Zari

Z domova: Pohádka Kovář z Podlesí s Bolkem Polívkou představuje první ukázku

Vydáno dne 18.02.2013

Nová česká pohádka Kovář z Podlesí vstupuje do závěrečné etapy svého vzniku. Tým režiséra Pavla Göbla a producentky Kateřiny Špůrové, tak  finalizuje několik let připravovaný projekt, který díky tomu, že jde o hraný film, kombinovaný s klasickou loutkovou animací, současnou 3D animací, digitální kompozicí a mnoha dalšími trikovými technologiemi, představuje jednu z nejnáročnějších realizací v českém filmu posledních let. Do kin  uvede Kováře s Podlesí společnost Bontonfilm již   16. května letošního roku.  

Podle původního scénáře Pavla Göbla vypráví film příběh, kdy je na městečko Podlesí a jeho okolí uvržena kletba, kterou může zlomit Toník, synovec místního kováře. A jak? Tím, že zbaví kraj zlých bab, v něž se kdysi proměnily dobré víly. Z jejich spárů musí zachránit milovanou Bětku a současně zbavit Podlesí draka. Toník je sirotek, který vyrůstá u svérázného strýce kováře. A protože kovář je jednak válečný invalida a jednak trošku lenoch, proměnil Toník jeho kovárnu v dílnu plnou vynálezů, které mají strýčkovi usnadnit život. A k obsluze různých strojků, strojů a čarovných mašinek taky vycvičil dva hlodavce – křečka a veverku.
 

Hlavním tématem Kováře z Podlesí je pohádkový souboj dobra se zlem, snaha o získání pravé lásky a objevení hodnot opravdového přátelství. Pohádka, v níž je všechno tak trochu jinak, vznikla také trochu mimochodem. Pavel Göbl na základě své předchozí práce pro Českou televizi dostal nabídku nejprve na studiovou pohádku, ale nakonec se námět vyvinul ve filmový tvar.
 

Jedním z inspiračních zdrojů mi byla knížka od pana Vondráčka, kde bylo popsáno, jak dříve fungovalo v domech vymýtání zlých duchů. Úředně. Co kolem toho bylo za papírování – z dnešního hlediska to bylo docela směšné – a z toho jsem vyšel, ale nakonec z toho v pohádce moc nezbylo,“ říká Pavel Göbl a doplňuje: „Pak se přidaly takové ty známé archetypy jako kouzelný meč, love story, nechtěný ženich – to je klasická věc známá nejen z pohádek, a ti hlodavci jsou už můj výmysl.“
 

Veškeré interiéry, exteriéry i rekvizity jsou stylizovány do magického výtvarného stylu Františka A. Skály (syna výtvarníka Františka Skály), originální dobové kostýmy jsou dílem kostýmní výtvarnice Ivany Brádkové, za kameru se postavil Richard Špůr. O náročnou trikovou část, jíž vévodí samozřejmě drak, ale v níž  kouzlem více než tří stovek triků je hlavní to, že přirozeně a nenápadně zapadají do vyprávění příběhu, se postaral Boris Masník a všeumělné studio UPP.
 

Titulní roli obsadil režisér Pavel Göbl Bolkem Polívkou, v jehož filmografii se pohádkový žánr vyskytuje velmi výjimečně. „Já jsem se dosud věnoval svým dětem, a nějak jsem žádnou pohádku nestihl,“ vysvětluje herec tuto skutečnost. Proč ale kývnul na netypického pohádkového hrdinu Kováře z Podlesí?
 

Pan spisovatel Göbl, který je také režisérem, je člověk, kterého mám rád a který navíc sdílí tu filosofii nás Valachů – že v Praze se nedá žít, protože tu v žádné hospodě nemají borovičku. Proto jsme také hodně točili ve skanzenu na Valašsku. Scénář je krásný, i když bylo utrpení hrát ho, protože hrát s dřevěnou nohou je utrpení, ale rád jsem to podstoupil,“ říká Bolek Polívka.
 

V dalších rolích uvidíme Josefa Somra, Báru Seidlovou, Milana Markoviče, Jiřího Pechu, Rosťu Nováka, Ivanu Uhlířovou a Božidaru Turzonovovou, ve tři zlé víly se proměnily Ivana Chýlková, Szidi Tobias a Iveta Dušková. V roličce hospodského uvidíme člena legendárních Plastic People Vratislava Brabence, který má ve filmu dokonce dvojroli – namluví také trikového draka! V rolích Toníka a Bětky se představí Gregor Bauer a Valerie Šámalová.
 

Natáčelo se ve skanzenu v Rožnově pod Radhoštěm, v soustavě jeskyní u Velenic u České lípy a v lesích v okolí Prahy.
 

Po boku hlavního producenta, společnosti Next Production a jejího koproducenta České televize, stojí jako koproducent také postprodukční studio UPP. Film vzniká v česko-slovenské koprodukci se slovenskou televizí RTVS a společností Incognito Production.
 

(Autor: administrator)
 

Kino

Recenze: Světýlka

Po Chvilkách a Slovu stvořila Beata Parkanová tato Světýlka, ve kterých neustoupila od svého působivého režijního... celý článek
Reklama
Reklama
Reklama
Naposled navštívené:Přesunout nabok | Vymazat historii
James A. Taylor

Taylor James A.

Naposled navštívené:
James A. Taylor

Taylor James A.