Pondělní večer patřil především hře připravené bratislavským televizním studiem. Na motivy povídky gruzínského spisovatele Serga Kldlašviliho PODIVÍN napsala
Eva Galandová scénář, jehož realizace se ujal
František Chmiel. V Komorním, civilně pojatém příběhu několika lidí, jejichž osudy a charaktery se setkávají a střetávají na pracovišti ústavu ochrany životního prostředí, jsme našli mnoho podnětů k zamyšlení. Ve zmíněné televizní hře se velmi dobře podařilo ukázat portrét citlivého člověka – typu, který nejen velmi těžko vyhledává kontakty, ale v určitém smyslu jeho jednání bývá nepochopeno, ba i odsuzováno.
František Chmiel vedl herce k střídmému, až zádumčivě baladickému projevu, čímž zdůraznil obecné rysy konkrétního televizního příběhu. Vedle protagonisty hry, nervního
Ivana Mistríka v roli Luky Kvereliho, zaujal i
Mikuláš Huba v přesné figuře jeho protihráče a
Eva Krížiková jako Agneša. Podivín byla hra tak trochu se vymykající tomu, co jsme zvyklí na obrazovce sledovat. Byla to hra o pocitech. Útržkovité hovory v kanceláři, vzájemně na sobě nezávislé monology a dialogy – to vše pomáhalo divákovi postupně si vytvářet obraz o netypickém (ne však málo častém) člověku, kterého bychom si určitě měli více vážit.
RICHTEROVÁ, Ivana [ir].
Týden v televizi. Tvorba, týdeník pro politiku, vědu a kulturu. 1981 [12. červenec], č. 28, s. 23. [upraveno, zkráceno]