Obsah filmu Lásky, touhy a lži
V roce 1976 potkala renomovaná australská filmařka Gillian Armstrongová v mládežnickém centru v Adelaide tři čtrnáctileté kamarádky, Kerry, Josie a Dianu. Jejich portréty v době dospívání tvoří jádro snímku Smokes and Lollies, první z pětice dokumentů, které zaznamenávají život tří obyčejných dívek a posléze žen pocházejících z dělnického prostředí. Ke svým hrdinkám se autorka s odstupem několika let pravidelně vrací a v roce 1996 s filmem Not Fourteen Again, kdy je jejím postavám třiatřicet let a každá má dospívající dceru, získává Cenu AFI za nejlepší dokument. Oproti původnímu plánu se v roce 2009 Armstrongová rozhodla své hrdinky...
V roce 1976 potkala renomovaná australská filmařka Gillian Armstrongová v mládežnickém centru v Adelaide tři čtrnáctileté kamarádky, Kerry, Josie a Dianu. Jejich portréty v době dospívání tvoří jádro snímku Smokes and Lollies, první z pětice dokumentů, které zaznamenávají život tří obyčejných dívek a posléze žen pocházejících z dělnického prostředí. Ke svým hrdinkám se autorka s odstupem několika let pravidelně vrací a v roce 1996 s filmem Not Fourteen Again, kdy je jejím postavám třiatřicet let a každá má dospívající dceru, získává Cenu AFI za nejlepší dokument. Oproti původnímu plánu se v roce 2009 Armstrongová rozhodla své hrdinky oslovit naposledy a zjistit, v jaké míře se (ne)naplnily jejich životní sny a touhy a zda dokážou být na kameru, a především samy k sobě tak upřímné, jak si to kdysi vzájemně slíbily. Unikátní časosběrný projekt skvěle mapuje zdánlivě obyčejné osudy tří žen a nabízí jedinečný pohled na australskou společnost od poloviny sedmdesátých let až do dnešních dnů.
(45. MFF Karlovy Vary, 2010) < Zobrazit méně
zobrazit všechny obsahy (1)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 10.7.2010
Lásky, touhy a lži
Do soutěže dokumentárních filmů na 45. MFF v Karlových Varech byl letos přihlášen tento zajímavý dokument. Zaujmul mě už jenom tím nápadem, kde podobně jako u nás Třeštíková v Rodinných etudách (nebo v Katce, Reném, Marcele), zaznamenává režisérka osudy tří mladých dívek a později žen od 14 do 47 let. Celkově natočila o těchto dívkách pět dokumentů, k věčné škodě, já viděl až tento poslední, závěrečný. Je v něm shrnuto vše z předchozího natáčení, ale až příliš moc rychle a já jako divák jsem se ze začátku neorientoval v tom, která žena je která. Později, když už se mi začaly zafixovávat, nastal zmatek v jejich dětech a když přišli vnoučata, byl jsem v pytli úplně. Přesto je vše ale velmi dobře natočeno. Pohled na sex čtrnáctiletých dívek a později srovnání jejich priorit, to je opravdu něco. Australané mi vždycky přišli jako vesničtí balíci, takový burani, režisérka Gillian Armstrong to se svými třemi hrdinkami jen potvrdila (tím nechci nějak znehodnocovat jejich charakter, pouze konstatuji fakt, který však nepovažuji za negativní). Takže na Helenu Třeštíkovou to nemá, ale Love, Lust & Lies jsou jí těsně v zákrytu...