Unikátní schopnosti těchto superhrdinů a superhrdinek rozhodně nejsou tolik výrazně diverzifikované jako tomu je například u X-menů. Ale když se spojí, tak kam se hrabe síla Dinozordu v podání Strážců vesmíru. Makkari je němá a rychle běhá. Druig zase dokáže lidem vnuknout jakoukoli svoji myšlenku. Thena je psychicky narušená bojovnice, co pod vlivem Mahd Wy’ry (tíhy vzpomínek) neváhá jít proti svým. Proto si ji logicky musela zahrát Angelina Jolie, protože přece najednou začala zběsile hejtovat Brada Pitta. Opomenout vůbec nesmíme ani „Supermana“ Ikarose a Thenu ochraňujícího Gilgameše s tvrdými pěstmi. Dále do týmu patří Kingo, co dělá kariéru v Bollywoodu a jehož tradičně „indičně“ legrační sluha na jeho popud po celou dobu natáčí o záchraně světa dokument. Fastos vymýšlí vynálezy. A pak tady máme mladou Sprite, která se však tváří býti jaksi bezpohlavní.
Jasně, utiskování menšin není správné (pokud si to svým nevhodným chováním samy nezaslouží), avšak ve chvíli, kdy se tahle snaha o všeobecnou korektnost takto nekompromisně promítá do očekávaného blockbusteru, nejde ani tak o tu samotnou snahu být korektní, ale o oslovení diváků z řad menšin a lidí z různých částí světa, protože si pak ve filmu může každý najít to svoje a mít svého oblíbence/svoji oblíbenkyni. Cílová skupina se tím ve 21. století zatím celkem značně rozšiřuje a tržby se navyšují. (Pamatujme, že Eternals se natáčeli ještě před začátkem pandemie). A do toho všeho se na otázku několikrát odpovídá: „Me too.“ I tehdy, když by se dalo říct třeba: „So do I.“
Ale pojďme ke zbývajícím dvěm členkám. Sirké se záhy ukáže býti hlavní postavou celého filmu. Právě na ní bude přinutit všechny ke spolupráci, která by měla zabránit zrození. Koho? Nebo čeho? To se zjistí v kině. Gemma Chan se sice už představila v Captain Marvel, nicméně tady ukázala, že nepříliš propracovaný příběh dokáže povznést svou krásou i hereckými dovednostmi. To samé, jenom ještě v jednou takové míře, platí pro Ajak, která vypadá jako Salma Hayek. Bohužel má méně prostoru, než by si zasloužila. Zpočátku je vůdkyní, které speciální orb (nikoli erb ani obr) umožňuje exkluzivně komunikovat s Arishamem. Její dobrota a laskavost v kombinaci se schopností vždycky rozpoznat, co je správné, mně připomněla jiný film se Salmou – ten, který nese název Beatrice na večeři.
Eternals jsou stejně jako většina předchozích Mavelovek vizuálně precizní, s několika famózními, jedinečnými záběry (tady především Arisham stojící vedle Země). Chloé Zhao slavila úspěchy s nízkorozpočtovou Zemí nomádů a teď, když pracovala s cca čtyřicetkrát vyšším rozpočtem, by tomu nemělo být jinak. Snad i to, že režírovala žena, pomohlo citlivěji vyprofilovat ono lidské poselství filmu. To je docela zajímavé také z toho úhlu pohledu, že si vzhledem k těm dvěma rasám můžou někteří vzpomenout na Transformery, kde nemáme Nebeštany a Devianty, nýbrž Autoboty a Deceptikony, kteří se také hodně nemusí a protikladný pohled mají vůči lidem. A ještě tradičně dodejme, že není dobré odcházet z kina před koncem závěrečných titulků.
FOTO: Falcon