Obsah filmu Višňový sad
Višňový sad je poslední hrou Antona Pavloviče Čechova. I když o ní tvrdil, že ji psal jako komedii, je to hra sice groteskní, ale také velmi smutná. Je to hra o konci světa tradičních jistot a pevných morálních hodnot, po kterém nastupuje věk pragmatismu a bezohlednosti.
Všeobecně známý příběh točící se kolem prodeje jednoho zanedbaného panství a zmarněných a současně tak komických osudů jeho obyvatel, vypráví v inscenaci režiséra Vladimíra Morávka také o podstatných otázkách, které nám klade moderní svět. Co je krásné a co je praktické, co je a co není užitečné, co je zvažování a co je nerozhodnost? Vypráví o síle a únavě ze světa, o cti...
Višňový sad je poslední hrou Antona Pavloviče Čechova. I když o ní tvrdil, že ji psal jako komedii, je to hra sice groteskní, ale také velmi smutná. Je to hra o konci světa tradičních jistot a pevných morálních hodnot, po kterém nastupuje věk pragmatismu a bezohlednosti.
Všeobecně známý příběh točící se kolem prodeje jednoho zanedbaného panství a zmarněných a současně tak komických osudů jeho obyvatel, vypráví v inscenaci režiséra Vladimíra Morávka také o podstatných otázkách, které nám klade moderní svět. Co je krásné a co je praktické, co je a co není užitečné, co je zvažování a co je nerozhodnost? Vypráví o síle a únavě ze světa, o cti a podvodech, o trapnosti, nadějích a iluzích, o touze dorozumět se a také - především - o lásce.
Višňový sad Vladimíra Morávka nastudovaný se souborem Divadla na Vinohradech nabízí zcela mimořádné herecké výkony. Ať už Jiřiny Jiráskové v postavě guvernantky Charlotty, která současně celou inscenací provází, Viktora Preisse v roli Gajeva, Martina Stropnického coby ctižádostivého Lopachina a samozřejmě Dagmar Havlové v hlavní roli majitelky panství Raněvské, která byla za tento výkon nominována v roce 2008 na prestižní Cenu Alfréda Radoka. < Zobrazit méně
oficiální text distributora, zobrazit všechny obsahy (1)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
režie:
hraje:
| Dagmar Havlová | ..... | Ljubov Raněvská, majitelka panství [56] |
| Viktor Preiss | ..... | Gajev, její bratr [62] |
| Pavla Tomicová | ..... | Varja, její adoptovaná dcera [47] |
| Andrea Elsnerová | ..... | Aňa, její vlastní dcera [32] |
| Martin Stropnický | ..... | Lopachin, podnikatel [52] |
| Jiří Dvořák | ..... | Trofimov, student [42] |
| Jiřina Jirásková | ..... | Charlotta, guvernantka [78] |
| Svatopluk Skopal | ..... | Jepichodov, účetní [58] |
| Lucie Juřičková | ..... | Duňaša, panská [44] |
| Ilja Racek | ..... | Firs, komorník [79] |
| Pavel Batěk | ..... | Jaša, mladý sluha [34] |
námět:
Nahrát trailer k filmuDistributor v ČR: |
Česká televize |
|
|
Typ: |
[TV inscenace] |
|
|
Barevný: |
Ano |
|
|
Jazyková verze: |
česká |
|
|
Distribuční verze: |
česky |
|
|
|
|
Zobrazit všechny herce a tvůrce filmu Višňový sad >
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 2.4.2012
Upřímně jsem nebyl zrovna na větvi z toho že poslední Čechovovu hru dostal do ruky zrovna Morávek,ale řekl jsem si třeba to bude dneska jinak.
Dagmar Havlová v roli Raněvské byla přímo skvělá a nedivím se ničemu ani trošku,že se její výkon zalíbil kritikům,kteří ji nakonec nominovali na cenu Alfréda Radoka.Naprosto s nimi souhlasím.To co D.Havlová předvedla byl vskutku neuvěřitelný ženský herecký výkon a podotýkám,že tohle opravdu by nezahrál nikdo líp než ona.
Zbytek obsazení mi přišel velmi dobrý a na své role se hodící...
...ale ne u všech!
Důkazem toho je P.Tomicová v roli Varji.Já osobně mám P.Tomicovou moc rád,jakožto herečku(osobně nevím,poněvadž ji neznám).Jako herečka je moc dobrá,to jí nikdo nemůžeme odepřít a souhlasit se mnou budou i kritici,kteří ji udělili cenu Alfréda Radoka za Maryšu.
