trapná manipulace s body
Film jsem neviděl, takže jej hodnotit nemohu, a velmi slabých 55% ani k jeho shlédnutí neláká. Tím spíš, že i tenhle velice chabý výsledek je zřejmě dílem manipulace - až na jeden případ všichni, kdo k dnešnímu dni nad touto lidovou komedií hýkají radostí a dávají 10 bodů, mají okomentován právě jen tenhle jeden film. Navíc ani ne všichni pochopili, jak se body přidělují. Zavání to zoufalou snahou /tvůrců a jejich okolí?/ dostat Babovřesky ze dna bodového hodnocení. Nemůžu o tom filmu prohlašovat, že je hloupý, ale viditelně má velice hloupou "reklamu".
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 25.5.2008
Jsou díla, která navzdory popularitě semele čas a díla, které zub času nepoznamená. Ale je tu ještě třetí kategorie - filmy, které stárnou jako víno a po letech dostávají nový, obdivuhodný rozměr. Sísova adaptace, jež osciluje mezi divadelní hrou a studentským happeningem, tvoří svébytný a vpravdě ojedinělý útvar, který má své kouzlo samozřejmě především pro obdivovatele dnes již zlidovělých písniček. Ale vidět dnes mladého Polívku a Donutila, k nezaplacení!
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 19.7.2008
Filmy, jejichž gloriolou se před uvedením stane rekordní rozpočet, to mají těžké, a to v globálním měřítku, viz třeba Vodní svět. Očekávání vysoká, kritika neúprosná, a při hodnocení je těžké od takové startovní čáry odhlédnout. Možná v tomto případě nemusel být rozpočet tak velkorysý: např. třízáběrový stěk krále Matyáše by místo Franca Nera v pohodě zvládnul třeba Luboš Kostelka, ušetřit se mohlo i za technické vynálezy jako byly kolečkové brusle, které film zbytečně vykolejily nebo padák Bolka Polívky, díky němuž film padl do bahna nechtěné karikatury. Zbytečnou investicí byla i celá role Jiřího Mádla, který chvílemi snad hrál podle scénáře z Roku podvraťáků. I bez něj by ve filmu byla spousta legrace: Upír hraje mnicha, král /valašský/ dokonce žebravého mnicha :-)
Nicméně, finanční osud Andělské tváře zřejmě Bathory nepostihne, protože hrozí reálné nebezpečí, že se zalíbí Američanům, pro které byl možná především natočen. Pokud se filmu podaří v Americe prorazit, možná, že to pomůže vynikajícímu Karlu Rodenovi katapultovat se mezi hollywoodskou elitu ...
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 4.8.2008
Když mohl Woody Allen točit ve filmu Hollywood v koncích film ve stavu psychosomatické slepoty, proč by nemohl Joel Schumacher točit film bez scénáře. Ale výsledek se dostavil: nedá se na to koukat. Kaleidoskop načičnaných scén netvoří ani jednoduchý příběh a jediný vzrušující aspekt pro diváka je zjistit, jestli nedošlo omylem místo filmu k prezentaci zbylého materiálu z natáčení. I dva body jsou hodně, tohle dílko aspiruje na nějakou speciální kategorii.
Hodnocení: 3 / 10
Přidáno: 5.8.2008
Tak tohle jsem měl problém dokoukat - podobně jako Grinche nebo Batmana a Robina. Jsem v rozpacích - tvůrci se při natáčení určitě ohromně bavili, ale na mě z toho zbylo málo. No more comment.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 25.5.2008
"Tak kde jsou sakra ty prachy?"
"Možná jsou v tom hajzlu, ještě se tam podívám."
Film, příjemnou, ale nijak vyjímečnou kriminální komedii Chandlerovského střihu , povyšuje na nevšední zážitek životní výkon Jeffa Bridgese, jehož salámista Lebowski, chlápek bez perspektivy, který si ale nedělá z ničeho vrásky, je ztvárněn s tak hřejivým člověčenstvím, jakoby sám herec v civilu neměl na nájem, vyhýbal se práci a věnoval se jen válením kuželek se sobě podobnými ztroskotanci.
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 18.8.2008
Očekával jsem lepší služby! Očekávejte je venku!
Některé sitcomy prostě po divákovi vyžadujou, aby si na ně zvyknul a hrál tu hru spolu s hlavním hrdinou, jinak se nepobaví. Platí to typicky třeba o Fawlty Towers, ale určitě i o Black Books. Pokud si obhroublého, věčně nachmeleného sympaťáka, u kterého není jasné, jak kdy mohl rozjet vlastní živnost, neoblíbíte, nemá to cenu. Ale jestli se vám to podaří, je to opravdu /většinou/ povedená taškařice. A pokud si někdy řeknete "tak tohle už je vážně moc", doporučuju podívat se ještě jednou, ono se to poddá.
