Obsah filmu První smrtelný hřích
V newyorských ulicích jsou během krátké doby nalezena těla dvou mrtvých mužů. Vyšetřením těchto vražd je pověřen detektiv Delaney (Frank Sinatra), kterému zbývá jen pár týdnů do penze. Doktor při ohledání mrtvých zjistí, že oběti jsou zabíjeny zezadu, patrně kladivem. Při následné pitvě se ukáže, že musí jít o nástroj s ostrou špičkou a proto detektiv navštíví pana Langleye, který pracuje jako kurátor muzea pro zbraně. Ten se domnívá, že vražednou zbraní bude horolezecký cepín a proto oběhá několik prodejen, až narazí na majitele, který si vede seznam svých zákazníků i s adresami. Teď je potřeba najít majitele zakoupených cepínů a tady...
V newyorských ulicích jsou během krátké doby nalezena těla dvou mrtvých mužů. Vyšetřením těchto vražd je pověřen detektiv Delaney (Frank Sinatra), kterému zbývá jen pár týdnů do penze. Doktor při ohledání mrtvých zjistí, že oběti jsou zabíjeny zezadu, patrně kladivem. Při následné pitvě se ukáže, že musí jít o nástroj s ostrou špičkou a proto detektiv navštíví pana Langleye, který pracuje jako kurátor muzea pro zbraně. Ten se domnívá, že vražednou zbraní bude horolezecký cepín a proto oběhá několik prodejen, až narazí na majitele, který si vede seznam svých zákazníků i s adresami. Teď je potřeba najít majitele zakoupených cepínů a tady pomůže i žena jednoho ze zavražděných mužů. Mezitím detektiv Delaney vypátrá, že vrahem bude muž, který se často stěhuje a vraždí vždy v novém bydlišti. Vraha se mu podaří najít, a když stanou tváří v tvář, vezme Delaney spravedlnost do svých rukou… < Zobrazit méně
Autor: Bara.40, zobrazit všechny obsahy (3)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 26.3.2022
Unavená osmdesátková detektivka se služebně unaveným detektivem NYPD řešící svůj poslední případ před odchodem do zaslouženého důchodu, který byl paradoxně také poslední hlavní rolí ve filmu Franka Sinatry. Když se to vezme kolem a kolem, noirová atmosféra snímku sluší, ale stejně jakoby to výrazně postrádalo tu správnou atmosférickou šťávu. Režisér Brian G. Hutton pojal vyprávění odlišným přístupem k policejní práci, než jak bývá obvyklé. Žádné honičky, žádné přestřelky, jen únavné sledování každičkého pojítka k případu a pomaloučké skládání všech podstatných věcí dohromady. A hlavně se dává více prostoru soukromí detektiva a jeho starosti s vážně nemocnou manželkou. Svým způsobem je to sice v kontrastu s jeho povoláním, neboť vyšetřuje násilnou smrt člověka s cílem dosáhnout spravedlnosti, ale zabránit hrozící smrt své vážně nemocné ženy už nedokáže. Jenomže tak, jak je to podané je to spíše dějově frustrující hlavně pro diváka, neb pro něj to vůbec nefunguje. Vždyť se ani nedozví, jakou nemocí vlastně trpí. Snímek, co se týče nálady a zajímavosti v oblasti žánru, není tedy zrovna uspokojivý. Z dnešního pohledu je však největší zajímavostí fakt, že si tu odbyl svůj filmový debut Bruce Willise, kterého si ale jen tak leckdo nevšimne. Po hodině a půl ho lze spatřit kterak vchází do baru s čepicí na hlavě a zakrývá si přitom oči.