Obsah filmu Ať začne slavnost
Philippe Noiret jako Filip Orleánský a Jean Rochefort jako ztělesněná ambice v církevním rouchu. Historický snímek poskytuje průhled do francouzské vysoké politiky na počátku 18. století.
Po smrti Ludvíka XIV. přebírá dočasně vládu Francie Filip Orleánský (Philippe Noiret). Požitkářský Filip se ale pramálo stará o politické záležitosti a věnuje se světským radovánkám. Vládnutí přenechává ctižádostivému, bezskrupulóznímu Abbé Duboisovi (Jean Rochefort), který tajně touží po místě arcibiskupa. Ve zbědované Bretagni se v té době připravuje povstání proti koruně...
Obraz Francie 17. století natočil přední francouzský režisér Bertrand...
Philippe Noiret jako Filip Orleánský a Jean Rochefort jako ztělesněná ambice v církevním rouchu. Historický snímek poskytuje průhled do francouzské vysoké politiky na počátku 18. století.
Po smrti Ludvíka XIV. přebírá dočasně vládu Francie Filip Orleánský (Philippe Noiret). Požitkářský Filip se ale pramálo stará o politické záležitosti a věnuje se světským radovánkám. Vládnutí přenechává ctižádostivému, bezskrupulóznímu Abbé Duboisovi (Jean Rochefort), který tajně touží po místě arcibiskupa. Ve zbědované Bretagni se v té době připravuje povstání proti koruně...
Obraz Francie 17. století natočil přední francouzský režisér Bertrand Tavernier.
[ČTV] < Zobrazit méně
oficiální text distributora, zobrazit všechny obsahy (1)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení:
Přidáno: 9.8.2019
Skvělá věc. Kombinace Noiret + Rochefort je zárukou kvalitních výkonů, nicméně hrají zde i další velmi kvalitní herci jako Marcel Dalio, Alfred Adam, Pierre Forget, Thierry Lhermitte, Michel Beaune nebo Chrisine Pascal. Vlastní námět je poměrně typicky historický (pro Francii) byť na rozdíl od jiných filmů se tento zabývá spíše takovou vlekoucí se dobou než něčím převratným. Vlastně jediný převratný čin je děje úplně na konci filmu, kde je zaseta nenávist chudiny vůči šlechtě. Lze zde vysledovat pozoruhodný náhled, kdy je úplně jedno jestli bude bojovat chudý šlechtic proti bohatému, protože má stále přiznaná privilegia a je s ním jednáno jako s člověkem, na rozdíl od chudáků (výmluvná scéna s nosičem kýblů na moč, kam si ulevují šlechtici). Ale také je patrná zcela jednoznačná neschopnost jak bohaté, tak chudé šlechty něco změnit. Proto je na konci ukázána ona symbolika blížící se revoluce, kdy teprve ti opomíjení mají vůli staré rozbořit a dát základ věcem novým.
V kruhu vládnoucí šlechty můžeme vidět různé typy lidí, kteří každý využívají moc jiným způsobem - regent, který ví, co je špatně, ale je příliš pohodlný, aby něco měnil; vévoda de Bourbon, který šmelí peníze a snaží se na systému vidělat; maršál de Villeroy, který je zcela neschopný, ale díky původu může vše, vysocí církevní hodnostáři, kteří na jednu stranu slouží moci a na druhou stranu vědí, že odměnou jim budou bohaté prebendy a volnost atd. Všechny tyto postavičky přitom vidíme dnes a denně kolem sebe, jen se jinak jmenují.
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 14.2.2011
Francie 18. století se vším, co k tomu patří. Bohatí zvrhlíci, otrhaní chudáci, intriky, politika, láska bez sexu, sex bez lásky. Vybroušené barokní dialogy tak jak si to představuju. Nádherný kontrast mezi opulentními exteriéry paláců a ušmudlaným venkovem. Philippe Noiret a Jean Rochefort výborní se svými sarkastickými poznámkami. Podle mě ovšem mírně nevýrazné, přitom všude zdůrazňované krásky Marina Vlady a Christine Pascal. V celkovém hodnocení to ovšem na mém nadšení nic nemění.