Recenze: Kluk od vedle

Vydáno dne 02.07.2015
Jennifer Lopez ve filmu Roba Cohena. Toho, co se kamarádí s Petrem Jáklem mladším
Claire Petersonová právě řeší manželskou krizi. Ale nejde o nic, co by třeba ještě nebylo možné spravit. Prozatím však bydlí sama se svým synem Kevinem, jenž chodí do stejné školy, kde ona učí. Záhy se však do vedlejšího domu nastěhuje ke svému strýci bezmála dvacetiletý Noah. Se synkem se hned spřátelí. Do značné míry i proto, že se nesmírně zajímá o jeho maminku. A jelikož si není jistá, jak se bude vztah s jejím stále ještě manželem Garrettem vyvíjet, podlehne Noahovým svodům. Něžně ji pomiluje, jenže když pak ráno přijde se snídaní, uvědomí si Claire, že udělala chybu. On ale chce, aby byla jeho! A to buď podobrém, nebo …

Zmiňovaný Rob Cohen nedostával v uplynulých letech zrovna dvakrát zajímavé příležitosti. Třebaže třetí Mumie na první a druhou neměla, pořád šlo o pěkný biják. O Alexi Crossovi už něco takového tvrdit úplně nelze. Za jeho nejzáslužnějších skutek můžeme tedy považovat to, že zařídil limitované uvedení vesměs českého Ghoula do amerických kin. Kluk od vedle dokazuje, že jako režisér pořád umí (vynést tuctový scénář do nadprůměru). A to i v případě, že má k dispozici velmi prťavoučký rozpočet. Ostatně tenhle scénář ani větší nepotřeboval, protože neobsahuje nic, co by vyžadovalo větší příděl dolárků.

Rozhodně nebylo překvapením, že Barbara Curry jím debutovala. Kromě toho by mě docela interesovalo, kolik je jí let nebo alespoň jaký žánr má nejraději. Thriller to zřejmě nebude, jelikož to by asi věděla, že v nich jsme zvyklí vídat o poznání drsnější věci a charakterově propracovanější postavy. Ty její načrtnuté svými charaktery rozhodně nijak zvlášť nezaujmou. Takže by se snadno mohlo zdát, že tento film se vyplatí zhlédnout jenom proto, že se v něm J-Lo částečně odhalí a nechá se osahávat. No, co si budeme povídat, do jisté míry to tak asi opravdu bude.

Na druhou stranu zrovna ta pro film klíčová milostná scéna patrně nevyznívá způsobem, jakým vyznívat měla. Především z jejího pohledu to nevypadá, že to, co říká, tak zároveň myslí. Navíc se jí to očividně i ušislyšně líbilo. A ráno zcela otočí. Přitom s jejím manželstvím je to nejisté a jinak potkává samé idioty. Kdežto Noah by ji hýčkal a udělal pro ni cokoliv. Syn i kamarádka z práce by to jistě pochopili, že si začala s mladším. Nebyla by první, ani poslední. Ale ona odmítá. Jako by věděla, že ještě neukázal svou pravou tvář.

A když ji ukáže, tohle dílko začne být velice tuctovým, a vlastně jako by samo nevědělo, čím chce být. Naschvály a vyděračství typu ovlivňování synka, aby přešel na „temnou stranu síly“, rozvěšení spousty kopií fotky při souloži ve třídě či nápisy ve stylu „š*ustal jsem Claire Petersonovou“ teoreticky mohly nabídnout hlubší psychologický pohled na rozpoložení hlavní hrdinky, jenže s největší pravděpodobností by jej nenabídly, i kdyby byl film delší než těch cca 82 minut čistého času (tj. bez titulků). Potom by asi bylo ještě obtížnější uvěřit té proměně, kdy se ze zakřiknuté učitelky stává odvážná žena, a tedy v pravém slova smyslu hrdinka, jíž žádný maník se sexuálními/zabijáckými sklony svými výhrůžkami nevyděsí.

Jennifer Lopez už ve své kariéře předvedla, že hrát umí a tentokrát dává viditelně své roli maximum. Aby ne, když si tenhle projekt z nějakého důvodu natolik zamilovala, že se rozhodla jej podpořit také z pozice producentky. Stále se na ni hezky kouká, takže vám možná až zpětně dojde, že některé věci, které coby Claire vyvádí, nepatří mezi ty nejlogičtější. Ryanu Guzmanovi, jenž svou úlohu zvládá překvapivě obstojně, tak můžeme závidět. Kamarádku (takovou tu, které se všechno říká) potom představuje Kristin Chenoweth, herečka s velice osobitým hlasem.

Kluk od vedle doplácí především na svůj koncept, jenž už se stal námětem i pro kdejaký televizní počin. Filmová podoba tedy určitě měla být propracovanější, odvážnější a snad nakonec i dražší. Rob Cohen se sice místy snaží některými postupy (např. dynamičtějším střihem během dialogů) učinit ledacos poutavějším, ale přesto nevzniká ani větší zájem o postavy, ani opravdu působivé napětí. Tudíž jedinou výraznou emoci vyvolá ostrý předmět v oku. Více, než natočit dobrou podívanou na jedno, možná dvě zhlédnutí, se tedy kvůli chabému scénáři nepodařilo. Oproti tomu taková Sexbomba od vedle, to je jiné pokoukáníčko, které lze jen a jen doporučit.