Obsah filmu Šťastný smolař
"Šťastný smolař". Nemusí to byt vždy sehraná komická dvojice, aby u diváků vyvolala bouři smíchu. Dva komikové, kteří se spolu sejdou jen čas od času, mohou spolu bez problémů vytvořit stejně vtipný a veselý film, jako nerozlučné dvojice filmových klaunů. Tentokrát to však nebyli žádní klauni, nýbrž dva herci hluboké charakteristiky, u nichž komický projev vyniká tím víc.
Režisér E. W. Emo použil Hanse Mosera a Heinze Rühmana ve veselohře, jejíž komická zápletka využívá škodolibosti v lidské povaze. Komik bývá určen k tomu, aby se obecenstvo smálo jen jeho smůle. Zde se nepřestane smát od začátku do konce, protože jeho pouť za úspěch...
"Šťastný smolař". Nemusí to byt vždy sehraná komická dvojice, aby u diváků vyvolala bouři smíchu. Dva komikové, kteří se spolu sejdou jen čas od času, mohou spolu bez problémů vytvořit stejně vtipný a veselý film, jako nerozlučné dvojice filmových klaunů. Tentokrát to však nebyli žádní klauni, nýbrž dva herci hluboké charakteristiky, u nichž komický projev vyniká tím víc.
Režisér E. W. Emo použil Hanse Mosera a Heinze Rühmana ve veselohře, jejíž komická zápletka využívá škodolibosti v lidské povaze. Komik bývá určen k tomu, aby se obecenstvo smálo jen jeho smůle. Zde se nepřestane smát od začátku do konce, protože jeho pouť za úspěch je řetězem nehod a nesnází. Zde je nutno prozradit, že se režisér Emo nechal trošku inspirovat veselohrou "Dvanáct křesel", kde se Vlasta Burian dělil o svůj úspěch s polským komikem Dymszou. Tedy: režisér Emo spolupracoval na scénáři, děj trochu pozměnil a přidal konec, který vše napraví. Režijní stránka tohoto filmu je bezvadná. Bylo ovšem dbáno hlavně na podtržení výkonu obou hlavních protagonistů, ale ne zas tolik aby kamera zachycovala jen a jen jejich projev. Film je pohyblivý, jak to vyžadoval ráz Rühmanovy komiky, ale také starousedlý, aby v něm byl typický dobrák Moser jako doma. Honba za dvanácti křesly, z nichž jen jedno obsahuje bohaté dědictví, nemá mnohdy daleko do amerických honiček. Moser s Rühmanem jsou sice odlišní herci, jeden stále mladický, a tak trošku i dětinský, druhý zakřiknutý, dobrácký a stařecky hašteřivý. A přece měli jejich smolaři holič a starožitník pod pantoflem mnoho společného.Především dokonale procítěnou lidskou stránku postavy. Výborný komik může být v nejsmutnějších chvílích dojemný. Tady to dokázal Rühmann v sirotčinci, kdy vidí, že své peníze již nikdy nedostane, ale že je anonymně oslavován jako neznámý dárce.
Jako charakterní herec strhne Moser, myslím, že v předposlední scéně v restauraci, když se dovídá, že i on je dobrodincem proti své vůli. Je to vskutku nejsilnější chvíle celého filmu. Oproti tomu násilně vložený šťastný konec s nečekaným úspěchem smolaře, byla jen zbytečná nálepka, která kazila celkové vyznění tohoto dobrého německého filmu. < Zobrazit méně
Autor: Asmodej, zobrazit všechny obsahy (1)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 6.1.2011
Film jsem viděl ve vysílání německé televize. Dojímavý závěr filmu, kdy hlavní hrdina Rabe (H.R.) přenechá peníze trochu nedobrovolně dětem ze sirotčince, ale sám nepřijde zkrátka. Zbohatne díky svému vynálezu vodičky pro růst vlasů.