Obsah filmu Ten chlap je magor!
Snímek o policistovi, který k prosazování spravedlnosti volí velmi razantní metody, a o vazbách mezi policií a jakuzou. Nakonec se stal Kitanovým režijním debutem. Původně v něm měl jenom hrát, když se ale zaneprázdněný Fukasaku Kinji vzdal režisérského postu, produkční firma se rozhodla v televizi v té době již velmi populárního Kitana Takeshiho pověřit i režií. Ten si přepsal scénář ke svému obrazu a položil tak nejen základ své herecké stylizaci, ale i autorskému přístupu, který je typický pro většinu jeho snímků. Vznik díla má pod kontrolou od počátku až do konce – v jeho rukách je scénář, režie, střih a později i jedinečná výtvarná...
Snímek o policistovi, který k prosazování spravedlnosti volí velmi razantní metody, a o vazbách mezi policií a jakuzou. Nakonec se stal Kitanovým režijním debutem. Původně v něm měl jenom hrát, když se ale zaneprázdněný Fukasaku Kinji vzdal režisérského postu, produkční firma se rozhodla v televizi v té době již velmi populárního Kitana Takeshiho pověřit i režií. Ten si přepsal scénář ke svému obrazu a položil tak nejen základ své herecké stylizaci, ale i autorskému přístupu, který je typický pro většinu jeho snímků. Vznik díla má pod kontrolou od počátku až do konce – v jeho rukách je scénář, režie, střih a později i jedinečná výtvarná tvář filmů. V debutovém díle však ještě nepřichází ke slovu Kitanův poetický styl a svérázný humor, který známe z jeho pozdějších snímků. „So no otoko...“ proto vyžaduje od diváka vyšší dávku otrlosti než pozdější Kitanovy filmy. (Doslovný překlad názvu by zněl „Ten chlap je posedlý násilností“.)
Eigasai < Zobrazit méně
zobrazit všechny obsahy (2)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 12.5.2023
Takeši Kitano svým debutem jasně ukázal, kam jeho filmová cesta bude směřovat. Originální rukopis je cítit už zde, i když ještě chybí pořádný tempo, rytmus vyprávění a styl, který nadobro zúročil v pro mě nepřekonatelném Samuraji. Český název "Ten chlap je magor!" možná film vystihuje lépe, mně ale mnohem více sedí americký překlad "Violent Cop". Kitano si, jak je u něj obvykle zvykem zahrál i hlavní roli, v tomto případě policajta Azumiho, kterej se s nikým moc nepáře a pro kopanec nebo facku nejde daleko. Když mu banda překupníků drog unesou jeho sestru, tak se nasere ještě víc a bez zbytečných servítek si to jde s nimi vyřídit po svém. Kitanova poetika, snoubící se s brutalitou je tu už cítit, chybí jí však ještě jeho pověstná preciznost. Nejvíce mě uhranula hudba, ta kytarová melodie, prolínající se příběhem je naprosto kouzelná, nebo ten klavír se saxíkem, krásnej jazzík! To abych se zase porozhlédnul po soundtracku. Určitě bych ještě vypíchl remasterovaný obraz, který je na blůčku pastvou pro oči.
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 21.9.2011
Violent Cop
Když mi můj japonský spolubydlící nabídl, jestli s ním nechci zajít do kina na jeho nejoblíbenějšího režiséra Takešiho Kitanu, vůbec jsem nevěděl do čeho jdu. Film jsem z tohoto pro nás velmi vzdáleného souostroví viděl zatím jen jeden, a to "Sedm samurajů", kteří u mě ustáli dost dobře, tak jsem si řekl proč ne a vyrazili jsme.
Dost mě překvapilo poloprázdné kino, přes to, že vstup byl zcela zdarma. Ale přestal jsem pátrat po lidech v sále a začal si všímat děje na plátně. Musím říct, že ze začátku jsem byl dost zmaten, jelikož se zde vyskytuje strašné množství postav a (teď nechci být rasista, xenofob ani nikdo podobný) všichni mongoloidní asiaté jsou pro mě prostě stejní, takže jsem se vůbec nevyznal v tom kdo je kdo. Děj už sice až tak zamotaný nebyl, ale přes to se jedná o úplně jiný styl natáčení, na který jsem si až do závěrečných titulků nestihl zvyknout. Chvílemi mi vše přišlo tak nudné a nepochopitelné, že jsem měl největší chuť zavřít oči a vše prospat, pak ale vždy přišla nějaká velmi zajímavá scéna (většinou akční, mírně komediálně laděná), která mě donutila být 100 % v pozoru. No a ten konec? To bylo fakt něco...
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 21.6.2011
Takeshi Kitano a jeho režisérský debut. Místy až absurdní film s poměrně nedotaženým dějem, který se často neskutečně táhne. Hlavní hrdina, je pak klasický typ postavy, který se objevuje v pozdější Kitanově tvorbě podobného zaměření(Ohňostroj, Ve spárech yakuzy atd.).