Popis / Obsah / Info k filmu Český senČESKÝ SEN je první česká filmová reality show. Zosnovatelé Vít Klusák a Filip Remunda, studenti pražské FAMU, ve filmu vystupují ve dvojí roli: jako režiséři, kteří se odborníky na image nechali proměnit v top-manažery a v tomto přestrojení si u renomované reklamní agentury objednali kampaň na slavnostní otevření fiktivního hypermarketu ČESKÝ SEN. Kampaň zahrnovala televizní i rozhlasové spoty, 400 pražských světelných ploch, 200 000 letáků s vlastní výrobkovou řadou ČESKÝ SEN, reklamní píseň, internetové stránky a inzerci v novinách i časopisech. Poslední májový den – 31. května 2003 tak nakonec několik tisíc koupěchtivých spoluobčanů přijíždí na zelenou louku a zde se namísto s nákupním centrem setkává s obří filmovou kulisou, která představuje průčelí snového hypermarketu. Přežijí autoři ve zdraví okamžik, kdy se odhodlají předstoupit před své zákazníky tváří v tvář?
oficiální text distributoraPopis / Obsah / Info k filmu Český sen31. května 2003 – je pár minut před desátou dopolední a na parkovišti v pražských Letňanech se tlačí více jak 3000 nedočkavých lidí. Mnozí z nich svírají igelitky, někteří jsou vyzbrojeni taškou na kolečkách. Moderátor z osvětleného pódia nabádá, aby lidé využili přistavené cisterny s pitnou vodou a napili se. Asistentky rozdávají kelímky. Z reproduktorů zazní ještě jednou hyperhymna ČESKÉHO SNU: „Tak zkus se dívat jako dítě, spousta věcí omámí tě...“ Náhle na pódium vybíhají manažeři hypermarketu, vítají se se svými zákazníky a svižně přestřihnou blyštivou pásku. Ochranka odstraňuje kovové zábrany, dav se dává do pohybu. K hypermarketu zbývá ještě 300 metrů. Lidé se rozběhnou... Chvíli na to nejrychlejší z nich oněmní: hypermarket, ke kterému doběhli, je jen velká filmová kulisa... ČESKÝ SEN je celovečerní film o hypermarketu, který nebyl.
Jen pro zajímavost: za účelem natáčení byla postavena obří kulisa hypermarketu 10 x 100 metrů. Plachtu představující průčelí věšelo 24 horolezců; zřízenci ČESKÉHO SNU napočítali v den slavnostního otevření hypermarketu (31. května 2003) cca 4280 zákazníků, ještě v osm večer se na parkovišti otáčelo každou minutu zhruba šest aut.
Kino Aero
Popis / Obsah / Info k filmu Český senTvůrcům originálního dokumentu Český sen, Vítu Klusákovi a Filipu Remundovi, se podařil husarský kousek: vzbudili mimořádný zájem veřejnosti již při samotné realizaci své nevšední sondy do světa české konzumní společnosti. Když 31. května 2003 otevřeli před nedočkavými tisícovkami zákazníků (údajně 4 280) na zelené louce v letňanském areálu fiktivní hypermarket Český sen, jejž tvořila pouhá kulisa (namalované průčelí hypermarketu na plátně 10x100 m), rozpoutali tím lavinu vášnivých diskusí, jež měly ozvuky i v parlamentu. Studenti FAMU však ve svém absolventském snímku nemínili nikoho škodolibě zesměšňovat. Rozhodli se jen netradiční metodou prozkoumat fenomén doby, jímž je trávení volného času celých rodin nakupováním v obřích obchodech. Přitom je zajímala především jejich „vnější“ motivace, tedy podléhání tlaku všudypřítomné reklamy. Proto se oba autoři změnili v manažery, kteří si najmou příslušné týmy, s nimiž realizují masivní kampaň, na jejímž konci je „otevření“ neexistujícího Českého snu. Právě jednotlivé etapy kampaně tvoří jádro snímku, zatímco v médiích „proprané“ záběry na „podvedené“ návštěvníky (kteří neuposlechli výzvy na letácích) jsou jen logickým vyústěním. – Tvůrci zručně pracují s realitou a pomáhají si specifickým humorem a místy i sebeironií. Výsledkem je svěží, neotřelý a hlavně zajímavý dokument. – Tvůrci uspořádali dvě předpremiéry filmy pro „podvedené“ návštěvníky Českého snu.
Tomáš bartošek, Filmový přehled 2004/6
Nový publicista: Nelíbí se vám tento obsah? Chcete napsat lepší? Tak neváhejte a klidně
napište