Obsah filmu Perličky na dně
1. Smrt pana Baltazara - Svérázná rodinka motoristických nadšenců navštíví závody Velké ceny, při nichž zahyne slavný motocyklový závodník
2. Podvodníci - Dva staří muži si v nemocničním pokoji vyprávějí o svých životních úspěších. Po jejich smrti se ukáže, že si oba jen vymýšleli.
3. Dům radosti - Úředníci státní pojišťovny navštíví domek naivního malíře a zjistí, že není koho pojišťovat.
4. Automat Svět - Žánrový obrázek z libeňského bufetu se promění v baladickou vizi "svatební noci".
5. Romance - Instalatérský učeň se zamiluje do cikánky.
Povídky o obdivuhodnostech obyčejného života byly společným dílem režisérů nastuúující...
1. Smrt pana Baltazara - Svérázná rodinka motoristických nadšenců navštíví závody Velké ceny, při nichž zahyne slavný motocyklový závodník
2. Podvodníci - Dva staří muži si v nemocničním pokoji vyprávějí o svých životních úspěších. Po jejich smrti se ukáže, že si oba jen vymýšleli.
3. Dům radosti - Úředníci státní pojišťovny navštíví domek naivního malíře a zjistí, že není koho pojišťovat.
4. Automat Svět - Žánrový obrázek z libeňského bufetu se promění v baladickou vizi "svatební noci".
5. Romance - Instalatérský učeň se zamiluje do cikánky.
Povídky o obdivuhodnostech obyčejného života byly společným dílem režisérů nastuúující generace. Spisovatel B. Hrabal se ve všech příbězích objevuje v epizodních rolích.
Autor/Zdroj: /Popis < Zobrazit méně
zobrazit všechny obsahy (5)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
režie:
hraje:
scénář:
námět:
hudba:
 | Jan Klusák | ..... | 3 a 4 povídka + archivní – píseň Má roztomilá Baruško; Až ráno, až ráno [31] |
 | Jiří Šust | ..... | 1 a 2 povídka [46] |
 | Karel Hašler | ..... | 4. Automat Svět písně: My jsme ti Pražáci; V té naší aleji; Za císaře pána a jeho rodinu |
 | Jaromír Vejvoda | ..... | skladba "Škoda lásky" (1927) - povídka Automat Svět [63] |
kamera:
střih:

Distributor v ČR: |
Ústřední půjčovna filmů |
|
|
Barevný: |
Ano |
|
|
Jazyková verze: |
česká |
|
|
Distribuční verze: |
česky |
|
|
Zvuk: |
mono |
|
|
Přístupno: |
od 12 let |
|
|
|
|
Zobrazit všechny herce a tvůrce filmu Perličky na dně >
Film je součástí: Project 100
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 26.6.2018
Komedie?
Ten film je nutné vidět několikrát a pokaždé mám jiný zážitek. Ale jak stárnu, tak bych to určitě neřadil mezi komedie. Jsem stará škola a komedie má být k smíchu. Ten film je úsměvný, ale podle mne není komedie. Je to prostě film o životě. A jak stárne film, tak je prostě lepší.
Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 27.2.2014
Tak nevím, ať to zkouším z té či oné strany, ani napodruhé jsem to nepobral. Nuda, nemá to ani spád, je to ukecané, prostě mně to vůbec nebavilo, nezaujalo, jen jsem se koukal do stropu, aby už byl konec. 2013032910233/10235+++++
Tak ani na třetí pokus jsem to nedal. Konec čtvrté povídky jsem dokonce přejel, jak mi to lezlo na nervy, hlavně zvukem. Ono je to celé vůbec hudebně na štíru. Jen v první povídce je dobrá hudba pana Nikodéma, ale jinak je to děs. Prostě celé to nestojí za nic a počtvrté to zkoušet nebudu.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 28.3.2012
Smrt pana Baltazara, Dům radosti a Romance
Pokud by všechny povídky dosahovaly takových kvalit jako Smrt pana Baltazara, Dům radosti a Romance, neváhal bych dát plné hodnocení. Jen pro tyhle 3 skvosty má cenu film shlédnout, u jediného barevného Domu radosti Evalda Schorma jsem byl doslova uhranut jeho originalitou a vtipem, ty pojišťováci nemají chybu a dokud pojištovny budou, neztratí nic na své aktuálnosti. Romance Ivana Vyskočila s cikánskou dívkou to je jízda, kterou si nemůžete nechat ujít. Díky panu Hrabalovi za tak skvostné náměty a dialogy - jako celek 80%
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 9.10.2011
Každý z pěti režisérů, kteří se na Perličkách podíleli, přistupoval k Hrabalově nezaměnitelné poetice s úctou a empatií a přitom se tak úplně nevzdal vlastního rukopisu. U Menzela není souznění s Hrabalem ničím překvapivým, zarazí spíš u Chytilové i když právě její Automat svět obsahuje i charakteristické prvky jejího utvářejícího se rukopisu. Hrdina této povídky Vladimír Boudník tu hraje sám sebe a zajímavé je i srovnání s pozdějším Kolihovým Něžným barbarem, kde se některé scény z Automatu svět objevují málem jako remake. Nejvíc mě ovšem pobavil Šormův Dům radosti - portrét extrémně samorostlého vesnického malíře a jeho výtvorů měl až surrealisticky surový rozměr . Naopak mě trochu minuli Podvodníci. Celkově nejsou Perličky na dně určitě bez vady, ale jako generační manifest tvůrců české Nové vlny jsou zajímavým projektem a nezáživné určitě taky nejsou.
10 filmů, které komentovali někteří uživatelé co tento film