reklama

FDb.cz - filmová databáze

Dnes je 10.12.2016 a svátek má Julie. Tip: Nej půjčka >>

Rozšířené vyhledáváníPostrádáte zde něco?

 
 
ohodnotit

Ghost Dog: Cesta samuraje

Ghost Dog: The Way of the Samurai

Další název:
Ghost Dog: Nemilosrdný zabijak (SK)
Žánr:
Rok:
1999
Délka:
116 minut
Premiéra v ČR:
7.9.2000
„Mystický nájemný vrah proti skupině mafiánů v černé parodii na gangsterky.“
Popis / Obsah / Info k filmu Ghost Dog: Cesta samuraje
Snímek natočil známý tvůrce amerického nezávislého filmu – scenárista a režisér Jim Jarmusch (Podivnější než ráj, Mimo zákon, Noc na zemi, Tajuplný vlak, Mrtvý muž). Jeho lehce absurdní filmové dílo paroduje gangsterky a představuje záporného hrdinu, který se současně poněkud vymyká „běžným“ představám. Ghost Dog žije na střeše opuštěné budovy ve vlastnoručně vyrobené chatrči na okraji New Yorku, obklopen hejnem ptáků. V samurajské terminologii znamená Ghost Dog: bojovník, zabiják, který umí splynout s nocí a nikým nezpozorován zasadit smrtící a nečekaný úder. Bojové umění a způsob života podle knihy filosofie japonských samurajů z něj činí neúnavného a neprůstřelného zločince. Každý japonský bojovník potřebuje být někomu zavázán, a právě takovou loajální osobou je pro Ghost Doga mafiánský grázlík Louie. V jeho službách postupně zlikviduje řadu pro mafii nepohodlných lidí. Každý, kdo se zaplete s podobnou zločineckou strukturou, ale musí počítat s tím, že se sám jednou stane příliš nebezpečným…

Film příjemně překvapí i mnohé příznivce režiséra Jima Jarmusche. Vyprávění je prokládáno citáty, vysvětlujícími pravidla samurajské „cesty“ a několika krátkými flashbacky. Četné vraždění se odbývá jakoby mimochodem a je předkládáno jako samozřejmá součást mafiánského světa. Režisér pracuje s nadsázkou, se sofistikovaným černým humorem a často se blíží až k parodii. Gangsteři mezi střílením se zálibou sledují v televizi staré kreslené grotesky a někteří už mají svá nejlepší léta dávno za sebou. Jakousi „zlidšťující“ součástí příběhu je nenápadné přátelství Ghost Doga s haitským zmrzlinářem Raymondem (mluvícím francouzsky) a s malou černošskou holčičkou ze sousedství, která podobně jako Ghost Dog ráda čte. Snímek má pozoruhodnou komorní atmosféru, působivou kameru (Robby Müller) a výrazně se v něm uplatňuje hiphopová a rapová hudba, kterou napsal známý multitalentovaný skladatel, producent, rapper, filmař a člen legendárního Wu Tang Clanu, jenž vystupuje pod pseudonymem RZA. Ideálního titulního hrdinu našel režisér v robustním Afroameričanovi Forestu Whitakerovi (Fenomén, Četa, Hra na pláč).

V anglickém znění s titulky.

Zdroj ČT


oficiální text distributora

Popis / Obsah / Info k filmu Ghost Dog: Cesta samuraje
Příběh: Ghost Dog pracuje jako nájemný vrah pro mafiána, který mu kdysi zachránil život. V osamělém příbytku na střeše domu praktikuje bojová umění a řídí se kodexem japonských samurajů, který mu přikazuje naprostou oddanost pánovi. Po třinácté zakázce začne být Ghost Dog pro mafii nepohodlný a jeho ideál je zrazen. Musí se zachovat podle myšlenek své filozofie, která neustále připravuje
bojovníka k hrdinské smrti.

