Inspektor Fousek na stopě (2009) [TV seriál]

Inspektor Fousek na stopě
74 %
 
 

Další název: Inspector Fousek on the Trail

    Žánr: animovaný / komedie
    Země: Česká republika
    Premiéra v ČR: 24.10.2009        
    Délka: 8 min., 13 dílů
V budově Ministerstva pro odhalování nevysvětlitelných záhad, úplně v nejnižším patře, má svou kancelář inspektor Fousek. Když si ministerstvo neví rady, Fousek je vždy připraven. Má ve své kanceláři boudu, protože Fousek je pes. Jeho spolupracovnicí je odvážná a parádivá kočka Micumiši a hlemýžď Herkules Maratón, který je přeborníkem ve zpomalování soudních jednání. Ti tři řeší domácí i mezinárodní případy, vyřeší je a nakonec si řeknou: je to v suchu, i když šnek nemá sucho rád. Přijdou například na kloub případu ztracených hodinek lorda Seconhanda, a hračkou je pro ně i případ zmizelého strašidla na hradě Plumpudingu, jakož i případ záhadných vesmírných signálů.

1. Případ s diamanty
Trojice detektivů – pes Fousek, kočka Micumiši a hlemýžď Herkules Maratón – se vydá na letiště pátrat po pašovaných diamantech. V letadle z Austrálie právě přiletěla slavná zpěvačka a její pejsek má na krku krásný obojek s blyštivými kamínky. To by mohly být hledané diamanty! Fousek ihned rozjede akci a vyšle seržantku Micumiši, aby obojek prověřila. Jde však jen o bižuterii, i když pravou jabloneckou. Další podezřelou cestující z Austrálie je klokanice, která už poněkolikáté přiletěla na námluvy s klokanem z místní ZOO. Námluvy se prý nedaří, protože klokanice mluví pouze anglicky – ale co když je to lež a klokanice pokaždé ve své kapse převáží drahocenné kameny?

2. Případ vesmírných signálů
Kancelář inspektora Fouska dostane od Ministerstva pro odhalování nevysvětlitelných záhad za úkol rozluštit záhadné signály, které zachytila většina hvězdáren. Je noc a detektivové zjistí, že signály přicházejí směrem od parku. Tam se v tu chvíli rozsvítí přízračná světla, a když Fousek s kolegy přijde blíž, uvidí podivný koráb, z kterého vyleze mimozemšťan! A hned si poručí spoustu banánů! Aby zabránili hvězdné válce, vloupou se Fousek a Micumiši do krámu s ovocem. Přitom ale zjistí, že domnělý mimozemšťan je obyčejná opice a její koráb pouťový kolotoč. Kdo tedy tajemné signály vysílal a proč?

3. Případ ztracených hodinek
Další případ Fouskovy detektivní kanceláře nás zavede do Anglie: lordu Secondhandovi se ztratily velké náprsní hodinky, kterým se říká cibule. Hlavní podezřelou je straka, která už byla zatčena a vsazena do vězení. Zatímco šnek Herkules, odborník na zpomalování všeho druhu, zdržuje sáhodlouhými řečmi soudní řízení, Fousek a seržantka Micumiši pátrají na místě činu. Podaří se jim dokázat, že straka je nevinná?

4. Případ královny krásy
Ztratila se myš Hyacinta, která byla hlavní kandidátkou na titul královny krásy. A kdo je největší odborník na myši? Přece kočky! A tak se seržantka Micumiši vypraví na místo volby, kde však nastane všeobecné zděšení a všichni svědci se před ní schovají. Pátráním je tedy pověřen hlemýžď Herkules Marathón. Ten se chce před začátkem vyšetřování posilnit, a když si kupuje svačinu v obchodě pro domácí mazlíčky, zaslechne důležitou informaci – Barnabáš, mlsný kocour paní Konvalinkové, jí jen missky! Barnabáš je okamžitě zadržen, ale urputně se brání, že jde o omyl – nežere missky, ale z misky! Lže, anebo má zmizení Hyacinty na svědomí opravdu někdo jiný?