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 19.10.2009
Proboha proč?
Nudná, užvaněná slátanina, která nejméně třikrát terorizuje diváka falešným zdáním, že už je konec ... a ještě další epizoda ... a ještě další scéna se zbytečným rozhovorem ... a ještě rádobymoudrý monolog ... prostě peklo, včetně toho, co nám producent chtěl prodat coby velké finále /po kterém následují samozřejmě další žvásty/. Kdyby si autoři odpustili natáčení a místo něj koupili odpad ze střižny z nejhoršího dílu Dannyho parťáků, výsledek mohl být o hodně lepší.
Jsou filmy, které svojí hloupostí baví alespoň nechtěně, ale ani takových kvalit bohužel tento "film" nedosahuje. A tak zůstává záhadou, proč odborná kritika tohle dílko nestrhala, a namísto toho vyzdvizuje herecké výkony, přehršel zápletek a nápadů a "milé detaily". Skutečnost je taková, že Rachel Weisz je průměrná, Mark Ruffalo divákovi naprosto lhostejný a jinak celkem sympatický Adrien Brody se tváří pořád tak stejně, že strčí do kapsy i Orlando Blooma.
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 8.8.2008
Byt může sloužit jako důkaz, že nemusí jít o detektivku, thriller, akční nebo scifi, aby byl film dokonale napínavý od začátku do konce. Příběh Lemmonova dobráckého hrdiny, který na sobě nechá dříví štípat /a proto ho všichni štípou až třísky - z jeho postele - lítají/ je podán s velkou noblesou a výbornými hereckými výkony hlavních postav. Lemmon tak trochu chvílemi připomíná svojí stylizací Stana Laurela, a když si zkouší "jeho" klobouk, nemůže to nikomu uniknout. Přitom je ale jeho výkon nejen skvělý, ale i originální. A Shirley to v těch krátkých vlasech opravdu sluší! Kdyby byl film o 20 vteřin kratší, bylo by to za desítku. Ale kašírovaný happyend je asi prostě nutnost ...
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 14.7.2008
Důstojná dělostřelecká příprava Víta Olmera /v době, kdy měl ještě jako režisér invenci a soudnost/ a Zdeňka Svěráka na pozdější Jako jed. Příběh lyrický svou všedností, nenásilným idealizmem i tichým odhodláním plyne proti proudu zavedených konvencí ... přáli byste si happyend, ale když ten náhle přijde ve formě filmově ztvárněné holé věty, je vám líto, že už u toho příběhu dál nebudete ...
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 22.8.2008
Mistrovské dílo, tu andersenovsky temnou atmosféru někde mezi pohádkou a horrorem by lépe nezvládnul ani tim Burton. Zlatý fond československého filmu.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 13.7.2008
Kdysi za totality jeden z vrcholů akční dobrodružné podívané, o které kormidelníci socialistického realizmu usoudili, že nebude pracujcí příliš vyrušovat od práce u soustuhů. V osekané konkurenci podobných oddychových děl se proto stal Černý tulipán snadno klasikou, a nutno říct, že právem. Kupodivu se ovšem dá vidět i po letech. Alain Delon je úchvatný, dámy pořád stejně krásné, a dobro zase zvítězí. A pak, že v dnešní době nejsou žádné jistoty ...
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 23.5.2008
Luxusní výkon Meryl Streepové, švih a spád, vše podpořeno především dokonalým střihem, za jaký by se nemusel stydět žádný akční film. Příběh sám o sobě není nic extra zvláštního, ale řemeslná dokonalost a herecké výkony jej povyšují na kvalitní netuctovou podívanou. Z paní Mirandy jde strach, který se skoro fyzicky přenáší z okolohrajících podřízených až na diváka. Ale panika není namístě - i ona nakonec svoje ostny /poněkud/ obrousí ...
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 9.8.2008
Velká noblesa a skvělá zábava. Už samo obsazení je okázalé /v případě role Julie Roberts až marnotratně/, zápletka propracovaná a finále, tedy realizace loupeže, je taková jízda, že se ani nedá všechno pochopit hned napoprvé. Takže i když sám koncept filmu není nijak novátorský, hranice žánru se posunuje zase o kousek dál.