Ghost Dog je tak trochu ulítlý film. Jako bychom přecházeli z filmu do filmu: neskutečně různobarevný koktejl byl namíchán z prvků asijských bojových umění, zákonů italské mafie, pouliční gangsta kultury amerických černochů a melancholické nálady bílého krále nezávislých. Pod taktovkou „nejpomalejšího režiséra po Kubrickovi" se na plátně potkávají Scorseseovi Mafiáni s filmem Udělej správnou věc Spikea Leeho. Výsledek se zdá být velmi americký - i když mu nejspíš, jak je u Jarmusche zvykem, lépe přijde na chuť evropské publikum.
Věrné fanoušky možná překvapí, že Jarmusch je očividně velkým fanouškem gangsterek. Nenápadně cituje z podobných snímků a opepří si je vlastními nápady - vražda v koupelně má nejlepší předpoklady stát se okamžitě klasikou. Do paměti se vryje také sám italský kápo s bravurní znalostí rapových textů, který tak bídně skončí nad umyvadlem.
Přes všechno explicitní násilí, zbraně a vraždění se Ghost Dog vehementně příčí nálepce akční film. Nechybí mu totiž nic z toho, na co jsme u Jarmusche zvyklí: posmutnělý, absurdní humor, mnohoznačné otázky, pomalé tempo, zadumaná atmosféra (ve které hutný soundtrack asijských hip-hoperů pěkně tvrdí muziku). A především - film nese jasné morální poselství o hodnotě přátelství a lidského života. Jenom ho předkládá v trochu nečekaném balení. Černý samuraj je vlastně pokračovatelem cesty Mrtvého muže Williama Blakea. Také pro něj vědomí neodvratné smrti znamená osvobodit se a skončit jako chlap. A stejně jako Blake i on je pravděpodobně trochu šílený. Jeho příznivější stránku odhaluje přátelství s prodavačem zmrzliny, s nímž si rozumí i bez vzájemné znalosti jazyků. To je režisérovo oblíbené téma - vždyť spolupráce s Robertem Benigním ve filmu Mimo zákon, kdy spolu komunikovali lámanou francouzštinou, přinesla velmi vydařený výsledek.
Jarmusch napsal roli Ghost Doga na tělo svému příteli Forestu Whitakerovi. Ten vytvořil chytrou a působivou směsici nelítostného hněvu, laskavosti, uzavřenosti i vstřícnosti. Jen zřídka se na jeho tváři objeví úsměv, ale pak je to úsměv hravého chlapce. Kolem jeho impozantní figury, připomínající černý ledovec, se to jen hemží téměř komiksovými figurkami mafiánů. Herecké obsazení nemá žádné slabé místo a i když tu nikdo nemá moc velký part, všichni svoje role využívají s přehledem. Zejména frenetický Henry Silva v roli Varga připomene nezapomenutelného psychopata Tommyho ze zmíněných Mafiánů.
Střílečky možná některé slabší povahy zaženou od pokladny kina, ale Ghost Dog určitě stojí za vidění pro svůj chytrý humor a jedinečný styl, se kterým přináší zamyšlení o ceně života a smrti. A navíc je to pěkná podívaná.
Šárka Halaštová Total Film 2000/7/92

