fúzi hraného a dokumentárního filmu. Pro japonskou televizi také natočil řadu dokumentů, v nichž se věnoval příběhům lidí z okraje společnosti, lidem nemocným AIDS, lidem s poškozením mozku a také běžencům z Koreje, kteří byli obviněni ze špionáže. Roku 1996 byl oceněn nejvyšší japonskou cenou za dokument.
katalog 44.MFF Karlovy Vary, archív filmů, Hana
Životopis (biografie) / Informace:Při práci asistenta pro televizní společnost TV Man Union tajně natočil svůj první dokument, jehož úspěch mu umožnil začít tvořit experimentálně pojaté filmy. Po pěti dokumentech debutoval snímkem Maboroshi no hikari (1995), jenž ho vynesl do centra pozornosti festivalů. Koreedovy hrané snímky využívají dokumentárních prvků, zkoumají vztahy mezi fikcí a realitou, mezi minulostí a budoucností. Častým motivem je paměť. Českým divákům se představil vrcholným dílem Nikdo to neví (2004) a atypickým žánrovým pokusem Hana (2006).
Febiofest 2010
Nový publicista: :Nelíbí se vám tento životopis? Chcete napsat lepší? Tak neváhejte a klidně
napište.