Obsah filmu Company
Loretta Ryanová (Neve Campbellová), které nikdo neřekne jinak než Ry, je mladá ambiciózní tanečnice. Jako slibná členka špičkové taneční skupiny z Chicaga konečně dosahuje úspěchu a zúročuje svůj talent. Její sny o „velké“ kariéře i osobní problémy ji však pozvolna ochromují. Důležitou roli v jejím životě hraje její nový šéf a přítel Josh (James Franco), zkušená kolegyně Harriet (Barbara E. Robertsonová), která se ocitla v zenitu své kariéry, i sebevědomý a protřelý umělecký ředitel souboru Alberto (Malcolm McDowell). Profesionální řevnivost a různé majetnické pudy, touha naplnit vlastní život láskou i tvůrčí proces, jehož výsledkem může...
Loretta Ryanová (Neve Campbellová), které nikdo neřekne jinak než Ry, je mladá ambiciózní tanečnice. Jako slibná členka špičkové taneční skupiny z Chicaga konečně dosahuje úspěchu a zúročuje svůj talent. Její sny o „velké“ kariéře i osobní problémy ji však pozvolna ochromují. Důležitou roli v jejím životě hraje její nový šéf a přítel Josh (James Franco), zkušená kolegyně Harriet (Barbara E. Robertsonová), která se ocitla v zenitu své kariéry, i sebevědomý a protřelý umělecký ředitel souboru Alberto (Malcolm McDowell). Profesionální řevnivost a různé majetnické pudy, touha naplnit vlastní život láskou i tvůrčí proces, jehož výsledkem může být dokonalé umělecké dílo slaďující „nehmotnou“ hudbu s „tělesným“ světem tanečníků – to vše hraje v příběhu klíčový význam.
Proslulý americký nezávislý režisér Robert Altman (Hráč, Dr. T a jeho ženy, Gosford Park) se v tomto svém novém mistrovském díle nechává inspirovat fascinujícím světem tance. Autenticita a neotřelé vizuální i reflexívní bohatství dramatu Company vychází z jedinečného pohledu Altmana na svět profesionálních tanečníků s jejich osobními i profesionálními touhami.
Kino Aero < Zobrazit méně
oficiální text distributora, zobrazit všechny obsahy (2)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 8.8.2011
Polodokumentární, polohraný pohled do zákulisí moderního baletu. Zkoušky, představení, vztahy, soukromí, všechno rozlámané do typicky altmanovského puzzle, ale tentokrát s maximálně potlačenou dějovostí. Prostředí navádí ke srovnávání s Černou labutí, ale to není na místě, protože tady vůbec nešlo o nějaké expresivní vyjádření myšlenky, spíš o poctu všem těm baleťákům, jejichž umění má ve filmu největší prostor. Mezi Altmanovými pracemi je to spíš okrajová záležitost, nevzrušivá, ale docela příjemná. Nejzábavnější pro mě byla vánoční besídka.
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 12.6.2010
Byť tanci moc nerozumím, byly taneční scény paradoxně ty lepší než ty, kde se mluvilo a případně řešily nějaké vztahy a posuny.
Velmi mi chyběl nějaký úvod do děje, abych pochopila kdo je kdo a v množství osob jsem měla pěkný chaos.
Osobně jsem od Altmana viděla zdárnější kousky.