Autor/Zdroj: Halaštová Šárka/Total Film


V klasické variaci samurajských dramat, která vešla do dějin westernu pod názvem Sedm statečných, se skupinka nájemných střelců ujme zbídačelých rolníků a podstoupí sebevražedný boj s tlupou Calverových desperátů. V Jarmuschově hříčce Ghost Dog - Cesta samuraje podobně ostrá hranice mezi dobrem a zlem už dávno neplatí a její titulní hrdina jako by patřil spíš do obskurní pohádky. Jeho věrnost samurajským zásadám - uplatňovaná ve velkoměstském 'mravním holubníku` - se během jeho anabáze ukáže jako dokonale absurdní.
Příběh, prokládaný ušlechtilými citáty ze samurajského kodexu, lze vnímat jako parodickou obměnu gangsterek o samotářských mstitelích. Jarmuschovu novinku frázují všudypřítomné kreslené grotesky, s nimiž korespondují i další bizarní atributy této 'historky z podsvětí‘ . Jarmusch však žánrová schémata pootáčí jinak než Tarantino: do krvavého syžetu - vrcholícího soubojem ve stylu jiného slavného westernu V pravé poledne - vplétá anekdotické pozorování současného civilizačního mumraje. Ten je charakteristický koexistencí zdánlivě neslučitelných kulturních ikon, předmětů denní spotřeby i lidských archetypů.
Samurajské objekty a odkazy se tu objevují vedle elektronických pomůcek připomínajících hypermoderní hračičky Jamese Bonda. Hrdina bydlí v chatrči na střeše (jiný podivín si ve střešním provizoriu staví loď), se svým chlebodárcem komunikuje prostřednictvím poštovních holubů, v městském 'parteru` se však pohybuje v kradených luxusních vozech, kde si s oblibou pouští rapovou muziku z vlastních cédéček. Zosobňuje mysteriózní přízrak i jeho karikaturu - kamarádí s bytostmi z jiného 'skanzenu` podivínství: se zmrzlinářem Raymondem, který mluví pouze francouzsky a jemuž nerozumí ani slovo, a s malou černou 'intelektuálkou` zaobírající st literaturou. Dobro a zlo se v Jar muschově panoptiku mísí v koktejl z ušlechtilých i pokleslých ingrediencí.
Film je nejen ostentativně nekonvenční variací na standardní hollywoodské gangsterky, jejíž autor nezapřel smysl pro povahopisy outsiderů a drobnokresbu velkoměstské každodennosti. Dá se chápat také jako černěhumorná esej o násilí, které se vymklo z přehledných kategorií a ohrožuje i vrkající holuby a chráněné medvědy.
JAN FOLL Premiere 2000/9/36

Autor/Zdroj: Foll Jan/Premiere


Sunfilm
Distribuční list 26100 Variabilní symbol: N 00008
GHOST DOG - CESTA SAMURAJE
Ghost Dog: The Way of the Samurai (originální název)
Nejkomerčnější film Jima Jarmusche. Znaky osobitého Jarmuschova stylu v příběhu' mystického nájemného vraha...
USA, 1999,116 min, 35mm barevná kopie,1:1,85, české titulky, Dolby Digital
Distributor: Le Studio Canal +
Produkce: JVC, Bac Films and Le Studio Canal +
Premiéra: 7. září 2000
Žánr: parodie na gangsterku
Přístupnost: přístupný od 18-ti let
Počet kopií: 5
Propagace: plakáty Bl, A2, fotosky 4 x A4 (k dispozici od 1 S. 8. 2000), plakáty 49 x 49 - pražské metro, denní tisk a časopisy, rozhlas a televize (částečně placená reklama a PR)
Kopie: k dispozici od 15. 8. 2000
Režie: Jim Jarmusch - /Rok koně, Mrtvý muž, Noc na zemi, ...l
Scénář: Jim Jarmusch
Kamera: Robby Miiller
Produkce: Richard Guay, Jim Jarmusch
Hudba: RZA
Hrají:
Forest Whitaker (Ghost Dog) - /Fenomén, Četa, Hra na pláč,Mutant, .../
John Tormey (Louie) - /Z džungle do džungle, .../
Cliff Gorman (Sonny Valerio) - /Hoffa, All That Jazz,.../
Henry Silva (Vargo) - /Nico, Zákon mlčení, Dick Tracy, .../
dále hrají: Isaach de Bankolé (Rayrnond), Victor Argo (Vinny), Tricia Vessey (Louise Vargo), Gene Rudni (Old Consigliere), Richard Portnow (Handsome Frank), Carnille Winbush (Pearline) a další...