5. Případ zmizelého strašidla
Na hradě Plumpuddingu se ztratilo strašidlo a naše trojice se ihned vydá do Anglie. Pátrání je složité, protože nikdo ze zámeckých obyvatel nedokáže podat přesný popis strašidla. Vyšetřování se dostává do slepé uličky, a tak se inspektor Fousek z dlouhé chvíle vypraví na chrtí závody. Vyhrává bílý chrt, na kterého Fousek vsadil, ale když hrdě ukazuje svým spolupracovníkům fotografii vítěze, místo něj visí ve vzduchu jen vavřínový věnec. Protože duchové a strašidla nejsou na fotografiích vidět, chrt bude jistě nadpřirozená bytost. Souvisí to nějak se zmizelým strašidlem? A pokud ano, jak bílého chrta dostat zpátky na zámek?

6. Případ ukradeného špekáčku
Když si jde seržantka Micumiši koupit nový klobouk, unesou ji dva toulaví psi. Jako výkupné požadují dvacet špekáčků, které mají být uloženy poste restante na poště ve Vrčení. Inspektor Fousek s Herkulesem se okamžitě pustí do akce na záchranu své statečné kolegyně. Do jednoho ze špekáčků uloží miniaturní vysílačku. Doufají, že ji únosci spolknou spolu se špekáčkem a oni je pak podle signálu hravě najdou. Avšak pes pošťák v Odřepsích špekáčky ucítí, neodolá, rozbalí balík a jeden špekáček sní. A právě ten s vysílačkou! Podaří se Micumiši zachránit, když jsou Fousek s Herkulesem svedeni na falešnou stopu?

7. Případ duhové perly
Zmizela vzácná duhová perla a Fousek a spol. se vydává přímo na farmu perlorodek v moři. Setkávají se s mořskou vydrou a jejími dětmi a vysílají šneka Herkula pod vodu. Šnek narazí rovnou na okradenou a pořádně rozčílenou perlorodku. Svou ulitu nechal na břehu, kde ji objeví rak poustevník. Tomu se ulita zalíbí – je to ideální poustevna – a potopí se s ní do moře. Když to zjistí Micumiši, oblékne se do potápěčského obleku a snaží se Herkulův domek získat zpět. Jak to celé dopadne, když se do všech zmatků zaplete ještě chobotnice?

8. Případ bílého králíčka
Roztomilý bílý králíček je největší atrakcí velkého cirkusu, a tak když jednoho dne při vystoupení zmizí v klobouku a už se neobjeví, je z toho velký povyk. V podezření se ocitne jeho obdivovatelka, jemná a velmi bohatá králice, která jej navoněným psaníčkem vyzývala k útěku. To už se do případu vloží Fouskova detektivní kancelář a při vyšetřování zjistí, že králíček byl v cirkusu nešťastný, a proto odpověděl na podezřelý novinový inzerát, slibující malým zvířátkům vyřešit jejich problémy. Podaří se detektivům zjistit nejen, kam králíček zmizel, ale i jak jej znovu rozveselit?

9. Případ státního tajemství
Ministerstvo pro odhalování nevysvětlitelných záhad zadalo inspektoru Fouskovi případ vyžadující nejvyšší utajení. Nikdo se nesmí dozvědět, že ministrova bujná hříva je pouhou parukou, jíž zakrývá svou lesklou pleš! A tuto paruku mu právě někdo ukradl. Fousek se rychle dostane na stopu zloděje – buldoka, nového vrátného na ministerstvu. Problém ale je, jak paruku od svalnatého protivníka získat zpět. Buldok s ní totiž okouzluje nafintěnou pudlici a paruky se rozhodně vzdát nehodlá. Avšak kde nepomohou Fouskovy svaly, uplatní se chytrost seržantky Micumiši – a tak vše nakonec dobře dopadne nejen pro ministra, ale i pro láskychtivého buldoka.

