Duben
ohodnotit

Kovář z Podlesí

Další název:
The Blacksmith From Woodham / Kováč z Podlesia (SK)
Rok:
2013
Délka:
85 minut
Premiéra v ČR:
16.5.2013
„Pohádka, ve které je všechno tak trochu jinak.“

Obsah filmu Kovář z Podlesí

 
Podlesí je malá vesnička, do které se před lety přihnala válka s Turkem. Dobré lesní víly byly v dobré víře požádány o pomoc, která ovšem spočívala ve vykonání zla někomu, což se už z principu vymstilo a vesnici to nepřineslo štěstí, ale naopak kletbu… A to je potřeba napravit!
Hlavní myšlenkou pohádky je, že se zlem nezle bojovat hrubou silou, jak se dnes dětem s oblibou říká, ale naopak – rozumem, srdcem a odvahou… Režisér Göbl mluví o výjimečném technologickém zpracování snímku, které by mělo kombinovat herce, klasické loutky a 3D animaci

 
Související odkazy
 
Z domova: Pohádka Kovář z Podlesí s Bolkem Polívkou představuje první ukázku

Nová česká pohádka Kovář z Podlesí vstupuje do závěrečné etapy svého vzniku. Tým... číst dál

 
 
RECENZE: Kovář z Podlesí? Herci, drak, houbové víly, zmatek nad zmatek

Nefilozofujte a vzdejte se, zazní v jedné situaci premiérové české pohádky Kovář z Podlesí, která ve čtvrtek vstupuje do kin. Není to jediný okamžik, kdy se dobře míněný a mimořádně pracný snímek stává sám sobě nechtěnou parodií. číst dál

Hodnocení: 30 %

 
 
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit zde >>
režie:
Pavel GöblPavel Göbl  
hraje:
Bolek PolívkaBolek Polívka.....kovář [63]   
Gregor BauerGregor Bauer.....Toník [17]   
Josef SomrJosef Somr.....starosta [79]   
Milan MarkovičMilan Markovič.....knížecí správce [69]   
Jiří PechaJiří Pecha.....farář [68]   
Barbora SeidlováBarbora Seidlová.....Paní Víl [31]   
Ivana ChýlkováIvana Chýlková.....víla Bedla [49]   
Szidi TobiasSzidi Tobias.....víla Mochomůrka [45]   
Iveta DuškováIveta Dušková.....víla Pýchavka [51]   
Rostislav NovákRostislav Novák.....syn knížecího správce [33]   
Ivana UhlířováIvana Uhlířová.....uhlířka [32]   
Božidara TurzonovováBožidara Turzonovová.....kramářka [70]   
Bohdana PavlíkováBohdana Pavlíková.....žena [36]   
Valerie ŠámalováValerie Šámalová.....Bětka   
Filip DvořákFilip Dvořák.....Lojzík   
Monika HorkáMonika Horká.....žena [47]   
scénář:
Pavel GöblPavel Göbl  
námět:
Pavel GöblPavel Göbl  
hudba:
Antonín VeselkaAntonín Veselka  
Robert NebřenskýRobert Nebřenský.....písně Čočka a hrách, Svatební [49]   
Peter BinderPeter Binder.....písně Čočka a hrách, Svatební   
kamera:
Richard ŠpůrRichard Špůr  
střih:
Jiří BrožekJiří Brožek  
dvd obal trailer
Distributor v ČR:
Bontonfilm Česká republika
 
 
Barevný:
Ano
 
 
Formát:
širokoúhlý
 
 
Jazyková verze:
česká
 
 
Zvuk:
Dolby Digital (SDDS/DTS)
 
 
Přístupno:
od 12 let
 
 
Ohodnoťte
n12345
n678910
Zobrazit všechny herce a tvůrce filmu Kovář z Podlesí >

Řadit dle:  Bodů uživatele  |  Od nejnovějších  |  Podle hodnocení

Nejnovější komentáře k filmu

dreamerCZ
Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 4.12.2021
Já nevim. To se rozhodlo na nějaký schůzi,   nebo jak? Že se od jistý doby budou u nás   točit jenom hloupý, nezajímavý, nudný,   herecky špatně obsazený a vůbec, prostě   naprosto zbytečný a nekoukatelný   pohádky?
Tohle jsem viděl cca od poloviny, ale   stačilo. Taková píčovina :(
Pitryx
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 13.5.2020
 
Některé scény jsou dokonale pokažené   špatnými dialogy. Například u víl. Je to jako   špatně čtený text. Děj jede ve dvou liniích,   což je občas rušivé. Ovšem při diskuzích s   drakem jsem se opravdu bavil.  
 