„Parodie černá jako noc, ve které si zabiják - neviditelný „Ghost Dog" vybírá své oběti...
Synopse filmu:
Ghost Dog (Forest Whitaker) žije na střeše opuštěné budovy ve vlastnoručně vyrobené chatrči na okraji New Yorku, obklopen hejnem ptáků. V samurajské terminologii znamená Ghost Dog: bojovník, zabiják, který umí splynout s nocí a nikým nezpozorován zasadit smrtící a nečekaný úder. Náš bezejmenný hrdina si s pomocí profesionálního zločineckého vybavení umí poradit se všemi bezpečnostními systémy. Jeho bojové umění a způsob života podle knihy filosofie japonských samurajů z něj činí neúnavného a neprůstřelného zločince.
Každý japonský bojovník potřebuje být někomu zavázán a právě takovou loajální osobou je pro Ghost Doga mafiánský grázlík s italským přízvukem Louie (John Tormey). V jeho službách Ghost Dog postupně zlikviduje tucet pro mafii nepohodlných lidí. Každý, kdo se ale jednou zaplete š podobnou zločineckou strukturou, musí počítat s tím, že se jednou stane "nebezpečně postradatelným". Mafiánští bossové Ghost Doga po třinácté "zakázce" odepíšou. Nyní je to on, kdo se tak ocitá na černé listině. Kodex Ghost Doga je zrazen, hrdina se musí zachovat striktně bodle Cesty samuraje...
Zábavné absurdní dílko parodující gangsterky představuje záhadného a zábavného nájemného vraha ve službách italské mafie, řídícího se filosofií japonských samurajů.
Šťastnou ruku měl režisér jako vždy při výběru herců. Ojedinělý herecký koncert ve filmu předvádí Forest Whitaker - černošský herec který už exceloval např. ve Hře na pláč (nominace na Zlatý glóbus), nebo ve filmu Smoke (r. Wayn Wang).
Snímek GHOST DOG byl letos nominován na Zlatou palmu v Cannes.

Autor/Zdroj: /reklamní materiály distributora


Příběh mystického nájemného vraha ve službách italské mafie, řídícího se filosofií japonských samurajů. Poměrně jednoduché vyprávění kolísá mezi humorem, tragédií a čistou poezií. Zábavné absurdní dílko je zdařilou parodií na gangsterku. Jamrusch zde opět pracuje s nadsázkou a se sofistikovaným černým humorem. Zdánlivě nenápadný snímek, v němž se výrazně uplatňuje hiphopová a rapová hudba, je mnohovrstevnatý a záleží jen na poučenosti diváka, kolik vrstev v něm odhalí a "přečte".
"Chvíli trvalo, než jsem si zvykl na myšlenku, že budu hrát osamělého rváče, který žije na střeše činžáku s holuby a takřka nepromluví," říká Forest Whitaker (mimo jiné např. Hra na pláč, Smoke), obsazený do hlavní role. V postavě se pojí chladnokrevná pohotovost nájemného vraha s aristokratickou věrností principům samurajské cti. „Začali jsme se scházet, když Jarmusch stříhal Rok koně. Povídali jsme si o filosofii a současné morálce,' dodává herec. Když se prý Jarmuschovi zdálo, že si názory vyjasnili, začal psát příběh, jenž se stal událostí MFF v Cannes 1999.
Kino ART

