Obsah filmu Na konci diaľnice
Děj slovenského filmu Na konci dialnice se odehrává v prostředí stavby velkého mostu,, jímž má být zakončen jeden komunikační úsek. Pracovní problémy se v něm prolínají s mezilidskými vztahy a konflikty, jež mají v tomto případě spíše negativní vliv na profesíonálni zodpovědnost protagonistů přiběhu. Vztah mladého, ctižádostivého inženýra k jeho starší spolupracovnici je poznamenán sobeckostí a kariérismem. Individuální zájmy dvou nevyrovnaných, charakterově problematických jedinců málem zmaří úsilí pracovniho kolektivu.Film přínáší svědectví o tom, že morálka v soukromém životě je neoddělitelná od morálky pracovní. ~...
Děj slovenského filmu Na konci dialnice se odehrává v prostředí stavby velkého mostu,, jímž má být zakončen jeden komunikační úsek. Pracovní problémy se v něm prolínají s mezilidskými vztahy a konflikty, jež mají v tomto případě spíše negativní vliv na profesíonálni zodpovědnost protagonistů přiběhu. Vztah mladého, ctižádostivého inženýra k jeho starší spolupracovnici je poznamenán sobeckostí a kariérismem. Individuální zájmy dvou nevyrovnaných, charakterově problematických jedinců málem zmaří úsilí pracovniho kolektivu.Film přínáší svědectví o tom, že morálka v soukromém životě je neoddělitelná od morálky pracovní. ~ Negativní lidské
vlastnosti a projevy jsou v tomto snímku sice podrobeny kritice, ale postrádají širší psychologický kontext a s ním i věrohodnou motivaci. Sportovní tematika, jež paralelně doplňuje tematiku pracovni, obohacuje přiběh o další prostředí, nikoliv však o nosvý úhel pohledu na dané problémy. Film proto není přínosem ani snahám o zpracováni soudobé etické tematiky, ani o nové pojeti takzvané pracovní proble-
matiky.
Autor/Zdroj: /Filmový přehled < Zobrazit méně
zobrazit všechny obsahy (2)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 1.7.2007
Typická socialistická budovatelská klasika, kdy hodnotou úspěchu byly kubíky prostavěného betonu. Tento film se ostatním hrůzám, které se v té době točili, ničím nevymyká. Soudruzi znali jen pětileté plány a kubíky betonu. Tady dokonce i hlavní postava v podání Pavla Nového myslí v posteli pří milování na to jediné - "Na co myslíš? Na ten beton?" - "Jo, co když neztvrdne?".