Životopis (biografie):
André Delvaux (1926) vnesl do evropského filmového kontextu prvek magického realismu. Byl unikátní talent, nepatřil k žádnému směru ani škole. Jeho tvorba vyrůstá z mnohovrstevné belgické historie a kultury a Delvaux sám se charkterizoval jako umělec, který „miluje svou zemi." Jeho filmografie není rozsáhlá a je dobré vnímat ji jako celek a nesoustředit se na jednotlivé filmy. Ve všech filmech si Delvaux kladl dvě otázky: kde je a zda existuje vůbec hranice mezi skutečností a snem či mezi skutečností a dílem? A jak tu případnou hranici zrušit prostřednictvím filmového jazyka? Je to dílo .....zobrazit více
1988 |
|
Kámen mudrců [62] | |||
1985 |
|
Babel opera [59] | |||
1983 |
|
Benvenuta [57] | |||
1979 |
|
Žena mezi psem a vlkem [53] | |||
1975 |
|
S Diericem Boutsem [49] | |||
1973 |
|
Kráska [47] | |||
1971 |
|
Schůzka v Bray [45] | |||
1968 |
|
Jeden večer, jeden vlak [42] | |||
1966 |
|
De man die zijn haar kort liet knippen [40] |
1988 |
|
Kámen mudrců [62] | |||
1985 |
|
Babel opera [59] | |||
1983 |
|
Benvenuta [57] | |||
1979 |
|
Žena mezi psem a vlkem [53] | |||
1975 |
|
S Diericem Boutsem [49] | |||
1973 |
|
Kráska [47] | |||
1971 |
|
Schůzka v Bray [45] | |||
1968 |
|
Jeden večer, jeden vlak [42] | |||
1966 |
|
De man die zijn haar kort liet knippen ... dialogy [40] |
1966 |
|
De man die zijn haar kort liet knippen [40] |