ALE PROKRISTA ona nemůže hrát Varju!Každý máme přece jen svůj věk a P.Tomicová skutečně není dle mě ta správná volba pro roli 26-leté holky!Já když jsem to viděl tak dokud Raněvské neřekla:,,mamičko,,;tak jsem si myslel že je to její sestra,ne-li starší.Což mi bylo divný!V životě bych jí podle toho představení netypl 26!
Varja je podle Čechova 26-letá adoptovaná dcera Raněvské,která je do Lopachina zamilovaná(zpočátku)-ale ani tohoto tam nebyl sebemenší náznak!Jako opravdu aby to Morávek něčím neokořenil.Opravdu že jo!
V průběhu představení se mi velmi líbilo,že na začátku každého dějství guvernantka Charlotta(v podání J.Jiráskové)vtáhla diváka do děje a místa kde se vše odehrává.Ale co už mě,s prominutím,sralo od začátku až do konce představení,byly ty scénické komentáře v mluvené podobě!Líbí se mi když jsem nějakým způsoben vtažen,jako divák,do děje hry,ale proč ze mě dělají idiota tím,že je mi prezentováno:Scéna je prázdná,Lopachin odejde,Na scéně zůstane jen Duňaša a Aňa......
Jako já jsem asi jako divák slepej,né?Zaprvé tohle neskutečně bije do uší(např.když je nějaká scéna,kdy člověk opravdu čeká a je naplej jak šle,než se něco stane a pak tam vrazí Charlotta s těma scénickýma poznámkama).Jako já jsem nevěřil vlastním očím ani uším.Ty scénické poznámky jsou tam snad pro herce a ne pro diváky!!!A divák není slepej aby neviděl co se tam na tý scéně děje.Krom toho to neskutečně diváka odpuzuje!Alespoň mne teda ano!Ale opět pan režisér nám musel ukázat,proč by to představení mělo být hraný normálním stylem(kde se dodoržují sc.pozn. a každý z herců má k sobě přiléhající postavu(odpovídající přinejmenším věkem))když to může být jinak,že jo?Já mám Čechova hrozně rád a jeho díla považuji opravdu za mistrovská díla,kterýmiž JSOU!Ale jako tohle už je moc!
Co se týče ostatních věcí,velmi se mi líbily kulisy a scéna,že v každém dějství to bylo opravdu různorodé a nečekané.Scénu to udělalo barvitější a přizpůsobivou k dané situaci v dějství.
Hudba se mi rovněž líbila a k onomu představení mi zapadla ,jen mě malinko mrzelo,že je tam pořád ta stejná hudba dokolečka(krom začátku samozřejmě-lyrická píseň).
Celkově jsem se na,mně vadící parkety,snažil nedávat tak velký pozor a naopak pozornost upírat k ději,neboť abych pravdu řekl,KDYBYCH TO NEČETL-VŮBEC NEVÍM O CO TAM JDE!Možná o prodej Višňového sadu a taky bych možná postřehl to,že Lopachin to chce prodat a Raněvská ne,a proč takový názor oba mají.
Tohle bych jakš takš pochopil,ale kdybych si to nepřečetl,NIKDY bych nepřišel na to,například-jak to vlastně skončí a proč zrovna tak a co se tam vlastně stalo?
Já jsem z toho představení necítil vůbec ty pocity,které do toho Čechov vtělil a které z toho září.Tu bolest,která oddělila Jašu od Duňaši,ten stesk po višňovém sadu,který pro ostatní tolik znamenal,tu naději když jsou všichni nuceni žít jiný život a začít jej znovu,jaké to je když ten krásný sad který je tolik milován najednou přijde nazmar a bude srovnán se zemí,loučení s milovaným sade,které bylo základem krásného a šťastného dětství jedné malé holčičky ze níž poté vyrostla velká majitelka panství.
Jedinou výjimkou by toho byla D.Havlová,které bych opravdu jako jediné věřil to jak moc jí na sadu záleží-JÍ JEDINÉ!
Ona jediná to opravdu dokonale procítila a vžila se do té postavy tolik,že jí jediné bych to věřil-její ztrátu!
Nevím,co přesně probudilo v divácích takový úspěch,nicméně nebylo to nic extra špatného to netvrdím.
Jen ať,proboha,to ten Morávek tolik nepředělává,jen aby všichni věděli,že Morávek je Morávek!Chudák Čechov,ten kdyby to viděl....