Obsah filmu Hadí vejce
Stručný nástin děje:
Dvojice živořících cirkusových umělců Abel (David Carradine) a Manuela (Liv Ullmannová) zakotví při své pouti na klinice u doktora Vergeruse (Heinz Bennent), který nabídne Abelovi zaměstnání. Bydlí v jednom pokoji a jejich situace je stále bezvýchodná.
V okolí kliniky dojde brzy k několika vraždám a prvním, koho policie a veřejnost podezírá, je cizinec Abel. Za těmito vraždami se však skrývá fašistický lékař, který ve své nemocnici provádí různé experimenty.
Děj příběhu se odehrává ve dvacátých letech dvacátého století v Berlíně a předznamenává všechny hrůzy blížícího se nástupu fašismu. Stejně tak jako přes...
Stručný nástin děje:
Dvojice živořících cirkusových umělců Abel (David Carradine) a Manuela (Liv Ullmannová) zakotví při své pouti na klinice u doktora Vergeruse (Heinz Bennent), který nabídne Abelovi zaměstnání. Bydlí v jednom pokoji a jejich situace je stále bezvýchodná.
V okolí kliniky dojde brzy k několika vraždám a prvním, koho policie a veřejnost podezírá, je cizinec Abel. Za těmito vraždami se však skrývá fašistický lékař, který ve své nemocnici provádí různé experimenty.
Děj příběhu se odehrává ve dvacátých letech dvacátého století v Berlíně a předznamenává všechny hrůzy blížícího se nástupu fašismu. Stejně tak jako přes tenkou skořápku hadího vejce lze rozpoznat vyvinutého hada, tak lze i v tíživém Bergmanově snu vidět nástup diktatury. < Zobrazit méně
Autor: curil, zobrazit všechny obsahy (2)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 6.8.2019
Bergman skáče mezi žánry a je mu úplně jedno, jaký si vybere. Pokaždé ho zfilmuje takovým způsobem, že mě jde brada dolů. V Hadím vejci si odskočil do Německa roku 1923, tedy poválečné krize a vrcholícího fašizmu. Dokáže vystihnout takovou atmosféru, která dnešním tvůrcům naprosto chybí. Příběh začíná příjezdem Abela do Berlína, aby navštívil svého bratra, kterého najde s prostřelenou hlavou. Sebevražda. Vyšetřující inspektor ho obeznamuje s dalšími vraždami, které se během pár dnů staly a vypadá to, že podezřívá Abela. A možná jen kvůli tomu, že je Žid. Abel vyhledá bývalou ženu svého bratra Manuelu, ke které se nastěhuje. Je alkoholik a potřebuje mít pořád nějakou láhev po ruce. Vzrůstá v něm nenávist vůči celému zřízení a začíná pracovat v místním archívu, kde se nakonec dozvídá děsivou pravdu......Snímek oplývá nádhernou kamerou a sytými barvami, to je úplná nádhera! Obsazení Davida Carradineho do role Abela mě hodně překvapilo, zároveň ale i nadchlo, nečekal jsem, že zahraje takhle přesvědčivě. Liv Ullmann mě opět dostala a roli Manuely jsem sledoval s velkým zaujetím. Neznám podobnou herečku, navíc tak zvláštním způsobem melancholicky krásnou. Některé výjevy jsou dost brutální, v hlavě mě určitě zůstane úvodní scéna sebevraždy bratra Abela, potom záběry z márnice, dále scéna v bordelu, kde jsou sjetý kurvy i zákazníci a šňupou koks, Abelovo delirium na policejní stanici, nebo pokusy na lidech, které promítá Abelovi ředitel archívu. Těch scén je tam mraky, Bergman prostě umí! Význam slova Hadí vejce je vysvětlen v úplném závěru. BOMBA!! Produkce opět Dino de Laurentiis.