Eliška má ráda divočinu (1999)

Eliška má ráda divočinu
40.3 %
 
 
    Žánr: komedie
    Země: Česká republika
    Premiéra v ČR: 2.12.1999        
    Délka: 100 min.
„Neklidné rozmarné léto na přelomu století. Letní smyslná komedie pro mlsné diváky.“
Ceny: Český lev pro Radima Hladíka, Iva Špalje a Radka Rondevalda za nejlepší zvuk, dvě nominace na Českého lva pro Martina Štrbu za nejlepší kameru a pro Otakára Schmidta za nejlepší výtvarný počin.

Slunce svítí, včelky neposedy tonou v drahých alkoholických nápojích a mlsně olizují kornouty pestrobarevných zmrzlin. Ve výkladní skříni dorůžova vybarvené cukrárny se vedle sebe mačkají třaslavé želatinky, načančané šlehačkové dortíky i mandlové kouličky. Na parketu obstarožního hotýlku, který se marně snaží skrýt svou únavu pod novou fasádou, se třpytí zlatavé i stříbřité flitry výstředních kostýmů. Na roštu umolousaného stánku popudlivě prská šťáva z připálených klobás a posvátný klid nedaleké lesní tišiny právě proťalo kvílení tria zpěněných skútrů, na nichž trojice ztřeštěných puberťaček sní sen o ženské dokonalosti a vlastní neodolatelnosti. České maloměsto se silným italským živlem se probouzí do nového dne a s ním i zachovalý plavčík a vyšeptalý svůdce Marčélo, jeho mladá žena Eliška, která koketuje s nezdárným Marčélovým synem z prvního manželství Micanem, nová vyzývavá barmanka Hedvika se svým neukojitelným černobílým libidem, cukrářský mistr Buchtička, hermafroditní učeň Vilík, duo místních mafiánů, obchodujících s houbičkami, i místní nížinou hluboce pohrdající světáci z města...

Režisér Otakáro Schmidt ve svém celovečerním debutu mohutně útočí na všechny divákovy smysly. Křiklavými barvami, výstředními charaktery postav, divokými vztahy, vypjatými emocemi, pestrou hudbou... Zas a znovu přichází s novými nápady a atrakcemi, kterými se snaží diváka překvapit a zaujmout. Psychedelická komedie Eliška má ráda divočinu se tak pohybuje na hranici reality, snu, noční můry, hravé fikce i velmi těžké kocoviny. Záleží jen na úhlu pohledu.

Schmidtův osobitý experiment se snaží být postmodernistickou variantou slavného Menzelova (a Vančurova) Rozmarného léta (1967), přičemž evidentně těží i z nejslavnějších filmů Federica Felliniho, Amarcordu (1973) zejména. Na jedné straně chvályhodná snaha nepodléhat tehdejšímu mainstreamu, na straně druhé film, který pro samá dochucovadla tak trochu zapomněl na korpus.

Jaroslav Sedláček, 36. LFŠ 2010

režie:
Otakáro Maria Schmidt
 
 
hraje:
Zuzana Stivínová (Eliška), Bolek Polívka (Marčélo), Martin Dejdar (Mican), Veronika Žilková (Hedvika), Jiří Lábus (Buchtička), David Vávra (doktor Patočka), Kamila Asterová (Jolanka), Matěj Nechvátal (Mikuláš), Dan Nekonečný (Belaboske), Bohumil Klepl (Hynek Kužílek), Petr Jančařík (Kuchař), Tatiana Dyková (Dívka na skůtru 1.), Lenka Jirsová (Dívka na skůtru 2.), Sandra Nováková (Dívka na skůtru 3.), Petr Vacek (cukrářský učeň Vilík), Petr Čtvrtníček (Asistent DR), Marcela Černá (Dáma u kulečníku), David Jan Novotný (Profesor), David Hrbek (Starosta), Michael Viktořík (Kapela - Vrtulník), Renata Lopourová (Renata - pokojská), Regina Lopourová (prodavačka párků), Jan Jíra (štamgast), Renáta Kubišová (Renata za mlada), Tomáš Kuchta (Bakchus), Veronika Lišková-Kuchtová (učnice / víla), Ruben Puero (tanečník tanečník), Bohouš Topinka (abonent), Marie Terry (tanečnice), Jarmila Veselá (paní v kase), Jindra Váchová (paní z hrobu), Olina Kaufmanová (žena v lese), Miloslav Holman (štamgast)
 
 
námět:
Otakáro Maria Schmidt
 
 
scénář:
Otakáro Maria Schmidt, Jolana Schmidtová (spolupráce)
 
 
kamera:
Martin Štrba
 
 
hudba:
Jan Čechtický, Varhan Orchestrovič Bauer, Roman Holý
 
 
výprava-architekt:
Radek Hanák
 
 
kostýmy:
Valerie Bromová, Katka Coufalíková
 
 
střih:
Olina Kaufmanová
 
 
zvuk:
Radim Hladík, Ivo Špalj (mix - první Dolby digital)
 
 
produkce:
Daniela Humlová, Michael Šváb
 
 
výtvarník:
Otakáro Maria Schmidt (Výtvarná koncepce a lokace), Jolana Schmidtová (Výtvarná koncepce a lokace - spolupráce), Olina Kaufmanová (Výtvarná koncepce a lokace - spolupráce), Martin Štrba (Výtvarná koncepce a lokace - spolupráce)
 
 
choreografie:
Dan Nekonečný
 
 
II. kamera:
David Ployhar
 
 
masky:
Tomáš Kuchta, Bohumil Sobotka
 
 
dramaturgie:
David Jan Novotný, Olina Kaufmanová
 
 
pomocná režie:
Michaela Strnadová
 
 
výkonný producent:
František Janda, Antonín Prachovský, MC Art Production, Vladimír Kořínek
 
 
producent:
Martin Dejdar
 
 
vrchní osvětlovač:
Jiří Navrátil
 
 
Copyright © 2003-2019, BigZoom, a.s.. Všechna práva vyhrazena. Návštěvnost měří NetMonitor.
Šíření nebo publikování jakéhokoli obsahu serveru bez předchozího písemného souhlasu provozovatele je zakázáno.