Obsah filmu Rytmus v patách
Film o konci jedné jazzové kapely na počátku padesátých let. Ústředním hrdinou je Danny Smiřický, známý Škvoreckého hrdina, tentokrát v Praze, kde je členem kavárenského orchestru. Miluje jednu krásnou dívku, která bohužel nemá správný třídní původ a přes své mládí dává Dannymu morální lekce. Ani další členové kapely v těch pohnutých letech nejsou před komunistickým režimem bez "viny", takže StB nedá velkou práci, aby kolem nich upředla síť, v níž uvíznou nějakým způsobem skoro všichni. Danny sám vyklouzne a s jedním z osnovatelů obvinění se setká až ve stáří, v naší současnosti.
Tento týden padla první klapka tohoto nového filmu, který...
Film o konci jedné jazzové kapely na počátku padesátých let. Ústředním hrdinou je Danny Smiřický, známý Škvoreckého hrdina, tentokrát v Praze, kde je členem kavárenského orchestru. Miluje jednu krásnou dívku, která bohužel nemá správný třídní původ a přes své mládí dává Dannymu morální lekce. Ani další členové kapely v těch pohnutých letech nejsou před komunistickým režimem bez "viny", takže StB nedá velkou práci, aby kolem nich upředla síť, v níž uvíznou nějakým způsobem skoro všichni. Danny sám vyklouzne a s jedním z osnovatelů obvinění se setká až ve stáří, v naší současnosti.
Tento týden padla první klapka tohoto nového filmu, který natáčí Česká televize. Jmenuje se Malá pražská Matahára a režíruje jej Andrea Sedláčková. Ta je také autorkou scénáře, který napsala podle předlohy Josefa Škvoreckého a Zdeny Salivarové.
Příběh je obrazem doby, začátku padesátých let, kdy ještě existují poslední relikty svobodného světa, jako např. americká tisková agentura, poslední jazzové kapely, a kdy berou za své i naivistické demokratické představy "bývalých",tj. lidí, kteří neoddiskutovatelně patřili ke světu první republiky. Komunistický režim všechno "bere šmahem jako smrt" a nejen jako.
Ve středu dění se ocitá parta mladých lidí, kteří se točí kolem jazzové kapely a jedné krásné dívky. Geraldinka, ještě vlastně nedospělá a rozhodně nezodpovědná slečna, která si myslí, že je chytřejší než všichni a že na světě je proto, aby se bavila, se zaplete do režimních sítí, které ji zničí. Ale její životní nezkušenost nepřehluší její sílící a postupně vědomý smysl pro spravedlnost: potřebným je třeba pomáhat a oportunismus je jí rozhodně cizí.
Původní Škvoreckého příběh je odrazem skutečných událostí, ale jeho stylizace je pro autora příznačná. Zdánlivě lehká a vtipná konverzace zamilovaných mladých lidí zachycuje jen část jejich života, druhá část neodvolatelně spěje k dramatickým událostem.
Andrea Sedláčková si s látkou velmi dobře poradila, nepodstatné vynechala, k podstatnému dofabulovala příčinné motivace. Dosáhla dokonce i toho, že Josef Škvorecký je s adaptací velmi spokojen.
Natáčení začalo v pondělí 23. února ve studiích na Kavčích horách. První fáze-zimní potrvá do začátku března a vyžádá si 9 natáčecích dnů. Letní část filmaři zahájí 8.5. a po 15 filmovacích dnech ji ukončí začátkem června. Točí především v Praze a v Králově Dvoře.
Hlavní role byly svěřeny Vojtěchu Dykovi a Marice Šoposké, ve vedlejších úlohách se objeví například Jan Meduna, Vojtěch Kotek, Emma Smetanová ad.
Režisérka Andrea Sedláčková studovala v druhé polovině osmdesátých let scenáristiku a dramaturgii na pražské FAMU, na to emigrovala do Paříže, kde pokračovala ve studiu na tamější filmové škole. Pro Českou televizi natočila televizní filmy o osudech Renaty Soukupové- Ze života pubescentky (1999), Můj otec a ostatní muži (2002), Krásný čas (2005), Opravdová láska (2008) a řadu dokumentárních snímků. V celovečerním filmu debutovala v roce 2000 psychologickým dramatem Oběti a vrazi, o dva roky později představila hořkou komedii Musím tě svést.
Česká televize < Zobrazit méně
oficiální text distributora, zobrazit všechny obsahy (2)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 7.11.2015
Bože některé dialogy (hlavně ty co se týkaly Danyho milostného života) by nesesmolil ani silně zaostalý puberťák. Tohle se tedy autorům vůbec nepovedlo. Zato ukázka STBácké práce je na výbornou. Hudba netrápí, písničky se dají přejet. Jazz je mi totiž přímo protivný. Scéna s tlumočníkem, kterému jde angličtina jako psovi pastva, byla excelentní. Bohužel mi celkově nesedl hlavní hrdina a nejradši bych jej kopl někam. Nu, hodnotím jako lehký nadprůměr.201510109401/9631
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 20.2.2012
Co se dá zkazit
Pan Škvorecký je podle mne Pan Spisovatel. To co je natočeno podle jeho předlohy nelze zařadit ani mezi brak.
Nekoncepční, polulistické a nesmyslné.
Ať byla doba jaaká byla, Danny to uměl podat s nadhledem a s úsměvem. To v tomto dílku není.
Doufám, že skončí v propadlišti a TV mne již něčím podobným nebude obtěžovat.
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 20.2.2012
Škvorecký
patří mezi mé nejoblíbenější spisovatele (a není jich moc). Většinu jeho knih si ráda čtu, a to po čase i několikrát. Čím to je, že filmová zpracování jeho děl mě vždy bezútěšně zklamou? Skoro se mi zdá, že jeho kultivovaný jazyk a smysl pro literární stavbu je do obrazu nepřevoditelný. Na rozdíl od Viewegha, kterého číst nemohu, ale filmy podle jeho děl mám ráda. Že by - čím horší spisovatel, tím lepší film a naopak???
Hodnocení: 3 / 10
Přidáno: 7.4.2010
Tento snímek bych lépe ocenil, kdyby byl natočen před nějakými osmnácti lety. Dnes, v roce 2010, působí jako propagační hovadina. Věřím, že kniha je lepší a u knihy se mělo zůstat.
Působí to dost smutně, že peníze koncesionářských poplatníků jsou vydávány na tyto prvoplánová díla. V padesátých letech se točily agitky. Jejich obsahu v tehdejší době lidé hodně věřili. Později se staly terčem posměchu. Pokud jde o jejich kvalitu a úroveň, tak si s obdobnými snímky, jako je Rytmus v patách můžou navzájem podat ruce. Dialogy snímku skutečně jsou hloupé a křečovité.
Reklama
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 16.3.2010
pokrokově napsaný a režijně zvládnutý je z celkového hlediska na jedné straně film rytmus v patách, který ale na straně druhé nic není dlužen svému jménu. snímek rytmus v patách s adekvátní atmosférou a místy i správným napětím má svůj vlastní vnitřní rytmus pokulhávající natolik, že se dynamika dostavuje až v samotném finále. nezvykle dlouhá je i autory promrhaná líně se vlekoucí stopáž, což z jinak nadějného díla rytmu v patách učinilo jen jeden z nejlepších snímků střední třídy světových kinematografických dějin.
10 filmů, které komentovali někteří uživatelé co tento film