Autor/Zdroj: /Kino ART


Tak jako ve filmu Mrtvý muž zpracoval Jim Jarmusch zcela po svém tradiční filmový žánr western, tak ve svém novém díle Ghost Dog - Cesta samuraje obdobně zachází s neméně klasickým žánrem, gangsterkou. S nezaměnitelným stylem a ironickým nadhledem vypráví krvavou historku, jež může možná vzdáleně připomínat Tarantinovu Jackii Brownovou. - Osaměle žijící černošský holubář, říkající si Ghost Dog (česky nejspíš jako Neviditelný pes, nebo v přeneseném významu jako Neviditelný nebo Tajemný bojovník) je vyznavačem samurajského kodexu. Už řadu let pracuje jako mysteriózní nájemný zabiják pro svého „pána", gangstera Louie Bonacelliho, který mu kdysi zachránil život. Louiovi nadřízení však rozhodnou, že nepohodlný muž musí být zlikvidován, a tak černochovi nezbývá nic jiného než v zájmu záchrany vlastního života početné protivníky předejít a tedy vyvraždit. Nakonec se však musí nechat zabít Louiem, proti němuž se nemůže jako jeho samuraj postavit, a jenž zase musí podle mafiánského kodexu pomstít své druhy. - Vyprávění je prokládáno citáty, vysvětlující pravidla samurajské „cesty", i několika krátkými flashbacky. Četné vraždění se odbývá jakoby mimochodem a je prezentováno jako samozřejmá součást mafiánského světa. Jarmusch ovšem pracuje s nadsázkou a se sofistikovaným černým humorem, přičemž jeho dílo má často blízko až k parodii. Pozoruhodné je „zlidšťování" gangsterů, kteří mezi střílením se zálibou sledují v televizi staré kreslené grotesky, a kteří už mají svá nejlepší léta dávno za sebou. Ideálního titulního hrdinu našel režisér ve Forestu Whitakerovi. „Zlidšťující" součástí filmu je také nenápadné přátelství protagonisty s haitským zmrzlinářem Raymondem (který mluví francouzsky) a s malou černošskou holčičkou ze sousedství, která podobně jako Ghost Dog ráda čte. - Zdánlivě nenápadný Jarmuschův snímek, v němž se výrazně uplatňuje hiphopová a rapová hudba, je mnohovrstevný a záleží jen na divákovi, kolik vrstev v něm odhalí a „přečte".

Autor/Zdroj: /Kino AERO


Popis / Obsah / Info k filmu Ghost Dog: Cesta samuraje
Jim Jarmusch přivezl do Cannes komedii černou jako bota. Ghost Dog (hraje ho skvěle Forest Whitaker) je nájemný vrah, který bydlí na střeše mezi holuby a čte starou japonskou literaturu. Je inspirativní -* Ghost Dog z ní pochopí, že je vazalem svého pána, člena mafiánského klanu. Když klan získá pocit, že Ghost Dog je pro ně nebezpečný, začne rodeo. "Maminka říká, že nemluvíš a nemáš kamarády," říká malá holčička, u stánku se zmrzlinou. "Vždyť s tebou mluvím," odpovídá Ghost Dog.

Autor/Zdroj: /Cinema


Tak jako ve filmu Mrtvý muž zpracoval Jim Jarmusch zcela po svém tradiční filmový žánr western, tak ve svém novém díle Ghost Dog - Cesta samuraje obdobně zachází s neméně klasickým žánrem, gangsterkou. S nezaměnitelným stylem a s ironickým nadhledem vypráví krvavou historku, jež může možná vzdáleně připomínat Tarantinovu Jackii Brownovou. - Osaměle žijící černošský holubář, říkající si Ghost Dog (česky nejspíš jako Neviditelný pes, nebo v přeneseném významu jako Neviditelný či Tajemný bojovník) je vyznavačem samurajského kodexu. Už řadu let pracuje jako mysteriozní nájemný zabiják pro svého „pána", gangstera Louie Bonacelliho, který mu kdysi zachránil život. Louiovi nadřízení však rozhodnou, že nepohodlný muž musí být zlikvidován, a tak černochovi nezbývá nic jiného než v zájmu záchrany vlastního života početné protivníky předejít a tedy vyvraždit. Nakonec se však musí nechat zabit Louiem, proti němuž se nemůže jako jako samuraj postavit, a jenž zase musí podle mafiánského kodexu pomstít své druhy. - Vyprávění je prokládáno citáty, vysvětlujícími pravidla samurajské „cesty", i několika krátkými flashbacky. Četné vraždění se odbývá jakoby mimochodem a je prezentováno jako samozřejmá součást mafiánského světa. Jarmusch ovšem pracuje s nadsázkou a se sofistikovaným černým humorem, přičemž jeho dílo má často blízko až k parodii. Pozoruhodné je „zlidšťování " gangsterů, kteří mezi střílením se zálibou sledují v televizi staré kreslené grotesky, a kteří už mají svá nejlepší léta dávno za sebou. Ideálního titulního hrdinu našel režisér ve Forestu Whitakerovi. „Zlidšťující" součástí filmu je také nenápadné přátelství protagonisty s haitským zmrzlinářem Raymondem (který mluví jen francouzsky) a s malou černošskou holčičkou ze sousedství, která podobně jako Ghost Dog ráda čte. - Zdánlivě nenápadný Jarmuschův snímek v němž se výrazně uplatňuje hiphopová a rapová hudba je mnohovrstevný a záleží jen na divákovi, kolik vrstev vněm odhalí a „přečte ".
Tomáš Bartošek Filmový přehled 2000/8/9,