10. Případ starých mincí
V muzeu se ztratily staré egyptské mince a inspektor Fousek se ujímá dalšího složitého úkolu. Nastraží v muzeu jiné starobylé mince a v noci u nich spolu s kolegy hlídkuje. Podivný noční návštěvník skutečně přichází, ale tentokrát nic neukradne. Detektivové jej stopují až domů a v jeho kůlně narazí na zvláštní létací stroj. Ten se s Fouskem a Micumiši náhodou vznese – a doveze je až do starého Egypta! Aby nebyli zajati veleknězem, který tu dohlíží na stavbu pyramidy, vydávají se za psího boha Anubise a posvátnou kočku Bastetu. Velekněz jim ale odmítá uvěřit, dokud nevyčarují déšť. Jak se z této zapeklité situace dostanou, když létající stroj mezitím zmizel kdoví kam?

11. Případ důležitého telegramu
Ministerstvo pro odhalování nevysvětlitelných záhad má opět problém –ztratil se důležitý telegram. A kromě toho tu řádí nezvedený ministrův synek, neboť jeho maminka odjela k tetě. Fousek zjistí, že telegram vzal právě on na psaníčko pro létacího draka a teď už stačí jen papírek od toho uličníka získat. To ale není jen tak, drak se psaníčkem totiž ulétne a Fousek a jeho kolegové se při jeho pronásledování dostanou nejen na tovární komín, ale dokonce až do dalekých hor, kde žije Yetti. Najdou v této ledové pustině ztracený telegram? A co vlastně bylo v telegramu napsáno?

12. Případ pravěké bohyně
V galerii se ztratila vzácná soška pravěké bohyně, a to za záhadných okolností: alarm totiž nic nehlásil. Fousek se vydá do ZOO po stopě tučňáků, kteří v té době galerii navštívili. Tučňáci skutečně ve svém výběhu skrývají tajemství, ale ne sošku, ale malou želvičku. Na cestě zpět Fousek narazí na jiného podezřelého tučňáka, který si kupuje žížaly s kečupem. To přece tučňáci nejedí! Zdá se, že Fousek konečně narazil na horkou stopu. Podaří se detektivům zjistit, kdo se v převlečení za tučňáka zmocnil vzácného exponátu a jak se mu podařilo vyhnout se poplašnému zařízení?

13. Případ Teleštísko
Zdá se, že se na trojici detektivů usmálo štěstí – někdo jim po telefonu poradil výherní čísla v televizní loterii. Micumiši čísla vsadí a naši pátrači mohou oslavovat – vyhráli milión! Jenomže vše vypadá spíš na velký podvod. Fousek a Micumiši se vyptávají ostatních výherců – všem prozradil tajemný dobroděj čísla předem a všichni podle jeho pokynů poslali část peněz na stejný bankovní účet. Stopa vede k notáři, který v televizi potvrzuje správnost tažených čísel. Jenomže jak dokázat, že je opravdu pachatel? Nezbývá, než nastražit past přímo ve vysílání...

režie:
Josef Lamka
 
 
námět:
Hana Lamková
 
 
scénář:
Hana Lamková (i technický)
 
 
kamera:
Jakub Halousek
 
 
hudba:
Petr Skoumal
 
 
střih:
Lucie Haladová
 
 
zvuk:
Jan Kacian
 
 
výtvarník:
Eva Sýkorová-Pekárková
 
 
mluví:
Barbora Hrzánová (seržantka Micumiši / různé postavy), Josef Dvořák (hlemýžď Herkules Maratón / vypravěč / různé postavy), Pavel Zedníček (inspektor Fousek / různé postavy)
 
 
animace:
David Filcík (1 – 7, 11), Oldřich Bělský (1 – 7, 8, 10, 12), Pavel Rak (1 – 7, 9, 11, 13)
 
 
dramaturgie:
Marie Kšajtová, Kateřina Kačerovská (9 – 13)
 
 
spolupráce:
Helena Šimůnková, Marcela Halousková, Claudia Eftimiadu, Eva Frázová, Arnošt Doležel
 
 
vedoucí výroby:
Arnošt Doležel (1 – 7), Dagmar Juráková (8 – 13)
 
 
Copyright © 2003-2019, BigZoom, a.s.. Všechna práva vyhrazena. Návštěvnost měří NetMonitor.
Šíření nebo publikování jakéhokoli obsahu serveru bez předchozího písemného souhlasu provozovatele je zakázáno.