Recenze: Asterix a Olympijské hry

Vydáno dne 17.09.2009
V nové rubrice "Recenze FDb TOP 10" se budeme setkávat s filmy, které se na delší či kratší dobu dostaly mezi 10 nejnavštěvovanějších filmů na FDb. Samozřejmě, že mezi nejnavštěvovanějšími nemůže chybět Asterix a Obelix, tentokrát ve filmu Asterix a Olympijské hry!

vuzDo rukou, nebo spíše do zorného pole našich zraků se nám dostává filmové dílo, které je lákadlem i pro sportovní fanoušky, protože a jelikož do hereckého osazenstva se nám usídlily sportem proslavené perly, a to fotbalový mág Zinédine Zidane a hvězda formule 1 Michael Schumacher a s ním i bývalý závodní ředitel Ferarri Jean Todt, což oko sportovního fajnšmekra jistě s velkou radostí ocení a soutěživý úsek, kde Schumi alias Schumix vyměnil motorový závoďák za koňský je nejspíše jednou z těch lepších scén.

brutusRežisér Frédéric Forestier nám představil další komiksový snímek o Asterixovi a Obelixovi, ovšem jestli se na tuto sehranou dvojici těšíte z celého filmu nejvíce, tak vás musím zklamat, toto sehrané duo se zde poněkud halí do pozadí a do samotného popředí takřka zábavného filmu se dostává hašteřivá dvojice zamilovaného Gala Lovestorixe a lstivého protivníka Bruta, kteří v právě konaných olympijských hrách bojují o ruku své vysněné dámy Iriny. Tuto půvabnou princeznu Irinu, která na svých vlasech předvede vskutku originální účesy si zahrála mladičká, teprve jednadvacetiletá Vanessa Hessler. Nicméně největší herecký prostor má v celé podívané Benoit Poelvoorde, jež ztvárnil právě Bruta, syna všemocného Caesara. Osobně bych navrhovala přejmenování filmu na Brutus a jeho Olympijské hry, alespoň by to omezilo sledovatelovo očekávání a následné zmatení.

pesNutno podotknout, že pokud se diváci v Asterixovi a Olympijských hrách zároveň těší i na otrlého Asterixe v podání ostříleného Christiana Claviera, jak tomu bylo již v předchozích dvou dílech, tak znovu přichází hořké zklamání, jelikož do věrného kamaráda Obelixe  se vtělil galský nováček Clovis Cornillac. Dle mého mínění se tito dva Asterixové vůbec nedají srovnávat, protože na hvězdu jako je Clavier si nikdo jen tak hrát nemůže, byť se ve filmu objeví jen na pouhé zlomky. Ku prospěchu všem se alespoň v podání Obelixe opět dočkáme komických výkonů mistra Gérarda Depardieu a dokonce můžeme sledovat kreace tehdejšího lamače dívčích srdcí „Černého tulipána" Alaina Delona v roli nezdolného Julia Caesara. I v tomto díle se můžeme těšit na účinky a zákonité následky proslulého kouzelného lektvaru galského druida Panoramixe v podání Jean-Pierra Cassela, zpěvného barda Trubadixe, kterého si zahrál Franck Dubosc a Obelixova milovaného bělavého psíka Idefixe.

Tedy, „Ave Caesar!" a hry mohou začít.

(Autor: Eva Bartošová)