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 6.11.2014
Apology accepted
Film zvláštní a cenný hlavně svojí atmosférou, která navozuje něco jako 1984 v laskavém balení, ve světě, kde jsou všichni k sobě laskaví, všichni dodržují pravidla, nikdo nepropadá emocím, nikdo nechce vědět to, co se vědět nemá /tedy skoro všechno/. Je to sterilní svět ve skleníku, specifická civilizace, která strká hlavu do písku hlavně před svými vzpomínkami - a o jejich znovuobjevení jde. Režie si umně hraje s barvami /respektive především s jejich absencí/, herecké výkony jakoby voskových figur jsou ve skutečnosti dobře odvedenou hereckou prací. Sci-fi o totalitě, která pohladí skoro jako Paralelní světy.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 1.8.2008
a ještě pštrosa
Film stejně jako jeho hlavní hrdina od začátku do konce vrávorá na hraně vkusu, a hodně často spadne do sraček za ní. Polívkova postava zlýho a egoistickýho hlupáka může budit sympatie snad na začátku děje, ale postupem času je člověku trapně za něj. To je Chytilový parádní disciplína - kladných postav netřeba.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 13.6.2008
Takřka celý film se tváří použitelně jako mysteriózní thriller s kriminální zápletnou, děj je poutavý, slušně natočený /zvlášť scéna s invalidním vozíkem pracujícím jako perpetuum mobile je působivá/ a Johnny Depp samozřejmě sázkou na jistotu. Škoda že se v závěru neukáže, že šlo o prachy, pomstu, podvod, patologickou sběratelskou vášeň nebo třeba sabotáž. I když, poslední scéna vlastně jako sabotáž funguje. Pocit naprosté slátaniny, který se například v Šifře mistra Leonarda poctivě buduje v průběhu celého filmu, zaskočí totiž diváka náhle v poslední scéně, a spolehlivě mu film znechutí. Ale přepnout už je pozdě, takže Polanski vlastně vyhrál ...
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 17.5.2008
Není to film o životě, ale o přežívání bez motivu, o bloudění v kruhu. V panoptiku zbytečných postav není těžké najít svého souseda, kolegu nebo vesničana, kterého znáte od vidění z obchodu. Jediný, kdo snad někam spěje, je Matonohův mimozemšťan, ovšem neví se kam, a proč. A tak jedinou postavou, která ušla kus cesty, je Michael Jackson, který musel využít služeb smečky předních vizážistů a choreografů a stát se obětí pochybných plastických chirurgů, než se mu podařilo vypadat jako Pavel Liška.
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 30.8.2008
Životopisných westernů je pomálu/a to ještě dobrou polovinu obstarává Wyatt Earp/, takže se jedná o film v mnoha ohledech neotřelý.
Kariéra slavného a obávaného pistolníka je za zenitem, když přijíždí do města Deadwood, aby napsal poslední kapitolu svého života, a při té příležitosti zavzpomínal na ty předchozí. Na řadu vyhraných pistolnických soubojů, a hlavně na svojí životní lásku, ženu, kterou opustil, i když jí miloval. Tohle období jeho života ale Billovi připomíná hlavně Jack, její syn, který ji přišel pomstít ...
Film stojí především na excelentním, naprosto uvěřitelném Jeffu Bridgesovi v jedné z jeho nejlepších rolí. Zajímavostí je i Christina Applegate, kterou by nejeden fanoušek Ženatého se závazky skoro nepoznal ...
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 11.8.2008
Přátelé, je to vůbec pláč?
Mezi hrami DJC asi největší klasika /byť konkurence je veliká/, alespoň co do množství zlidovělých hlášek. O tomhle se snad ani nedá psát, aniž by člověk nezatoužil vypnout počítač a podívat se na to podesáté ...
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 1.8.2008
Průměr - dá se to vidět, když není poruce nic lepšího, ale nic moc z filmu publiku neutkví, snad kromě postavy obchodníka s kořalkou, která je vydařená. A bitvy, kdy ani desetinásobná přesila není indiánům proti posádce dostavníku nic platná /žeby nějaký sebevražedný kmen?/. Velké finále se pak odehraje v prvoplánovém duchu, aniž by diváka emocionálně vtáhlo do děje.
Tahle varianta hry s časem rozhodně patří mezi ty lepší, už jen proto, že se nesnaží bourat časovou posloupnost pomocí přitroublých časohybů tak jako třeba Dvanáct opic, v našich vodách Zítra vstanu a opařím se čajem, nebo nově Deja vu. Navíc podpásovka s obsazením Sandry Bullock a Keanu Reevese, kteří "rozebírají" dámskou i pánskou část publika, funguje výborně a scénář odbourává nedůvěru i těch, kteří se při sousloví "romantické drama", otřásají odporem. Celé to funguje ... divák sice neví, jak, ale ví, že funguje ... kdyby byl film o dvě minuty kratší, tedy s otevřeným koncem, aspiroval by minimálně na 9. Ale ten nářez nakonec, třikrát fuj, tohle bych nazval smrtícím happyendem. Tentokrát bez bodování, protože 9+3/2 = 6, a to nevystihuje nic ...
