Těkavá kamera,střih,střih,roztřese ná kamera,řev,střih,švenknutí kamerou,střih,výbuch,střih. .....tak asi takhle.A pokud neumíte anglicky a chcete stíhat titulky,tak Pánbůh s Vámi.A na závěr trocha statistiky.Ve scéně kdy odjíždějí vojáci opancéřovaným autem je cca 100krát střihnuto za cca 180 vteřin.
Pokud chcete prožít klidný večer,tak zásadně nedoporučuji se na tento film dívat...Lidská lhostejnost,krutost asi opravdu nezná mezí.Už dlouho mě takto žádný film nerozhodil,ale to s filmařským uměním nemá nic společného...bohužel
Vše podstatné zde již bylo napsáno.Jen dodávám,nehledejte v tomto filmu žádnou logiku.Scénář na mne působí jako když se režisér a zároveň i scénárista A.T.Jensen sešel večer se svými přáteli v oblíbené hospůdce a každého z nich se zeptal,co by se mu líbilo v jeho filmu.A tak jeden tam chtěl mít černý humor,druhý nějakou tu vraždu,třetí romantiku,atd....A on jim vše splnil a film
tak přesně natočil.
Tvůrci v seriálu pracují se skutečnými osobami.Nebudou proto ani první,ani poslední,kdo si pro televizní,či filmové zpracování "upravují" jisté skutečnosti ze života těchto reálných osob.Postavit ale již první díl,na zásadní a zcela vymyšlené scéně proslovu Z.Štěpánka k národu po Mnichovské Smlouvě,je dle mého naprostá scénaristická podpásovka.Dál proto nemá pro mne jakoukoli cenu seriál sledovat.Tímto alespoň děkuji kostymérům,rekvizitářům a maskérům za profesionální práci.Pouze a jenom jim.
Znáte v politice člověka,který drtí politické soupeře,který je schopen obětovat kohokoliv ze své rodiny,aby si udržel politickou moc,který se neštítí činů daleko za rámec legitimity,který ale nechce z tohoto žádnou finanční výhodu,ale pouze absolutní politickou moc?To je starosta Chicaga,Tom Kane v herecky mistrovském podání neuvěřitelně charismatického K.Grammera.Grandiózní scénář,púsobivý soundtrack,skvělé herecké výkony.To je Boss.
Donnie Brasco+Carlito..dva nejlepší filmy od B.de Palmy.Charismatický gangster Al Pacino,skvělý S.Penn jako jeho advokát,oba filmy spojuje i stejně dokonalá a gradující hudba,perfektní kamera,no prostě 10 je málo za napětím sevřený žaludek po celý film.Jestli milujete gangsterky,tak tohle nesmíte prošvihnout..
Tento film je jedna velká bezbřehá beznaděj a deprese.Ano nevylučuji,že takto jednou náš svět dopadne,ale sledovat to jako film nechci.Zajímalo by mne,jaká byla nálada ve štábu při natáčení....
Před návštěvou tohoto filmu jsem zcela záměrně rezignoval na jakýkoliv duchaplný scénář.Čekal jsem akční děj,dobré vizuální efekty,nostalgii po době mého čtenářského seznamování se J. Vernem.Ve výsledku jsem dostal jednu akčnější scénu s ještěrkou,v efektech malá zvířatka a velký hmyz a o nostalgii nemůže být ani řeč,protože scénář okolo předlohy J. Verna jen přešel..
Ano,Cosmopolis je těžko uchopitelný film pro běžného diváka,ale tak negativní,či vulgární hodnocení si nezaslouží.Cronenberg nám předkládá psychologickou sondu jak určitého systému,tak i jednotlivce.V případě systému jen těžko hledat jednoduché a konkrétní odpovědi.Tvůrci na každém z nás nechávají,jak se s tímto údělem/ve kterém vlastně denno-denně žijeme/vypořádáme.Nic jiného nám ostatně ani nezbývá do doby,než přijde systém dokonalejší,lepší a spravedlivější.To samé můžeme říci o charakteru hlavního hrdiny.Ano,svým způsobem je bezcitný,bezcharakterní,na druhou stranu to proč je úspěšným byznysmenem vyplývá z jeho povahy umět se rychle a bez váhání rozhodovat,být tvrdý nejen k okolí,ale i sám k sobě.Dokladem toho je závěr filmu,kde on sám se střetne dobrovolně se svým vrahem/atentátníkem/,který ač je morálně a bytostně přesvědčen o svém úkolu jej zabít,tak přesto nenachází odvahu tento akt pomsty,či spravedlnosti ihned uskutečnit.A já sám za sebe,byť jsem výše popsal jeho negativní charakterové vlastnosti,jsem si tento čin pomsty vlastně ani nepřál...
