Recenze: Sharknado 2

Vydáno dne 30.07.2014
Televizní film, jenž bude mít premiéru tento čtvrtek večer na kanále Universal Channel.
A je to tu zas! Společnost The Asylum nepolevuje a vedle napodobenin hollywoodských blockbusterů natáčí další filmy pro televizi. A pak vznikají díla, jako Sharknado, ve kterém vodní smršť/tornádo zapříčiní, že se žraloci (anglicky Sharks) dostanou z oceánu na pevninu, kde ztropí pořádnou neplechu. Co s tím? No, bude to chtít pár nepravděpodobných hrdinů, aby dali vše do pořádku. Po Los Angeles je na řadě New York, kde vodní živly mohou udeřit ještě silněji, takže vyhodit tornádo do povětří by tentokrát nemuselo stačit …

Zápletka absurdní, bizarní, dadaistická. Přesto se podařilo přilákat známé herce. V první řadě je to Ian Ziering (aka Steve Sanders z Beverly Hills 90210), který se tu stává skutečným superhrdinou – pilotuje letadlo, obětovává se pro ostatní, pronáší motivační projevy o tom, že nějaký žralok si na člověka, resp. Newyorčana jen tak nepřijde, dokonce dokáže létat dlouho, dlouho vzduchem, skákat po žraločích hlavách, jako správný akční hrdina hláškuje o sto šest ... A také střílí žraloky motorovou pilou a rozsekává je pistolí. Ne, samozřejmě je střílí pistolí a rozsekává motorovou pilou, ale myslím, že předchozí věta věrně vystihuje ducha celého tohoto filmu.

Ve kterém dále účinkuje Tara Reid (aka Vicky z Prciček), které hned během úvodní sekvence uhryzne žralok při útoku na letadlo ruku. Tara kdysi dokázala, že je nejen krásnou, ale i velmi dobrou herečkou, kdy předváděla přesně takové výkony nejen v komediích, ale i thrillerech. Nicméně to, co předvádí v Sharknadu 2, nemá s herectvím pomalu vůbec nic společného (ostatní spoluhráči jsou v tomto filmu proti ní téměř oscaroví herci)! Tenhle počin má být parodií (alespoň doufám, protože některé momenty vypadají, že jsou míněny zcela seriózně), ale v případě Tary Reid určitě nemělo jít o parodii na herecké umění Tary Reid.

A třetí nejznámější tváří bude Vivica A. Fox (aka Vernita Green z Kill Billa), která tu sice není ve stejné fyzické kondici, jako když točila Tarantinův opus, ale její postava je spolu s taxikářem určitě tou nejzábavnější. V jedničce nehrála, takže její přítomnost by mohla dvojce zajistit ještě více diváků. První díl si je získal až díky následné šuškandě na twitteru, do které se zapojily i Olivia Wilde, Elizabeth Banks a některé další celebrity. Inu, některé filmy jsou holt tak hloupoučké, až jsou vlastně dobré a tím získávají si kultovní status.

Sharknado 2
, troufám si tvrdit, za svým předchůdcem co do „kvality“ určitě nezaostává. Jedná se prostě o typický film společnosti The Asylum – chabé efekty, nesmyslný příběh, filmoví diletanti za kamerou a dávno zapadlí či začínající herci před ní. Sharknado 2 však není předem odsouzeníhodný počin (James Cameron taky začínal létajícími piraněmi, ne?). Jakožto parodie na superhrdinské či katastrofické filmy funguje vcelku znamenitě, stejně jako na některé americké televizní show (Kelly & Michael) a vlastně i televizi obecně (viz dva moderátoři ve studiu). Vše je navíc tentokrát podpořeno několika velkolepými leteckými záběry. Jenom ty efekty jsou, zvláště v už doopravdy totálně ulítlém finále, snad ještě více než amatérské. Ale pokud máte jako já rádi zábavné absurdity, a chytáte Universal Channel, tak byste tomuto výstřednímu bijáku mohli dát šanci. A je velice pravděpodobné, že po jeho zhlédnutí také jako ten texikář zvoláte: „Holy Shark!“.