Autor/Zdroj: Bartošek Tomáš/Filmový přehled


Miluje holuby a tiché noční zabíjeni. Chtěli mu to spočítat, ale přepočítali se! Amatérský filozof a profesionální vrah pracuje v japonském stylu pro italsko-americkou mafii. Černý ptáčník Forest Whitaker v Jarmuschové samurajské gangsterce.

Když se někdo živí zabíjením svých bližních na zakázku, nemusí to ještě nutně znamenat, že nemá zásady a charakter. A naopak. Jestliže se někdo, kdo má zásady a charakter, živí jako nájemný zabiják, vemte jed na to, že to nedělá jenom pro peníze. Tudíž - když se takový vraždící samouk východní filozofie usadí na střeše a nechá na sebe kálet holuby, může to být: za a) další opus milovníka těchto ptáků Johna Woo, který přesedlal na existenciální psychothriller, či za b) pokračování úspěšné americké minisérie Ptáci v trní o ambiciózním knězi, který tentokrát radikálně změnil víru, profesi i barvu pleti, případně za c) relaxovaný pokus nezávislého režiséra smočit svou kameru ve vlnách konzumního mainstreamu (a taky se přitom trochu pobavit a krapet si přivydělat). Vsaďte na céčko a vyhrajete Jima Jarmusche, jenž dosáhl již takové míry oficiálně uznávané nezávislosti, že si může troufnout natočit slušný komerční kousek, založený na originálním nápadu, vypointovaných sekvencích a překvapivě svižné akci. Černý pistolník povalující se na střeše mezi holuby, trénující ve volných chvílích volnou sestavu se samurajským mečem a po večerech (když zrovna nejde do krvavé rachoty) louskající klasické japonské texty z 18. století je vcelku bizarní, neokoukaná a scenáristicky neprovařená postava, jakých je během filmového roku k vidění pomálu. Ostatně i pro gangsterské kruhy ze Severního Jersey, které hned tak něco nerozháže, je to podivně nebezpečný exot, který přijímá a potvrzuje zakázky jen prostřednictvím poštovních holubů, zasloužený honorář za prokazatelně ztuhlé nebožtíky si vybírá jednou do roka - a nikdo pořádně neví, odkud přichází a kam mizí po odbavené fušce. Je diskrétní, spolehlivý, výkonný, neviditelný a teď se stal také nepohodlný. A z nepohodlných nájemných vrahů se obratem mohou stát živé terče. Tak už to v mafiánských „famigliích" chodí. Zdá se, že brzy dojde k masivnímu úhynu místních holubů i gangsterů, a Ghost Doga čeká perný konec samurajské cesty, kterou ještě zkropí hodně zkažené krve.

„I kdyby samurajovi uťali
hlavu, bude ještě schopen splnit úkol!"

