Obsah filmu Jako opice
Jeden z nejpůsobivějších a nejkomplexnějších debutů, jaké se ve švédské kinematografii objevily od doby, kdy Lukas Moodysson představil svoji prvotinu Láska je láska. Režisérka Lisa Aschanová vzrušujícím způsobem podrývá tradiční schémata filmů o dospívání, pravidla politické korektnosti, představy o rozdělení genderových rolí - zkrátka všechny aspekty obvyklých reflexí na téma rozvíjející se sexuality. Protagonistkami filmu jsou sestry Emma, talentovaná dospívající gymnastka, a Sara, předčasně vyzrálá sedmiletá dívenka. Při vstupu do školy jezdecké akrobacie poznává Emma o něco starší Cassandru a mezi oběma dívkami se začne vyvíjet...
Jeden z nejpůsobivějších a nejkomplexnějších debutů, jaké se ve švédské kinematografii objevily od doby, kdy Lukas Moodysson představil svoji prvotinu Láska je láska. Režisérka Lisa Aschanová vzrušujícím způsobem podrývá tradiční schémata filmů o dospívání, pravidla politické korektnosti, představy o rozdělení genderových rolí - zkrátka všechny aspekty obvyklých reflexí na téma rozvíjející se sexuality. Protagonistkami filmu jsou sestry Emma, talentovaná dospívající gymnastka, a Sara, předčasně vyzrálá sedmiletá dívenka. Při vstupu do školy jezdecké akrobacie poznává Emma o něco starší Cassandru a mezi oběma dívkami se začne vyvíjet komplikovaný vztah, který se postupně proměňuje v nelítostný fyzický i psychický souboj. Za svůj film, ve kterém si znepokojivým, ne-li přímo nebezpečným způsobem pohrává s tradičními žánrovými očekáváními a boří veškerá tabu, získala režisérka cenu pro nejlepší severský film a Cenu FIPRESCI na filmovém festivalu v Göteborgu a nejvyšší ocenění v kategorii hraných filmů na newyorském festivalu Tribeca.
(46. MFF Karlovy Vary, 2011) < Zobrazit méně
oficiální text distributora, zobrazit všechny obsahy (2)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 30.7.2013
Předčasné průniky do tajů sexuality a krutost soupeření o nadvládu s cílem uplatnění vlastních priorit, s atmosférou mlčenlivé náznakovosti a lesbickým podtextem - pohled na tragiku dospívání podle Lisy Aschan, který mě naprosto neoslovil a místy bylo až nepříjemné ho sledovat.