Zari

Rozhovor: Antonio Riestra, kameraman filmu Lidice

Vydáno dne 01.12.2010
Mexický kameraman Antonio Riestra má na starosti obrazovou stránku filmu Lidice. Tento rozhovor vám umožní se s ním o něco lépe seznámit.

 

 

rie

 

S Antoniem Riestrou jsem měl možnost se setkat už dříve, navíc je to velmi přátelský člověk, a proto jsem při pokládání otázek zvolil tykání. Rozhovor jinak probíhal v angličtině, protože tou se (zatím) domluvím snadněji, než španělsky. Antonio Riestra ovládá ještě francouzštinu, kterou se "na place" dorozumívá s režisérem Petrem Nikolaevem. Tento románský jazyk je pro mě ale opravdu cizí. Už bylo po osmé večer a pro ten den už bylo natočeno všechno, co bylo naplánováno. 

 

FDB: Jak si se dostal k práci na filmu Lidice?
Antonio Riestra: To bylo díky Petru Nikolaevovi, který mě kontaktoval, abych byl na tomto projektu kameramanem. A jsem za to velmi rád.

 

FDB: Myslíš, že to bylo díky tomu, že viděl tvojí práci na filmu Normal? Protože jeho visuální stránka je opravdu úžasná.
Antonio Riestra: Díky. Ano, určitě to bylo díky Normalu.

 

FDB: Jak dlouho bydlíš v České republice?
Antonio Riestra: Tři a půl roku.

 

FDB: Proč jsi se rozhodl přijet právě k nám?
Antonio Riestra: Z osobních důvodů. Začal jsem tu pracovat a pak jsem potkal producentku Karlu Stojákovou, která mě představila právě režisérovi Normalu. A poté jsem se rozhodl upravit své plány a zůstat tady.

 

FDB: Studoval jsi filmovou školu?
Antonio Riestra: Ne. Proto jsem byl nejprve zakladačem, pak ostřičem, pak švenkrem, a až poté kameramanem.

 

FDB: Ještě v Mexiku jsi se podílel na vzniku známého filmu Amores Perros režiséra Alejandra Gonzalese Iňáritua. Jak konkrétně?
Antonio Riestra: Na tomto filmu jsem měl na starosti druhou kameru, takže jsem daleko více komunikoval s kameramanem Rodrigem Prietem, než s režisérem. A spolupráce s Rodrigem byla opravdu výborná. Je to velmi talentovaný kameraman, která naslouchá i názorům ostatních, a proto si spolupráci s ním nemůžu vynachválit.

 

FDB: Jaký post jsi zastával na filmu Frida?
Antonio Riestra: Na Fridě jsem byl ve druhém štábu, ale přesto jsem měl možnost několikrát mluvit s režisérkou Julie Taymor. Ona přesvě ví, co chce, a proto se jí skvěle podařilo dát takto náročný projekt dohromady.

 

FDB: Pocházíš přímo z Mexiko City?
Antonio Riestra: Ano.

 

FDB: Takže jsi asi znal příběh Lidic už předtím, protože v Mexiko City je čtvrť, která se jmenuje právě po Lidicích ...
Antonio Riestra: Ano, znal. Ta čtvrť se jmenuje San Jerónimo-Lídice. A myslím, že to byla jedna z vůbec prvních situací, kdy se ve světě rozhodli pojmenovat město (tato čtvrť má totiž více jak 400 000 obyvatel) právě po tom lidickém masakru.

 

 

Hned po našem rozhovoru odjel Antonio Riestra a několik dalších tvůrců z této vesničky pryč. A protože nebyl důvod tam nadále setrvávat, odjeli jsme také. Nicméně náš zájem o film Lidice se mnohonásobně znásobil. Pevně věříme, že po přečtení speciálu z natáčení, a rozhovorů s producentem Adamem Dvořákem, režisérem Petrem Nikolaevem, herečkou Zuzanou Fialovou a kameramanem Antoniem Riestorou se znásobil i zájem váš. Lidice si větší pozornost určitě zaslouží. Nejen kvůli tomu, že je to velmi známé a silné téma, ale také proto, že Lidice mají všechny předpoklady k tomu stát se po dlouhé době opravdu dobrým a úspěšným českým filmem.

 

(Autor: Tomáš Kordík)
 

Kino

Recenze: Světýlka

Po Chvilkách a Slovu stvořila Beata Parkanová tato Světýlka, ve kterých neustoupila od svého působivého režijního... celý článek
Reklama
Reklama
Reklama
Naposled navštívené:Přesunout nabok | Vymazat historii
Kapitán Fantom (Capitan Fantasma)

Kapitán Fantom
Capitan Fantasma

Leo J. Napolitano

Leo J. Napolitano

Naposled navštívené:
Kapitán Fantom (Capitan Fantasma)

Kapitán Fantom
Capitan Fantasma

Leo J. Napolitano

Leo J. Napolitano