Obsah filmu Baahubali: The Beginning
Baahubali: The Beginning je silně epický akční film napsaný a režírovaný S. S. Rajamoulim. Ve dvou časových rovinách, s hojným využitím indické symboliky a mytologických náznaků, ukazuje návrat jen zázrakem zachráněného následníka do země nad vodopády, jeho setkání s láskou Avanticou, osvobození bývalé královny Dévasény a konečně vyřízení účtu s nedobrým králem Bhallaladévou i objasnění původu hlavního hrdiny na plátně obrovské historické bitvy.
Příběh pokračuje a končí v Baahubali 2: The Conclusion.
Autor: RwlBem
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 8.9.2022
Chtěl jsem
napsat "poplatné indickému pojetí heroického žánru", ale kdo viděl typickou sériovou produkci Tollywoodu, dá mi nejspíš za pravdu, že se s tou "indickostí" tvůrci drželi hodně zpět, aby to bylo skousnutelné i pro neorientálního diváka. Ale i tak mám obavy, aby nemalá část symboliky evropskému či americkému publiku neunikala, což by byla určitě škoda neboť tím by divák přišel o další rozměr příběhu. První díl je trochu jak koláč bez náplně - ten pravý šmak mu dodá teprve druhý díl, kdy konečně začnou věci do sebe správně zapadat. Z mého pohledu výrazný výpravný epos, který stojí za to vidět i uchovat v paměti.
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 31.8.2022
Dva bratři soupeří o trůn království Mahishmati. Viditelně velkorozpočtový snímek zahrnující dvě generace, který má být tvůrčím vrcholem režiséra S. S. Rajamouliho. Jeho počin se nejen chlubí hodnotami, ale hlavně přitahuje i potřebné divácké davy, takže se sal komerčně nejúspěšnější jihoindickou produkcí. Před i za kamerou byli talentovaní umělci vědící co dělat a gigantický rozpočet už jen zajistil výstavní hodnoty hodné eposu s historickým nádechem. Ano, kus skutečné historie byl použit, ale samozřejmě s patřičnými úpravami, takže jako obvykle si nad tím historikové škubou vlasy. Zobrazený svět má tak převážně povahu žánru fantasy, a to nejen ve jménech, ale i krajinách a města, vytvořené nepřekvapivě z velké části pomocí CGI. Stejně jako čínská produkce používá své mýty pro tento žánr, používají i tady, v tomto případě indické, ve kterých se v legendě a náboženství dává výrazně najevo. Kamera Senthila Kumara k tomu zvýrazňuje magickou auru všeho, kde i prvky přírody zaujímají místo jak symbolické, tak i telurické, čímž každého umísťuje do prostoru poklidného i válečného. Komu se tajil dech u velkolepé bitvy ve snímku „Pán prstenů: Dvě věže“ (2002), nyní bude přímo lapat po dechu. V tomto se pokročilo zase o nějaký ten kus dál. Bollywoodská tvůrčí tradice také zajišťuje tradiční muzikální a hlavně romantizující scénografie, která jsou však v jádru věci nedovyprávěna a co si budeme povídat, pro nás jsou hlavně naprosto zbytečné. Snímek uchvacuje svou tvůrčí představivostí v dokonalé atmosféře indického orientu, hodně korespondující až s komiksem. Některé CGI animace jsou bohužel i nadále svou nepřirozeností dosti viditelné, ale ještě pořád se to dá odpustit.