Obsah filmu Pošťák vždy zvoní dvakrát
Americký spisovatel James Mallahan Cain je jedním z představitelů tzv. drsně
školy. Jeho první a nejznámější román Pošťák vždycky zvoní dvakrát vyšel v roce
1934 a od té doby byl již čtyřikrát zfilmován: ve,Francii v.r. 1939 (režie Pierre
Chenal), v Itálii r. 1942 (pod názvem Posedlost jako celovečerní debut Luchina
Viscoittiho, který příběh zjednodušil a přesadil do tehdejší Itálie, FP 44/58)
a v USA (1946, r. Tay Garnett; á 1981, r. Bob Rafelson). Adaptace Boba
Rafelsona Pošťák zvoní vždy dvakrát zůstala literární předloze nejvěrnější; Tay
Garnett se totiž pro potíže s Cenzurou musel vyhýbat především milostným
scénám. Tvůrci...
Americký spisovatel James Mallahan Cain je jedním z představitelů tzv. drsně
školy. Jeho první a nejznámější román Pošťák vždycky zvoní dvakrát vyšel v roce
1934 a od té doby byl již čtyřikrát zfilmován: ve,Francii v.r. 1939 (režie Pierre
Chenal), v Itálii r. 1942 (pod názvem Posedlost jako celovečerní debut Luchina
Viscoittiho, který příběh zjednodušil a přesadil do tehdejší Itálie, FP 44/58)
a v USA (1946, r. Tay Garnett; á 1981, r. Bob Rafelson). Adaptace Boba
Rafelsona Pošťák zvoní vždy dvakrát zůstala literární předloze nejvěrnější; Tay
Garnett se totiž pro potíže s Cenzurou musel vyhýbat především milostným
scénám. Tvůrci poslední verze však počítají se všeobecnou znalostí románu a
místo společenské kritiky či složitého popisu pečlivě připravených pokusů o
vraždu se soustřeďují na vývoj vášnivého mileneckého vztahu, jenž prochází
těžkou zkouškou společné nesené viny. - Milenci Frank a Cora se ocitnou pod
nátlakem zástupců vlivné pojišťovny a podplacené justice, protože spolu zavraždili
Cořina manžela. Díky protřelému právníkovi vše dopadne nad očekávání
dobře, ale z milenců se vinou jejich slabosti stanou nepřátelé. Poté, co k
sobě opět naleznou cestu a co si uvědomí, že erotické poblouznění dozrálo v
opravdovou lásku, zasáhne zničující nešťastná náhoda. Na rozdíl od románu
i jeho předešlých filmových verzí hrají v Rafelsonově pojetí větší úlohu erotické
scény. Spíš než autonomním uměleckým tvarem (Viscontiho Posedlost stála v počátcích
italského neorealismu) je Rafelsonův film profesionálně dokonalou
ilustrací románu, v níž vynikají herecké výkony obou hlavních představitelů a
dusná atmosféra. Vytvořená kamerou Svéna Ňykvista.
Filmový přehled 1995/1/25 < Zobrazit méně
zobrazit všechny obsahy (3)
TIP: Nastavení pořadí obsazení si můžete nastavit
zde >>
Nejnovější komentáře k filmu
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 24.3.2021
Filmová adaptace stejnojmenného románu představitele detektivek americké drsné školy Jamese M. Caina se hodně povedla. Režisér Bob Rafelson se dost věrně drží literární předlohy a zbytek už obstarali herci na čele s Jackem Nicholsonem v roli Franka Chamberse a mladou Anjelicou Huston. Jeden z těch filmů, které léty vůbec nestárnou.
Hodnocení:
Přidáno: 29.10.2018
Trochu mě zarazil obytný přívěs za autem, když počátky obytných přívěsů za auto jsou až z 50. let ........,
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 8.12.2011
Ač se snažím zde najít, co možná nejvíc pozitiv, tak marně. Je to pro mě trochu zklamání. Až dosud jsem se setkával s filmy, kde Jack Nicholson exceloval, ale tady mě jakýkoliv druh nadšení neuchvátil. Film rozhodně není špatný, má pár zajímavých momentů, ale že by něčím vynikal, to se také nedá říct... co se dá dělat. Nemůže být pokaždé (p)osvícení.
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 12.3.2009
Asi nejlepší filmová adaptace romána J. M. Cainea hlavně díky brilantnímu hereckému výkonu Jacka Nicholsona.
10 filmů, které komentovali někteří uživatelé co tento film