Obsah filmu Domik v Kolomně
Stará vdova žije se svojí krásnou dcerou Parašou, kterou, co se týče navazování vztahů s muži, drží zkrátka. Paraša je ale zamilovaná do důstojníka z místní posádky. Jednoho dne se matka rozhodne najmout novou kuchařku. Toho využije Paraša a její milý důstojník, jenž se převlíkne do ženských šatů a vydává se za kuchařku Mavrušu. Doufají, že tak budou spolu moci trávit vytoužené chvíle. Důstojník však vařit neumí a neovládá ani žádné domácí práce, proto se, s pomocí všemožných výmluv, snaží těmto povinnostem vyhnout. V neděli odchází matka s dcerou do kostela a důstojník tak má chvíli klidu. Matka se však neočekávaně vrací a přistihne...
Stará vdova žije se svojí krásnou dcerou Parašou, kterou, co se týče navazování vztahů s muži, drží zkrátka. Paraša je ale zamilovaná do důstojníka z místní posádky. Jednoho dne se matka rozhodne najmout novou kuchařku. Toho využije Paraša a její milý důstojník, jenž se převlíkne do ženských šatů a vydává se za kuchařku Mavrušu. Doufají, že tak budou spolu moci trávit vytoužené chvíle. Důstojník však vařit neumí a neovládá ani žádné domácí práce, proto se, s pomocí všemožných výmluv, snaží těmto povinnostem vyhnout. V neděli odchází matka s dcerou do kostela a důstojník tak má chvíli klidu. Matka se však neočekávaně vrací a přistihne „Mavrušu“ při holení. Tento němý film z roku 1913 je zpracováním stejnojmenné veršované povídky od A. S. Puškina. < Zobrazit méně
Autor: Hugin, zobrazit všechny obsahy (1)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Typ filmu: Krátký
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 25.1.2013
Oproti např. americkému humoru viděného v němých filmech, kde se jedná převážně o nakopávání zadků, zakopávání o cokoliv a honičky, je tento snímek, sic „taškařice“, ale o něčem. Má příběh, vtip a tempo (vše samozřejmě s přihlédnutím na dobu vzniku). Film celkově působí, jako by vznikl v úplně jiné době. Žádná teatrální gesta, přehnané líčení a nic z toho, co je u kinematografie němé éry zvykem. Na zobrazení humoru je již v samotných počátcích filmového umění jasně vidět, kudy a kam se ubírá vkus tvůrců a diváků z opačných částí světa. Že je mi bližší to východní pojetí netřeba dodávat.