Zari
Chyby ve formuláři:
» Nejste přihlášeni, pro přidání videa k filmu se musíte přihlásit nebo zaregistrovat.
 
ohodnotit

Mamma Roma

Další název:
Mamma Roma
Žánr:
Země:
Rok:
1962
Délka:
110 minut

Obsah filmu Mamma Roma

 
Prostitutka Mamma Roma se pokouší s největším vypětím sil povznést sebe i svého syna do maloměšťáckého světa. Zhýčkaný mladý Ettore se však dostane do dobré organizované party a učí se krást. Pasolini kritizuje sociální podmínky předurčující jeho osud, ale zároveň vykresluje prostředí i typy postav s obdivem a láskou. Ettorův tragický osud Pasolini zobecňuje, typizuje a zřejmě se i sám do něj promítá, jako do "ukřižované" oběti společenských poměrů.

Zdroj: Febiofest

 
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit zde >>
trailer
Jazyková verze:
italská
 
 
Zvuk:
mono
 
 
Přístupno:
od 15 let
 
 
Ohodnoťte
n12345
n678910
Zobrazit všechny herce a tvůrce filmu Mamma Roma >

Řadit dle:  Bodů uživatele  |  Od nejnovějších  |  Podle hodnocení

Nejnovější komentáře k filmu

Rene1
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 1.5.2007
Tohle je jeden z nejsmutnějších filmů, jaké   jsem kdy viděl.Je doslova prodchnut   emocionalitou, láskou matky k synovi, její   urputnou snahou vysvobodit se z pout svého   nízkého sociálního statusu a připravit svému   synovi lepší, panský život.Snaha je marná,   předem odsouzená ke zmaru. Prostitutka Mamma   Roma z římského předměstí vlastně   připomíná Oidipa, titulního hrdinu Pasoliniho   pozdějšího filmu Oidipus král. V obou   případech jde o silné osobnosti a oba jsou   bezmocní před svým osudem. Oidipovi určila   krutý osud věštba, tedy Bohové, prostitutce   její sociální původ, jenž je nezrušitelný,   nepřekonatelný, nesmytelný jako osud daný   neodvolatelnou věštbou. Herecký výkon Anny   Magnaniové je skvělý, ale právě proto je v   ohromném kontrastu s neprodesionálními   topornými výkony neherců, jichž Pasolini   obsadil do filmu celou řadu. Vlastně většinu   postav filmu vytvořili neherci. Pasolini stejně   jako mnozí jiní italští filmaři té doby na   nich ocenoval jejich autenticitu, aabsenci   stylizovanosti, která je typická pro každé   profesionální herectví, ale pro tu dobu   ovlivněnou ještě divadelní machou a možná   ještě i pozůstatky ery němého filmu byla   ještě typičtější. Jenže ve filmu Mamma Roma   dochází ke střetnutí této ,sirové   autenticity zaplacené toporností a bezradností   s dokonalým herectvím Anny Magnaniové, která   se svým výkonem nad armádou neherců tyčí   jako Kristus nad ubohými chudinskými favelami   Rio de Janeira a filmu to ubližuje jakožto   celku. Díky její genialitěvyniká bezradnost   ostatních.


Hodnocení:n12345678910
Reklama
Mamma Roma (1962)Mamma Roma (1962)Mamma Roma (1962)Mamma Roma (1962)
Reklama