curil
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 28.1.2017
Pohádka stojí především na Bolku Polívkovi.   Dalším plusem je jeho invalidní vozík na   živočišný předkusový pohon a tři víly,   které stojí trochu mimo zavedených pořádků.   Na animovanou část příběhu nebudu žehrat,   naopak zvířátka působí celkem mile. I dialogy   jsou občas vtipné, ale přesto celkově na mě   pohádka nezabrala. Ze zkušenosti vím, že po   druhém, třetím shlédnutí často názor   přehodnotím, tak uvidíme.
rudyzzr
Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 29.10.2016
bohuzel
bohuzel ani ja jsem nejak nepostrehl smysl tohoto   snimku.Poprve jsem to musel s nechuti vypnout asi   po 10ti minutach a ani napodruhe jsem to nedal do   konce.
martin.stusak.9
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 10.5.2014
Pohádkový příběh tak trochu jiného ražení.   Žádný humor, žádná kouzla (skoro), žádné   napětí, žádné juchání ..., zkrátka snímek   pro děti, kteří se při sledování nemusí   ničeho bát. Vyprávění příběhu lehce plyne   jako vánek a vytváří tak atmosféru, jaká tu   dlouhá léta nebyla. Zajímavostí je, že   tvůrci použili starou filmovou školu, tedy to,   že zvířátka jsou animované loutky, což   vytváří dojem nostalgie. Tedy až na draka. Ten   je již vytvořen ve 3D. A tak se stala nevídaná   věc. V jednom filmu se střetla animace klasická   s tou současnou. Ale nedopadlo to zase až tak   zle. Těžko říci, jak se na to dívají děti,   ale dospělý divák nad tímto počinem pouze   nechápavě kroutí hlavou. A já říkám;   konečně nějaká změna. Poslední dobou byly   pohádkové snímky tvořeny podle jedné stejné   šablony a už to mnohé přestávalo bavit. Mezi   diváky si bude velmi složitě hledat cestu, ale   myslím, že se přesto neztratí. Ale to ukáže   čas.
DavidPrak
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 21.5.2013
Recenze převzatá z csfd
Sandiego

všechny komentáře   uživatele

Kritický humbuk, který se strhl   kolem této nové pohádky a označil ji za   nesmyslnou podivnost, selhávající v   nejzákladnější schopnosti vyprávět a   "udržet nit", osobně vnímán jako   dosti nemilý omyl. František Fuka si zakládá   svoji kritickou "osobitost" na tom, že   co nejpodrobněji sleduje děj a hledá   sebemenší skulinku, kde dramaturgovi či   skriptce něco uniklo. Tím dokazuje jen to, že   je velmi pozorným divákem, který se ale   bohužel zajímá o naprosté malichernosti a ne o   podstatné rysy zhlédnutých filmů. Zde jeho   přístup, který lze těžko označit za   plnohodnotnou kritiku (naštěstí vše probíhá   v rámci blogu, takže není třeba s pojmem   kritika tak doslovně pracovat), ovšem příliš   na místě není. Zatímco Fuka vše vidí skrze   neprůstřelné zákony logiky a racionalismu,   Kovář z podlesí a jeho svět prostě na tyto   návyky moderní západní civilizace nehrají a   dobře si to uvědomují. Vezmeme si třeba Fukův   útok na mechanismus, skrze nějž byly zaklety   tři houbové víly. Ano, tento proces   neodpovídá přírodním zákonům tak, jak se s   nimi každodenně setkáváme a nedá se   vysvětlit   psychologicky/sociologicky/matematicky/anatomicky   a bůhvíjak jinak. Je třeba ale vzít v potaz,   že jde o zkazku, která nejprve ožívá skrze   stylizované obrazy Laterny Magiky, a je   povídačkou, které věří jen na první pohled   naivní Bětka. Jenže hlavní osobitost světa   Kováře z Podlesí tkví v tom, že v něm   dávné povídačky a pověsti náhle začnou   ožívat, stávat se skutečností a postavy se s   tím musí nějak vyrovnat či spíše smířit.   Zajímalo by mě, co si František Fuka myslí   například o staletých příbězích o bílých   paních, které fungují na stejném principu, nad   nímž se nikdo nepozastavuje, i když je holým   nesmyslem. To, s čím se první kritiky musely   střetnout a v čem selhaly, byla nutnost vyrovnat   se s velmi otevřenou fantazií, která absorubuje   dobové vnímání světa. Kovář z podlesí bere   v potaz nutnost vesničanů najít si k novým   jevům iracionální vysvětlení, v němž hrály   roli pověry a stále bujná představivost a   tento velmi zajímavý aspekt v absurdní   nadsázce rozvíjí a nachází tak řadu   vděčných situací. Vyprávění má tedy dosti   hluboký a obhajitelný smysl - sice je   netradiční a vybočuje z tradičních motivů   daného žánru, věnuje více prostoru popisu   osobitého světa než dějovým peripetiím, ale   rozhodně není slepencem bez ladu a skladu, bez   kontinuitního vývoje. Zápletka je natolik   jednoduchá a přímočará, že i přes   vkládání prapodivných vynálezů, bytostí,   historických odkazů i pomrkávání na   dospělého diváka vyprávění nevybočuje z   nakročené cesty a zachovává základní   přehled o dění a motivacích postav, neustále   směřuje k závěrečnému sepjetí několika   dějových linií. V tomto ohledu je vidět péče   dramaturga, který se dokázal vyrovnat s   netradičním Göblovým přístupem. Ten totiž   občas brání rozvoji zápletky a uchyluje se k   ornamentálnímu popisu. Podle mě je hlavní   slabinou snímku právě určité   "drhnutí" a nevyrovnaný rytmus:   rozhodující situace jsou často postaveny na   dlouhém a poměrně statickém dialogu v jediném   prostředí (i přes střihy na rozpohybované   loutky, malebné detaily architektonicky a   výtvarně pozoruhodných kreací), a tím je   kraden prostor pro bohatší rozvíjení motivu   putování, kterému jaksi schází   "dobrodružnost" a spíše je podáno v   zkratkovitých situacích, čímž trpí i   charakterizace postav. Göbl zde odhalil   "spisovatelské střevo" - užívá si   dialogů, slovních her, vtipných pointací a   průpovídek, avšak tato slovní přeplněnost   zastírá menší schopnost fabulace, vytvoření   vděčnějších i dramatičtějších situací,   které by utáhly pozornost a občas trochu   popohnaly někdy až příliš   "pohodové" tempo. Této pohádce tedy   ve zkratce jaksi chybí "krev v   žilách", což je vidět i na pojetí postav   (proslule líný kovář, civilní působení   ústředního páru jako téměř současné   mládeže, která si s ničím moc neláme hlavu a   nedává okázale najevo své city, bodře   filosofující drak). Naštěstí pocitu   dotírající nudy zabraňuje precizní a vskutku   pohádková výprava, působivě zvolené   exteriéry, nadmíru vydařené animované vložky   a především profesionální triky z dílny UPP.   Tahle pohádka může být sice dějově chudá,   ale vizuálně tak rozhodně nepůsobí a každou   chvíli nabízí nějakou "atrakci". Ve   srovnání s Troškovou Čertovou nevěstou či   dalšími pohádkami z poslední doby je vidět   markantní rozdíl i přes obdobnou výši   rozpočtu. Takto poctivým přístupem nakonec   vzniká plnohodnotná atmosféra, dojem   uzavřeného světa umocněný zmíněným   podložím "jiného vnímání". Nakonec   musím konstatovat, že i když Kovář z podlesí   z hlediska fabulace a lehkosti vyprávění   zůstává ve stínu pohádek Anděl páně či   Čert ví proč, je co se týče svéráznosti a   "pohádkovosti" nejprogresivnějším   porevolučním počinem.