Nicolas Cage a jeho kamarád režisér J. Turteltaub natočili takové třetí pokračování Lovců pokladů.Mezitím než padla poslední klapka Nicolase trochu učesali a on si střihnul podobnou roli v Honu na čarodějnice.Pak přišel Jerry/producent tohoto filmu/,oběma vysypal na stůl pár milionů a všichni se zase v dobrém rozešli..No a spokojeni mohou být i ostatní herci-hlavně neustále koktající a zajíkající se merlinovec J. Baruchel,střihač,který vše z alespoň nadějně vypadajících digitálně dotvořených scén udělal teda pořádný guláš a scénaristé/byli na to TŘI!!!/.A pak,že se peníze mrhají pouze ve státním sektoru..
Vzpomínám,jak na mne zapůsobila temná atmosféra filmu,jak jsem v kině prožíval dramatickou přestřelku s narušitelem hranic,vojínů Bambuli a Pepíka,cestou z kina jsem si přál potkávat ve svém životě tak tvrdé a spravedlivé chlapi jako byl kapitán Hájek,v duchu jsem odsuzoval morální úpadek lidí jako byla postava dřevorubce Fraňka,odmítal jsem návštěvy cirkusů,abych nepodporoval další agentku jako byla proradná artistka Inge/již výběr toho jména je odsouzeníhodný.../.Ano,takov ý jasný a neoblomný názor jsem měl,když mi bylo osm let.
U filmu jsem prožil smích,zděšení,chtělo se mi spát...všemu asi člověk rozumět nemůže,což je pro mne tento film...
Råzone jsem viděl pod českým překladem Drsný holky.I proto jsem do třetiny filmu měl neustále nutkání od filmu odejít,neboť se zde řešily novodobě-klasické teenegerovské problémy-šikana ve škole,večírky spojené s konzumací nejen alkoholu,sex.Ve chvíli,kdy je tato hranice překročena/krádež/,docház í k zásadnímu konfliktu mezi jimi samými a film spěje k tragickému vyústění.Film je podpořen i zajímavým soundtrackem rockových dánských kapel.
Dvanáct minut...více se nedá vydržet.Kulky lítají vzduchem o stopéro,leč žádná nikoho z hlavních hrdinů ani neškrábne,granáty vybuchují a padouši létají vzduchem v krásných saltech,Sylvestr si v dešti kulek nasazuje prsten pro štěstí,Arnold dostane při výslechu vším možným přes držku,ani nepípne,zuby drží,krev neteče.A když se podívám na to hodnocení do dneška pro mne renomovaných uživatelů...Nedávali k lístku v kině nějaké pilulky?
Spojit neuvěřitelně krutou realitu války s horrorovou pohádkovou fantasy nedokáže opravdu nikdo jiný,než G.D.Toro.A to nejenom režijně,ale i scénáristicky.Jak již někdo poznamenal,nebylo by od věci trochu film zjemnit,ubrat brutální scény mučení i zabíjení,ALE...To by asi ve výsledku filmu jen uškodilo.Jak vždy zdůrazňuji důležitou složkou každého filmu je hudba a Navarreteho ukolébavka je na hudebního Oscara a ne náhodou jsem ji slyšel ve spoustě televizních dokumentů jako podkres.
Ponurá atmosféra New Yorku 70-tých let,skvělý G.Hackman jako Pepek,skvělé honičky,prostě takový film můžete natočit pouze jednou za život...Dopadení to už byl takový odvárek..
Když jsem film viděl v kině poprvé,byl jsem naprosto uchvácen-akční scény,počítačově skvěle dotvořený Řím,hudba Lisy Gerrard,to vše tenkrát dokonale klaplo..Dnes už nadšení opadlo,přesto skvělý film.
Moje definice - film je tak dokonalý,až se na něj nedá dívat.Snad mi to příznivci Mr.Andersona odpustí.
Jestli chcete zažít cestování po kosmických stanicích/začínáme na americké,přes ruskou se dostaneme na čínskou a poté...to uvidíte v kině/,jestli chcete zažít cestování vesmírem pomocí hasičáku a zároveň slyšet nejčastější hlášku ve vesmíru no,no,no/ne,ne,ne/,tak vyražte do kina.Vedle tohoto ale musím vyzdvihnout perfektní vizuální stránku filmu,kameru a hollywoodský smysl pro dokonalost a preciznost/bohužel s vyjímkou scénáře/.
