Piccadilly (1929)

Piccadilly

Další název: Piccadilly - Nachtwelt

    Žánr: melodrama / krimi
    Země: Velká Británie
    Délka: 92 min., němý
Kriminální drama z prostředí luxusních londýnských klubů, jehož hrdinkou je žena vamp exotického čínského původu. Pro Američanku Annu May Wongovou mimořádná příležitost konečně prokázat své herecké umění i v hlavní roli.
Anna May Wongová (1905 - 1961) se pohybovala v hollywoodském prostředí od útlého dětství, neboť kouzlu „bijásků" podlehla natolik, že vyhledávala každou možnou příležitost, aby od režisérů získala i sebenejpatrnější epizodku, a přesto Hollywood vyšel vstříc jejím hereckým ambicím jen zřídka. Nepsané rasové zákony herce jiných ras vymezovaly pouze k podružným rolím v komparsu, jen opravdu výjimečně mohli sehrát dějově významnějšího hrdinu. Bylo také pravidlem, že do čínské role byl obsazen nečínský herec, byť třeba mexického původu. Japonec Sesue Hayakawa byl v postavení hvězdy naprostou výjimkou. Ze dvou němých desetiletí v americké filmografii Anny May Wongové proto zůstávají prominentní pouze dva tituly. Snímek Lotosový květ (The Toll of the Sea, 1922), v určitém smyslu prestižní, protože natáčený na dvoubarevný materiál, jí nabídl roli ? la madame Butterfly, neboť jde o příběh naivní orientální dívky zamilované do bělocha, jenž ji opustí. Ve filmu Zloděj z Bagdadu (The Thief of Bagdad, 1924), ve své době šlo o velkoprodukci Douglase Fairbankse, sehrála sice větší, ale zápornou postavu Mongolky. Tyto dva charakterové protipóly osudově vymezily galerii postav, které jí byly nabízeny. Nespokojenost s Hollywoodem přivedla Wongovou do Evropy, kde strávila valnou část 20. let a kde se uplatnila jako modelka, ve filmu i divadle a také jako vyhledávaná osobnost kulturního světa. V této době se silně stylizovala do dívky flapper. Spolupráce s německým producentem a režisérem Richardem Eichbergem přivedla Wongovou do ateliérů anglické společnosti Internation British Pictures, kde natočila velmi úspěšný a jediný němý anglický film Piccadilly.

Hudba: Kittchen
Tajemný kuchař Kittchen, pečlivě se skrývající za černou maskou, vaří kultivované písničkářství v elektronickém hávu, se špetkou freak-folk a lo-fi oblohou z elektronických i akustických ingrediencí. Debutová deska Menu (2011) mu vynesla nominaci na cenách Vinyla za Objev roku. Druhá deska Radio (2013) již představuje vyzrálou polohu maskovaného hudebníka. Na pomoc si přizval řadu spřízněných muzikantů, na koncertech jej doprovází Tomáš Neuwerth (LU, Nierika, Umakart). Obě alba bonusově doplnily remixové verze původních desek Dezert (2012) a Echo (2014).

Věroslav Hába, Zděněk Blaha, LFŠ 2014

režie:
Ewald André Dupont
 
 
hraje:
Gilda Gray (Mabel Greenfieldová), Anna May Wong (Shosho), Jameson Thomas (Valentine Wilmot), Charles Laughton (host v nočním klubu), Cyril Ritchard (Victor Smiles), King Hou Chang (Jim), Hannah Jones (Bessie), Gordon Begg (koroner (soudní lékař)), Debroy Somers (a jeho kapela v Piccadilly klubu), Harry Terry (hospodský), John Longden (muž z Číny), Ray Milland, Charles Paton (vrátný), Ellen Pollock (svůdnice), Jack Raine
 
 
scénář:
Arnold Bennett (původní scénář)
 
 
kamera:
Werner Brandes
 
 
hudba:
Harry Gordon
 
 
střih:
J.W. McConaughty
 
 
výtvarník:
Alfred Junge
 
 
asistent režie:
Ronald Goetz, Edmond T. Gréville
 
 
fotograf:
Fred Daniels
 
 
producent:
Ewald André Dupont
 
 
Copyright © 2003-2019, BigZoom, a.s.. Všechna práva vyhrazena. Návštěvnost měří NetMonitor.
Šíření nebo publikování jakéhokoli obsahu serveru bez předchozího písemného souhlasu provozovatele je zakázáno.