10 filmů, které komentovali někteří uživatelé co tento film
minih138868minih138868Na návštěvě (2015) 
The Visit n
minih39000minih39000Bestie (2003) 
Belly of the Beast n
minih39738minih39738Ztráta paměti (2004) 
The I Inside n
minih147805minih147805Láska na vlnách (2016) 
2 Years of Love n
minih65018minih65018Láska je láska (2009) 
Láska je láska n
minih24671minih24671Únos Moravanky (1982) 
n
minih41056minih41056Pohádka o lidské duši (1986) [TV inscenace] 
Pohádka o lidské duši n
minih16729minih16729Pouť prokletých (1976) 
Voyage of the Damned n
minih52763minih52763Televarieté (1970) [TV pořad] 
Televarieté n
minih148861minih148861Vinnetou (2016) [TV minisérie] 
Winnetou n


Hodnocení:n12345678910
Gregor Bauer a Valerie ŠámalováBoleslav Polívka a Barbora SeidlováIvana Chýlková, Iveta Dušková a Szidi TobiasBoleslav Polívka
Český lev Oscar

Filmová databáze v číslech

Filmů: 190495
Osobností: 697739
Fotografií: 763724
Plakátů: 376313
Obsahů a biografií: 178190

Poslední komentáře

Jít za svým snem! (2015) [TV cyk...

Jít za svým snem!
Hana Pinkavová podle mého   názoru patří mezi naše   nejlepší dokumentaristy a   tenhle cyklus o našich   mimořádných talentech z   různých více >

Autor: klasifikátor | Hodnocení: 9 / 10

Velký Jake (1971)

Velký Jake
Johna Wayne já jaksi   nemusím, ale jako Big Jake,   zřejmě díky dobrému   scénáři, jsem visel očima   na obrazovce. Ve filmu hrál i   jeho syn Patrick, spolu   natočili 11 filmů...

Autor: jarda53 | Hodnocení: 9 / 10

Andělské oči (1994)

Andělské oči
Tenhle film je dokladem toho,   že 90.léta byla z hlediska   naší kinematografie hodně   podivnou dekádou.Kvalitní   Hrabalova literární   více >

Autor: klasifikátor | Hodnocení: 4 / 10

Těžká Barbora (1960) [TV divadel...

Potěšení

Těžká Barbora
Herecké výkony a hudební   doprovod Orchestr Karla Vlacha   vdechují tomuto kousku   neopomenutelný život.

Autor: Rostislav-Bartosz

Ohnivý máj (1974) [TV inscenace]

Ohnivý máj
Jedna ze série hodně   povedených televizních   inscenací z naší dávné   historie, které vznikly v   roce 1974. Tentokrát   církevní koncil v více >

Autor: klasifikátor | Hodnocení: 8 / 10