Popis / Obsah / Info k filmu Causa WardovýchPrávník na válečné stezce v jakémsi třídním boji proti bezohledné automobilové firmě, zatímco jeho energická dcera stojí na druhé straně. Skvělá hra dvou hvězd v úchvatném soudním dramatu.
Popis / Obsah / Info k filmu Causa WardovýchFilm režiséra Michaela Apteda Causa Wardových využívá kombinace soudního dramatu a rodinného melodramatu. Typ případu procesního práva, kterým se zabývá (v originále i název filmu) se týká obvykle společensky závažných trestných činů, kdy v přelíčení jedna nebo více osob zastupuje větší skupinu. - Stárnoucí advokát Jedediah, specialista na podobné případy, zažaluje automobilku Argo, nebot' konstrukční vada jednoho z jejích vozů zavinila tragédii několika lidí. Situace se pro něj komplikuje ve chvíli, kdy se obhajoby chopí jeho dcera Maggie. Soudní spor se stává odrazem trýznivého, nevyjasněného vztahu mezi otcem a dcerou, která vždy stála proti němu. Pragmatická Maggie, jíž by vyhraný případ pomohl v kariéře, v určitém okamžiku pozná, že nelze obcházet pravdu v právu ani v životě. Vznětlivý a egoistický Jedediah zase začne dceru brát jako rovnocenného partnera. - Zajímavost soudního procesu je v ději zatlačena do pozadí melodramatickým řešením situací; případ je uzavřen především díky citovému prozření postav, i když jejich právní dovednost nikdo nezpochybňuje. Mezi kalkulace autorů s city diváka pati·í třeba motiv smrti matky nebo postava Maggiina milence a šéfa Graziera, třetí osoby dramatu, zosobňující v sobě profesionální šejdířství a citovou zradu. - Zručná Aptedova režie, místy sklouzávající otevřeně k chladné vypočítavosti, přikládá značnou váhu hercům: sympatická Mary Elizabeth Mastrantonioová udatně sekunduje slavnému Genu Hackmanovi.
Autor/Zdroj: Prokopová Alena/Filmový přehled
Jak daleko padá jablko od stromu? Justiční drama o korupci a obchodnících bez svědomí je okořeněno rodinnou historií otce a dcery, kteří se profesionálně utkávají jako zástupci dvou soudících se stran.
Jedediah Tucker Ward může být hrdý na svou dceru Maggie. Je nejen krásná, ale dokonce se i rozhodla převzít štafetu od svého otce a buduje úspěšnou kariéru advokátky. Co se ale stane, až se ocitnou v soudní síni proti sobě?
Otec a dcera. Zdálo by se, že je společná profese svede dohromady. Jenže jednoho dne se ocitají v soudní síni proti sobě. Advokát Jedediah Ward dával vždy přednost zastupování malých a slabých. Jeho dcera Maggie je docela jiná. Rozhodla se sice pro stejné povolání, ale tím začíná i končí veškerý soulad mezi těmihle dvěma. Maggie chce rychle nahoru, udržuje styky s velkými bossy, kteří jí mají dopomoci ke kariéře a své zákazníky si vybírá podle počtu nul správně umístěných před desetinnou čárkou.
Ani mimo soudní budovu není vztah občanskoprávního zástupce a snobské čarodějky s paragrafy právě růžový. Maggie nemůže otci odpustit způsob života, který dlouhá léta elegantně provozoval: Byl totiž doma více v cizích postelích než u své zákonné manželky, takže rodina byla často blízká rozkladu. Maggiina laskavá maminka Estella se s tím dávno vypořádala, ale mezi horkokrevným tátou a paličatou dcerou to už léta jiskří a rodinný výbuch se dá čekat každou chvíli.
Náhoda tomu chce, že Maggie přijímá případ, v němž její otec zastupuje opačnou stranu. Jde o žalobu na automobilový koncern, který sebevědomě prosazuje své výrobky. S plným vědomím uvedla firma na trh vadný automobil. Defekt v elektronice zapřičiňuje za určité shody okolností výbuch motoru. Několik lidí zemřelo a řada jich byla těžce zraněna. Maggie netrpělivě očekává termín soudního přelíčení. Konečně bude mít možnost vrátit otci pocit pokoření, který prožívala její matka. Jenže na poslední chvíli zjišťuje, že její zákazník nestáhl svou časovanou bombu z prodeje. Oprava by stála víc, než očekávané náklady soudního procesu. A tehdy se v Maggie probouzí pravá dcera svého otce...
Michael Apted zinscenoval napínavé soudní drama, v němž se hlavní postavy musejí vypořádat s úzkou hranicí mezi lží a pravdou, morálkou a oportunismem. Obohatil schéma např. z filmů Rozsudek Sidneyho Lumeta nebo ...a .spravedlnost pro všechny Normana Jewisona o prvky rodinné historie, čímž se snažil dát protagonistům životní rozměr a rozehrál nové motivace. Především díky hereckému výkonu Gene Hackmana je divák nenápadně vtažen do této story, která jinak nepřekračuje dávno známé klišé. Mary Elizabeth Mastrantoniovou jsme u nás viděli v podmořské sci-fi Propast, kde osvědčila herecký temperament. V civilní roli advokátky ovšem více vyniká její ženský půvab, který ne náhodou bývá srovnáván s tváří současné hvězdy č. 1 Julie Robertsové.
r Cinema 1991/4/18
Autor/Zdroj: r/Cinema
Nový publicista: Nelíbí se vám tento obsah? Chcete napsat lepší? Tak neváhejte a klidně
napište