Recenze: Sousedi 2

Vydáno dne 13.05.2016
Tento film je pokračováním komedie odvážné komedie Sousedi z roku 2014.
V ní se Ike Barinholtz coby Jimmy v jednom momentu vydával za Baracka Obamu se slovy: „Peace, nigga.“ To by nepochybně nejnekorektnější joke z celého filmu. I ve dvojce se jich několik objevuje, nicméně nejsou až takhle odvážné. A bohužel nejsou ani vtipné. Přitom ze zápletky, kdy se vedle Maca (Seth Rogen) a Kelly (Rose Byrne) Radnerových nastěhuje do domu po bratrstvu pro změnu sesterstvo, se rozhodně dalo vytěžit více. A jistě se kupříkladu daly nějakým způsobem využít i vtípky, které to nedotáhly do finálního sestřihu první části. Mimochodem, v traileru na Sousedy 2 jsou taky věci, které v samotném filmu nenajdeme.

Ale zase je fakt, že tu najdeme tři naprosto vynikající hlášky, i když na druhou stranu to je na komedii o 104 minutách docela málo. Ono je vždycky ošidné, když na nějakém projektu pracuje pět scenáristů. Existují totiž případy, kdy je i jeden hodně (viz například Dokonalá rasa, což je jeden z nejhorších a nejzbytečnějších počinů, jaké jsem kdy viděl). Každý chce přijít se svou trochou do mlýna, takže se snadno stává, že se použije hned ten první nápad bez jakéhokoliv zamyšlení se nad tím, jestli se do příběhu skutečně hodí.

Tihle Sousedi 2 se v ledasčem opakují a co se sprostějších a nechutnějších vtípků týče, mírně přitlačili na pilu. Nejvtipnější scénou bude určitě ta, ve které se, stejně jako minule používají airbagy. I z toho je znát, že tvůrci pořádně nevěděli, jakým směrem dvojku nasměrovat, neboť sequel ke komerčně extrémně úspěšné jedničce si patrně vyžádalo studio. Herci patrně i proto působí dojmem, že se jim tyhle postavy znovu hrát ani nechtělo, nicméně podle rozpočtu to vypadá, že se nechali přesvědčit vyššími honoráři, jelikož věděli, že druhý díl by se bez nich neobešel. Takže se pak ani nemuseli namáhat s nějakými hereckými výkony.

Tak, řekli jsme si o nejvtipnější scéně a teď si ještě povíme o Teddym Sandersovi (Zac Efron), jenž minule válku s Radnerovými prohrál. Nyní se z nostalgie a dalších důvodů vrátil zavzpomínat na místo činu, kde potká právě holky z Kappa Ný. Začne jim pomáhat, ale později se přidá na stranu sousedů (nejpozoruhodnější věc, která se v Sousedech 2 uděje), kteří potřebují, aby následující měsíc probíhalo všechno v klidu, aby neztratili kupci zájem o jejich dům, neboť se stěhují jinam a do většího, jelikož čekají druhé dítě. A protože v okolí evidentně nejsou žádné domy, třetí Sousedy zřejmě už neuvidíme.

Sousedi 2
je takový poněkud jednodušší film, přičemž tentokráte neplatí, že v jednoduchosti je síla. Je totiž natočen až tak jednoduše, že je místy obtížnější udržet pozornost. Některé podzápletky, jako třeba ta s trávou, díky níž si mají holky vydělat na nájem, jsou poněkud uhozené. A nakonec se vlastně docela stýská po té větší nadsázce. Místo ní přibylo nezáživnějších dialogů o ničem, které spolu děvčata vedou. Ani účast Chloë Grace Moretz tomuto projektu na zábavě nepřidala. Kdyby tu alespoň měla nějaké společné scény s Christopherem Mintz-Plassem, protihráčem z Kick-Assu a Kick-Assu 2. Jenže ten se tu objevuje jen na chviličku, stejně jako Selena Gomez či Lisa Kudrow ... Prostě tohle je průměrný sequel bez lepších nápadů, i když rozuzlení je vlastně docela fér.