Celý film dostává spád až ve druhé polovině filmu,návratem Habermannova bratra z fronty.Okupace a následná válka je do té doby zobrazena velice ploše,k čemuž nepřispívá ani výběr hlavního hrdiny v podání M. Waschkeho.Zcela jistě,ale v poslední době nejlepší režisérský výkon J. Herze a dobré herecké výkony v podání K. Rodena a R. Hrušínského v menší roli majitele hotelu,o to výstižnější pro charakter této postavy.
Naprosto zapomenutý a zapadlý klenot,který jak vidím ani zde neumějí fanoušci docenit.Nejlepší film P.Dewaera,který to bohužel ve svých 35 letech předčasně ukončil..a tak mi nezbývá než zvolat "AŤ ŽIJE TRENCAMP"!Ještě pro ty,kteří by náhodou film sháněli,tak vyšel v levných CD pod názvem Horká hlava...
Netuším,proč je pan Rychman neustále řazen mezi dobré režiséry.Natočil Starce,ostatní jeho tvorba nestačí ani na průměr a to se pohyboval ve společnosti režisérů "zlatých šedesátých".
Bez urážky k tvůrcům,ale zajímalo by mne pro koho takovéto filmy vznikají.Pro mládež je zpracování nezajímavé,nudné.Pro dospělé je to téma bohužel v dnešní době již vyčpělé,navíc s touto tématikou byly lépe natočeny jiné filmy.Film není ani dramatický,či komediální,snad jedině poetický,hlavně ve scéně kterak liška zachránila svého zachránce.Pro režiséra nebyl varováním ne příliš povedený Konfident a odhodlal se znovu vstoupit do téže řeky.Ale ani první,ani druhý se nepovedl.
Ten rok 89 neměl pro filmaře vůbec přijít..Pan Olmer spolu se svým kameramanem O. Kopřivou/v té době možná nejlepší/,natočil tři skvělé filmy,poté můžeme vzít na milost ještě Tankový prapor a jinak jako solidní režisér skončil.Nesmím ještě zapomenout na skvělou hudbu pana Stivína.
Film šel u nás do kin v roce 1980.Hlavní roli ztvárnila křehká a okouzlující M. Farmer,která předtím hrála ve filmu 2 muži ve městě.Šokující a brutální analýza lidských povah...
Špatně.Opakování jednoho a stejného dne v roce po dobu dvaceti let,je možná originální námět,ne však pod režijním vedením ne příliš ostřílené L.Scherfig.V podání atraktivní A. Hathaway je pak málo uvěřitelný fakt,že má pouze jen na osudovou lásku,neustále ale protékající mezi prsty,či přihlouplého kolegu z restaurace,kterého si ještě dokáže vzít za muže.J. Sturgess má předtavovat gigola,suveréna a tzv. chlapa-hajzlíka,ale pro mne je jeho výkon nejuvěřitelnější,když zmlácený a plačící leží na zemi před dveřmi své bývalé manželky...Ostatní postavy jsou jak už to u romanticko-milostného filmu bývá pouze do počtu.Snad jen výprava dostává pochvalu za dobové scény.Vyzdvihuji ještě hudební stránku,za kterou stojí jedna z mála žen v soundtrackové branži-Rachel Portman.
Brutální,obrazovo-lyrická,f antasmagorická jatka,v thajsko-americko-švédsko-dá nsko-francouzské spolupráci a českou hudební stopou v podání City of Prague Philharmonic Orchestra.Tak asi takhle.
Stejně jako ve filmu, tak i "stvořitelé" tohoto díla chtějí pouze a jen zisk. Bohužel jej vrchovatě získali, takže pokračování této scénaristické a režisérské obludnosti, má mezi lidstvo otevřené dveře dokořán...
Petr Jákl odvedl ve svém debutu a na české poměry velice solidní práci.Scénař místy obsahoval slabší pasáže,ale vše nahradily výkony všech herců.Kamera,střih i hudba-vše klaplo jak má.Ač jsem k filmu a hlavně režisérovi přistupoval velice skepticky,tak jsem velmi zvědav na jeho další režijní vývoj.
Bohužel doby České Sody jsou nenávratně pryč,ČT v současnosti naprosto rezignovala na jakýkoli satirický pořad,tepající do politických řad a uskupení,byť se její rozpočet díky naším každoměsíčním odvodům pohybuje v miliardách.A tak zaplať to PánBŮH,zjevila se drsná,vtipná a nemilosrdná Kancelář Blaník.Díky pánové Markové...