Ghost Dog se zřejmě nestane předělovým či dominantním snímkem v Jarmuschově „nezávislé" filmografii, ale o co více popudí případné puristy „Sundance stylu" - o to více má šanci získat na vstřícném, pozitivně konzumním diváckém ohlasu. Neboť toto je lehkou rukou nasnímaný solitér, který nezastírá, že jde přímočaře, ambiciózně a inteligentně po svém divákovi. A má slušnou šanci, že ho také dostane! Samotný příběh nájemného vraha, jehož chtějí jeho zaměstnavatelé po jisté době odstranit (čímž si zadělají na pěkný malér), není nijak zvlášť sofistikovaný a objevný. To, co jej povyšuje nad rutinní schéma podobných story, je originální charakteristika jeho protagonistů, z nichž každý je původní, vycizelovanou miniaturou ujetých týpků, které můžete čas od času potkat i ve vaší ulici (zejména žijete-li na periferii New Yorku), a také nadsázka, nadhled, vtip a smysl pro balanc na hraně absurdního a reálného dramatu. Modelově zaznívají tyto jarmuschovské tóny např. v komunikačních etudách mezi Ghost Dogem a jeho jediným přítelem, haitským zmrzlinářem, s nímž si tak dobře rozumí, protože mluví každý jiným jazykem, ve skvěle vykoumané „instalatérské" vraždě čistotného mafiánského bosse i v řadě potenciálně kultovních gangsterských dialogů a hlášek. Překvapivě atleticky zvládá Jarmusch akční scény (dávno pryč je doba, kdy si vystačil s kamerou komorně uzemněnou v kabině taxíku - Noc na Zemi). Rozhodující bitva Ghost Doga s mafiánským klanem je komponována téměř ve stylu hongkongských krvavých choreografií, v nichž hřmotný Forest Whitaker překvapivě věrohodně předvádí noblesně elegantní a zároveň drtivě účinné piruety pistolníka, který se vždycky může spolehnout na první ránu.

„Je to jen otázka odvahy, aby se člověk dostal na druhou stranu!"

Chce to jen trochu teoretické přípravy a gigantický morálně volní potenciál. Podle mudrců se má samuraj odhodlat během sedmi nadechnutí. Když se pak ve finále (připomínajícím eastern westernovou variaci na V pravé poledne) střetávají černý samuraj a jeho bílý pán, napadne vás až pozdě, že jste to zapomněli spočítat. Ani jste neměli šanci, protože vám to nedovolí Whitakerovo velké,
netriviální herecké sólo, jež vás vtáhne do jeho a jejich ujetého příběhu a podivného světa, který se na téměř dvě hodiny stane i vaším světem. (V retro sekvenci z Ghost Dogova mládí je k vidění i mladší Whitakerův bráška Damon, jenž kdysi preludoval v Opusu pana Hollanda). Tohle vcelku hodně odvážné obsazení Jarmuschovi stoprocentně vyšlo a k plejádě filmových nájemných zabijáků a profesionálních bojovníků tak přibyl zvláštní týpek osamělého antihrdiny, na něhož jen tak nezapomenete a s nímž by si ti otrlejší (navzdory jeho profesi, která rozhodně není pod penzí) mohli klidně zajít k Raymondovi na zmrzku. Ostatně temperamentního zmrzlináře Isaacha De Bankolého už jednou Jarmusch postavil před kameru, když ho v Noci na Zemi posadil za volant pařížského taxíku- vzpomínáte? Ve stínu Whitakerova robustního hereckého výkonu se pak poslušně řadí mafiánští šéfové a poskoci do zjevně druhého sledu, byt zejména party Johna Tormeye (jenž tu definitivně překročil hranici svého televizního a divadelního herectví), Henryho Silvy (který si kdysi zahrál i s Frankem Sinatrou) a Cliffa Gormana (All That Jazz, Hofj`a) mají i svoji vlastní barvitou autonomii. Drsný americko-afro-asijský sound RZA mixuje relevantní polyetnické motivy snímku a vy se touhle nakládačkou s rapujícím černým samurajem ve službách mafie můžete nechat bavit i znepokojovat. A třeba přitom lépe pochopíte další z moudrostí samurajského manuálu Hagakure, podle něhož je „celý život pouze sledem okamžiků". Koneckonců, proč ne!
Michal Šobr Cinema 2000/9/52

