Obsah filmu Přeladit na život
Snímek režiséra Teda Kotcheffa Přeladit na život je už čtvrtou adaptací známé
divadelní hry Bena Hechta a Charlese MacArthura Na titulní straně. Pod tímto
názvem se objevily filmy Lewise Milestona (1931) a Billyho Wildera (1974, FP
19/7 7). Tvůrci nejnovějšího přepisu však vycházel i z verze Howarda Hawkse z roku
1940 His G irl Friday (Jeho dívka-Pátek), uvedené v naší televizi. Podobně jako
Hawks i oni zaměnili postavu jednoho z protagonistů za ženu, čímž dodali
původně satirické komedii nádech romantické veselohry. Navíc nahradili prostředí
novin modernější televizí. Ve ztřeštěném ději se splétají dvě roviny. V té první
jde o...
Snímek režiséra Teda Kotcheffa Přeladit na život je už čtvrtou adaptací známé
divadelní hry Bena Hechta a Charlese MacArthura Na titulní straně. Pod tímto
názvem se objevily filmy Lewise Milestona (1931) a Billyho Wildera (1974, FP
19/7 7). Tvůrci nejnovějšího přepisu však vycházel i z verze Howarda Hawkse z roku
1940 His G irl Friday (Jeho dívka-Pátek), uvedené v naší televizi. Podobně jako
Hawks i oni zaměnili postavu jednoho z protagonistů za ženu, čímž dodali
původně satirické komedii nádech romantické veselohry. Navíc nahradili prostředí
novin modernější televizí. Ve ztřeštěném ději se splétají dvě roviny. V té první
jde o střet úspěšné reportérky Christy, která se chce vdát a zanechat práce, sjejím
šéfem a bý>alým mužem Sullivanem, který o ni nechce za žádnou cenu přijít. Exmanžel
musí vyvinout mnoho energie, aby dosáhl svého a odradil Christyina
nápadníka - bohatého snoba Binghama. V druhé rovině se v poloze černé
komedie odvíjí příběh nespravedlivě odsouzeného vraha, jehož se oba žurnalisté
snaží uchránit před popravou. Nešťastný muž se stal obětí machinací cynických
politiků. Tak do filmů vstupuje i satira a úvahy o manipulovatelnosti a
oezohlednosti sdělovacích prostředků. Tvůrci se bohužel nedokázali vyrovnat s
množstvím motivů a žánrových proměn. Nicméně natočili svižnou komedii, v níž
vyniká zejména Kathleen Turnerová jako reportérka tělem i duší.
Tomáš Bartošek, Filmový přehled 1994/1/25 < Zobrazit méně
oficiální text distributora, zobrazit všechny obsahy (3)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 11.1.2021
Kathleen Turner, Burt Reynolds a Christopher Reeve v bláznivé komedii z televizního novinářského prostředí, která svým tématem není nic nového pod sluncem. Novinářská práce je hon za senzacemi v rámci konkurenčního získání pozornosti s cílem co nejvíce zvýšit sledovanost u zpravodajství televizního a prodeje u zpravodajství novinového. Můžeme si připomenout například ´The Front Page´ (1931), ´His Girl Friday´ (1940) nebo u nás hodně známý ´The Front Page´ (1974). Vše je to scenáristicky zpracováno na základě divadelní hry od Bena Hechta a Charlese MacArthura, podle kterého je i snímek tento, který se však pro změnu odehrává právě v prostředí televizního. Ve ztvárnění má samozřejmě každé desetiletí své přednosti a specifika, takže i každý snímek má své. Jako energický příval všeho možného i nemožného se tentokrát jeví dvojice Reynolds a Turner a Reeve už svou maličkostí působí jen jako doplněk. A v tom je asi problém největší. Námět je jasný. Poprava odsouzeného, šéf televizního zpravodajství v tom vidí mediální senzaci a snaží se tak do toho naverbovat svoji nejlepší reportérku coby bývalou manželku, která s touto prací už sekla a chce odjet pryč se svým novým partnerem. Tato vztahová sounáležitost v tom ale dost překáží, což zapříčiňuje diváckou nerozhodnost, která dějová linka je vlastně ta hlavní. Narážky na Supermana vlivem účasti Reevese sice nejsou špatné, ale zcela zbytečné. V jistém smyslu to komediální bláznivina je, ale moc v divácké paměti neutkví. Z nostalgického hlediska stojí za zhlédnutí, ale co si budeme povídat, verze s roku 1974, ve které excelují Jack Lemmon a Walter Matthau prostě vítězí.