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 17.7.2008
Film s osobitým vizuálním i hudebním ztvárněním, obdařený zvláštním charismatem. I pokud máte pocit, že téma temné reality v poválečném Německu vás spíše nezajímá, ani nevíte proč, a sledujete film až do konce. Von Trier snad musí umět čarovat.
Pro českého diváka má momentálně film i jednu pikantnost, a to v tom smyslu, že stejný hlas, který dabuje roli hlavního hrdiny, je propůjčen i reklamě na minerálku, jejíž závěrečný slogan, pokud by byl připojen na samý konec snímku, by dal filmu nový rozměr. Bon voyage.
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 15.7.2008
Technicky jeden z milníků dějin filmu díky "spolupráci" živých herců a animovaných "herců" je zasazen do retro hávu detektivky z chandlerovské drsné školy meziválečného období, kam skvělý Bob Hoskins zapadá daleko líp než všichni filmoví představitelé slavného Phila Marlowa dohromady.
Jeden z filmů, ve kterých Robert Zemeckis udržel na uzdě svojí patologicku tendenci k pompéznosti a vytvořil zábavnou klasiku, ke které stojí zato se čas od času vracet.
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 27.8.2008
Originální, napínavý, poutavě vyprávěný příběh nás zavede do takové Paříže, jaká vytvořila kulisu pro knihu E.A.Poea Vraždy v ulici Morgue /= márnice, aby někdo nebyl na pochybách, o co půjde/ koncem první poloviny 19.toletí, tedy v době, kdy vznikl literární žánr detektivního románu. Temný kriminální thriller svojí atmosférou ne nepodobný třeba Purpurovým řekám nebo v anglofonní oblasti ztvárnění příběhu Jacka Rozparovače ve filmu z Pekla. Narozdíl od něj ale divákům nabídne na konci překvapivé, ale věrohodné rozuzlení. Skvělá podívaná, jednoznačně.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 16.8.2008
Třícentová známka bude potřeba, až se zdraží pošta
Fargo nestrhává diváky samotným příběhem, ale zpracováním a hereckými výkony, především padouši jsou úchvatní /i když vydařený "kuní xicht" Petera Stormarea asi předčí Jiří Macháček v Samotářích/. Nejsem si zcela jistý, jestli má jít skutečně o film kultovní, ale některé pasáže jsou mistrovské - hlavně samotný úvod filmu s výbornou hudbou a první scéna, v motelu ve Fargu. Ale, když se nejvíc líbí začátek, není to úplně optimální ... navíc v tomhle žánru nelze nezakopnout o Tarantina, jehož nadsázky jsou přecejen noblesnější, /tak jako monolog S.L.Jacksona o burgerech v Pulp Fiction je víc než probírání problematiky palačinek ve Fargu/, snad s vyjímkou tenisky čouhající z drtiče větví.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 27.8.2008
Film, který se asi bude líbit hodně málo lidem. Ale těm, kterým se bude líbit, se bude líbit ne málo, ale hodně. Úžasná freska zobrazující všední starosti spojené s nezměrnou chudobou a těžkou prací židovského obyvatelstva zakarpatské vesničky, ale i jeho radosti povolené židovskou vírou, a někdy i užívané za zády všemohoucího. Příběh plyne zvolna, na drobné nešvary se tvůrce dívá vlídně, s lehkou nadsázkou a pochopením pro slabost člověka. Film je korunován skvělým hereckým výkonem Ondřeje Vetchého a Jana Hartla.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 13.7.2008
Firmu Coca cola koupila Sodovkárna Lipsko
Originální námět a výborný příběh, německá obdoba vypořádání se s přelomovou dobou roku 1989. Dá se to vidět, ale ve srovnání s českými filmy, které si berou na mušku totalitu /mrazivými komediemi zmrazenými v trezoru jako Ucho nebo Žert počínaje a porevolučními Pelíšky nebo Černými barony konče/ z filmu čouhá německá topornost, která nedovolila nahrávku na smeč lépe využít. Takový film pro hurony, podotkl by Jára Cimrman ...
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 27.5.2008
Zvláštní, sakra zvláštní film, jehož charakter se zcela odvíjí od Fleischmanna, amaterského meteorologa a dalo by se říct profesionálního podivína, člověka předurčeného k tomu, aby neměl přátele a setrvával uzavřen sám ve svém světě - a ve svém městě - a přesto létal do oblak, zpočátku obrazně, a nakonec i doopravdy. Film přes všechny výtky, které lze vůči němu vznést, má svoje fluidum, svojí poetiku - tedy ve chvílích, kdy jí neruší dementní hulvát Jaromíra Dulavy nebo sobecký pitomec Jaroslava Plesla.
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 4.8.2008
Bezduchá slátanina, kterou by měli pouštět ve věznicích těžkým zločinům. Možná by pak konečně ubylo těžkých zločinů.