Obsah filmu Stockholm
Provokativní film, který nikoho nenechá netečným. Pro něj to byla obyčejná noc, pro ni to byla noc rozhodující. Ačkoliv to ani jeden z nich netuší, až všechno skončí, zůstanou spojení navždy. Muž a žena, přitažlivost a odpor, sexualita a Stockholmský syndrom - vše zasazené do současnosti a všednosti.
Na počátku celého projektu stála myšlenka natočit příběh o únosu, do něhož by bylo včleněné téma Stockholmského syndromu. Nakonec se tvůrci rozhodli vybrat si méně přímočarou cestu a natočit příběh ze zdánlivě každodenního života. Vyhnuli se tak pokušení, že vznikne akční nebo detektivní film. Tak se postupně vzdalovali od ústředního...
Provokativní film, který nikoho nenechá netečným. Pro něj to byla obyčejná noc, pro ni to byla noc rozhodující. Ačkoliv to ani jeden z nich netuší, až všechno skončí, zůstanou spojení navždy. Muž a žena, přitažlivost a odpor, sexualita a Stockholmský syndrom - vše zasazené do současnosti a všednosti.
Na počátku celého projektu stála myšlenka natočit příběh o únosu, do něhož by bylo včleněné téma Stockholmského syndromu. Nakonec se tvůrci rozhodli vybrat si méně přímočarou cestu a natočit příběh ze zdánlivě každodenního života. Vyhnuli se tak pokušení, že vznikne akční nebo detektivní film. Tak se postupně vzdalovali od ústředního tématu psychického onemocnění a pozornost se soustředila na svádění či flirt, které začaly nevinně a postupně se změnily na noční můru. Tomu podřídili i formální stránku. První polovina filmu se odehrává v určité vyhraněné atmosféře, postavy se chovají přesně daným způsobem, osvětlení a rytmus jsou jednotné. V druhé polovině jsou všechny tyto atributy změněny, aby se obě části jasně odlišily, protože také jejich obsah a význam má být odlišný. Sledujeme především čistě psychologický film, který je postavený na principu, kdy divák je nucen přemýšlet spolu s postavami o nich, o jejich motivacích, způsobu uvažování a záměrech. Musí tedy vůči nim zaujmout stanovisko. Nejde ani tolik o to, abychom se s jednou z postav identifikovali, abychom jí soudili, ale zajímavou se vlastně stává sama hra, kdy má řada klíčových situací hned několik řešení, o nichž jsme nuceni přemýšlet. Zároveň od jistého okamžiku všechna řešení vnímáme jako neúčinná. Stockholm byl zamýšlen jako provokativní film, který by neměl nikoho nechat netečným. Zároveň jde o dalšího příklad španělského autorského filmu nastupující filmařské generace.
Rodrigo Sorogoyen začínal především jako scenárista a autor dialogů. Upozornil na sebe již svým u debutem Osmička ve vztahu (2008). Javier Pereira se objevil také v předchozím Sorogoyenově filmu, zatímco pro Auru Garridovou jde o novou zkušenost. Předtím účinkovala hlavně v televizi a v komerčních produkcích.
La película 2015 < Zobrazit méně
oficiální text distributora, zobrazit všechny obsahy (1)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 5.8.2015
Španělský film,kterému tleskám pro svoji geniální jednoduchost,přímočarost,kde skoro celý snímek hrají jen dvě osoby,takže děj je posazen na dialozích a charakterech ústřední dvojice,která rozhodně ani chvilku nenudí,ikdyž se jedná o celkově běžnou událost.
On si vyhlédnul dívku se kterou by chtěl prožít nezávaznou jednu noc.Tak svádí,nenechá se odradit,zkouší dostat svoji kořist.Cíl je snad na dosah.
Ona ví o co mu jde,nemá žádný zájem,ale zvědavost jeho počínání je stále větší...
Podlehne?A když ano,co se bude dít druhý den?
Po velmi dlouhé době španělský film dle mého gusta.