Autor/Zdroj: Šobr Michal/Cinema


Nový publicista:
Nelíbí se vám tento obsah? Chcete napsat lepší? Tak neváhejte a klidně napište

Hodnocení:n12345678910

Hodnocení filmu

82.5 %
7   - Erkul
10 - curil
10 - pataamat
9   - Hugin
8   - Frolíček
9   - FLA
9   - ajaajena
7   - jorgemar
7   - georginaa
8   - LenC2
8   - ignac1
9   - BinLADIN
8   - Chrustyn
8   - mat.ilda
10 - Pecik
10 - Misantrop
8   - jirry
3   - karlosphon
6   - REKBRIT
8   - Pardal

TV Program

ČT1 - Příběhy slavných (2007) [Betac...

16:20 - 17:15

12 minut již uběhlo
43 minut zbývá do konce

ČT2 - Klenoty naší krajiny: Kokoříns...

16:30 - 16:55

2 minut již uběhlo
23 minut zbývá do konce

NOVA - Bejvalek se nezbavíš (2009)

15:15 - 17:20

77 minut již uběhlo
48 minut zbývá do konce

Prima - Vraždy v Midsomeru (1997) [TV ...

14:50 - 17:00

102 minut již uběhlo
28 minut zbývá do konce

Český lev Oscar

Filmová databáze v číslech

Filmů: 139660
Osobností: 599784
Fotografií: 517544
Plakátů: 250499
Obsahů a biografií: 128954

Poslední komentáře

Jmenuji se Khan (2010)

Jmenuji se Khan
Tento film je pro mne velké   překvapení z Indie.Příběh   autistického Khana mne svým   hereckým provedením naprosto   překvapil a tak jediný   více >

Autor: collen | Hodnocení: 8 / 10

Vydat nebo zemřít (1974) [TV fil...

Vydat nebo zemřít
Perla s klíčem a zámkem je   dobrá, ale proč ho Columbo   vlastně nechal vyměnit? Že   by hned věděl všechno? To   by díl měl 15 minut. V tomto více >

Autor: SvoKar | Hodnocení: 6 / 10

Vůně vanilky (2001) [TV film]

Vůně vanilky
Krásný a poetický film,   plný emocí. Kdyby tento   příběh byl celovečerní,   měl by myslím mnohem   větší úspěch, protože   nabízí opravdu kvalitní   scénář i herecké   obsazení.

Autor: collen | Hodnocení: 9 / 10

Smrt čeká všude (2008)

válčný film

Smrt čeká všude
Z mého pohledu   nepochopitelné jak tento film   mohl být brán jako kvalitní   . v jádru mě tam nic   nenadchlo a poradci u tohoto   filmu snad více >

Autor: Buckmister | Hodnocení: 4 / 10

Buchty a klobásy (2016)

Filmy, které

Buchty a klobásy
prvoplánově staví na   slovníku, který by (snad)   mohl být chloubou nějakého   zamindrákovaného   dospívajícího jedince,   obvykle vyzní více >

Autor: RwlBem | Hodnocení: 2 / 10

Zdarma
aplikace
pro mobil
ke stažení
iPhone
 
App Store hodnocení:
Android
 
Google Play hodnocení:
Windows Phone
 
WP store hodnocení:
BlackBerry
 
BB world hodnocení:

Copyright © 2003-2016, Filmová databáze s.r.o. (FDb.cz). Všechna práva vyhrazena. Návštěvnost měří NetMonitor.
Šíření nebo publikování jakéhokoli obsahu serveru bez předchozího písemného souhlasu provozovatele je zakázáno.

Tyto webové stránky využívají soubory cookies. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Další informace.

Load: 0.163/0.137