Předčasná úmrtí - Sobí ráno (2003) [TV film]

Obrázek není k dispozici.
72.5 %
 
 
    Žánr: dokument
    Země: Česká republika
    Délka: 53 min.
Kameramanská profese je hned po režii bezesporu druhou nejvýznamnější uměleckou složkou při tvorbě filmu. I přes to však kameramani bývají často v ústraní mediální pozornosti, a pokud nevytvářejí samostatné kameramansko-režijní projekty, většinou ani nebývají známí širokému publiku. Emil Sirotek nebyl mediální hvězdou - a přesto mu můžeme děkovat za řadu filmů, které by bez jeho nadšení, mimořádné energie a profesionality, podpořené mnohaletou zkušeností, možná ani nevznikly. Narodil se v Praze na Žižkově. Pocházel z filmařské rodiny. Studoval Střední odbornou grafickou školu a nastoupil pak do Filmového studia Barrandov jako fotograf. Později zde začal pracovat jako asistent kamery a posléze jako druhý kameraman. Během této doby dostudoval externě kameru na pražské FAMU. Už jako hlavní kameraman natáčí v roce 1969 spolu s režisérem Petrem Schullhoffem film Po stopách krve. Od té doby nasnímal 41 filmů a TV seriálů. Jeho posledním filmem byl Král sokolů, který dokončil měsíc před svou smrtí.

Během svého kameramanského života se setkal s řadou významných režisérů a režisérek (Zbyněk Brynych, Jaromil Jireš, Dušan Klein). Stěžejní je ale jeho celoživotní spolupráce s režisérkou Věrou Šimkovou-Plívovou, s režisérem Jindřichem Polákem. A doslova legendární je jeho spolupráce s Václavem Vorlíčkem, se kterým vytvořil mimo jiné i oba známé seriály o Arabele.

Na skvělého kameramana a spolutvůrce mnoha filmů a seriálů Emila Sirotka vzpomínají Jiří Lábus, Jaroslav Hanuš, Jan Kališ, Boris Masník, Jan Kuděla, Jindřich Polák, Jiří Nebeský a řada dalších přátel, spolupracovníků a příbuzných.

režie:
Ondřej Kepka
 
 
dramaturgie:
Vladimír Štvrtňa
 
 
Copyright © 2003-2019, BigZoom, a.s.. Všechna práva vyhrazena. Návštěvnost měří NetMonitor.
Šíření nebo publikování jakéhokoli obsahu serveru bez předchozího písemného souhlasu provozovatele je zakázáno.