Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 11.4.2019
Ty francouzské filmy...jak to říct, vaří z vody nebo mají nedostatek dobrých scénáristů, a tak vymýšlí zápletky, které se spíš podobají záplatám. Spoiler: tak je sice smutné, že většina lidí nepomůže holce, co ji chlap na ulici vraždí, ale ruku na srdce, kdo na to má, aby se šel poprat se zabijákem, který je navíc zřejmě ozbrojen. Jinak ovšem zahrané je to dobře, civilně. Ale zase: manželka protagonisty - na novinářku je chvíli jak med - milá a najednou obrátí a odpovídá jí tak nepřátelsky, jako by jí vyvraždila rodinu. Chybí mi tam nějaký vývoj k obratu - to však není jediný fr.film, kde k takovým zvratům dochází. Jestli to patří k fr.temperamentu nebo je to díra ve scénáři? Nevím, ale vadí mi to.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 25.11.2020
NETFLIX mile překvapuje
Netflix a jeho nabídka, kterou čerstvě objevuji, mě zaujala vícero zajímavými tituly psychologického i artovního rázu. ALLES IST GUT je jedním z nich. Hlavní hrdinka Janne (Aenne Schwarz) je sympatická, aspoň pro mě, postava sevřená do dilemat, mezi kterými se musí rozhodovat. Ty se na ni sypou jako řada nešťastných příhod. Není to vyprávěno až tak dramaticky. Spíš velmi úsečně, rozhovory jsou také jen výseky z informací, které si musí divák domýšlet a postupně si skládá mozaiku jejího života. Hlavním tématem však zůstává událost, která se jí stane po oslavě srazu spolužáků, když chce poskytnout nocleh jednomu z nich. Na poutavosti příběhu záleží množina hodnot, které člověka buď vtáhnou nebo odpudí. Mě bavila kamera, která detailně snímala postavu Janne a události, které se kolem ní dějí jsou tak trochu na vedlejší koleji, přesto umocňují postupně události až k vyvrcholení. Po filmu ve mně zůstává řada otázek téměř filosofického rázu, které film navozují: o lidském bytí, o jeho zodpovědnosti i pokušeních, kterým lze nebo nelze odolávat. Tím se film stává skoro Ezopovou bajkou, ze které plyne poučení: pokušením nelze odolávat, o to víc, když si jeden dá pár drinků. Ale když už chlastáte, neměli byste znásilňovat své kamarádky, ani když se tváří tak, že by jim takový špás do té míry nevadil, protože možná neberou antikoncepci.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 1.2.2021
Autistický film
Kate Winslet dejme tomu hrála dobře, stejně tak Saoirse, jejíž role zde byla o poznání sympatičtější. Zato postava K.Winslet se svou urputnou mlčenlivostí a chvílemi až nepřátelským odstupem způsobovala, že diváctvo bylo mírně deprimované. Až tak, že původní úmysl dát vyšší hodnocení, rozhodlo se snížit, přestože film měl své jasné náznaky kvalitní práce. Možná tento postoj vychází z nadměrného těšení a zvědavosti na tento film...howgh
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 16.3.2019
Obrazová poezie
Myslím, že film ocení především divák, který si dokáže užít vizuální pastvu pro oči. Děje ve smyslu narace tam je jen poskrovnu, spíše filosofující komentáře polo šeptem neviditelného hrdiny, který se s divákem - skrze kameru - podílí na popásání se na tváři i dalších částech hezké mladé přítelkyně. Takže divák nemrava si přijde na své - ale jen cudně a poeticky. Mimochodem je tam i pár hezkých záběrů pod vodou a stejný večer jsem zažil další film s krásnými záběry pod vodou: Entanglement - je na serveru HBO.
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 16.9.2020
Ekologická pohádka
Film pro milovníky počítačových her, k nimž nepatřím. Možná ani pro ně ne - jak tu někdo uvádí, že animace jsou horší než v mnohé počítačové hře. Možná to byl záměr vytvořit z toho mírnou parodii, ale to mi vadí víc, než kdyby si to hrálo na opravdovost. Jediné pozitivum vidím v tom, že se tu nazývají věci pravým jménem - naše planeta je v krizi a mohou za to chamtivý megalomanští magoři - znečištění moří, oteplování planety. Je to vlastně ekologická pohádka.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 17.4.2018
dokument nebo drama?
Film působí chvílemi téměř dokumentárně s tím, že jsou často rychlé prostřihy, fragmenty dialogů, nesourodé úryvky, takže si člověk musí hodně domýšlet a děj tím pádem není chytlavý, člověk nemá šanci jakékoli empatie s postavami. A sdělení toho, že politici se cítí být nadřazení nad ostatní, nedodržují zákony, které samy vyhlašují, jsou v podstatě mafií – to víme dávno, to nás nešokuje, anobrž nudí. Velice vyzdvihuji, jak se podařilo vytvořit dojem zašlých retro časů. První část filmu je zábavnější v tom, jak je divák seznamován, k jakým praktikám docházelo, chvílemi explicitně. Zaujalo mě, jak „bordelmamá“ dívku Iris hezky, mile zpracovává. Druhá půle je už o vyšetřování a to diváka baví méně.
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 26.8.2018
Emma Watson, na kterou jsem byl zvědav, zklamala. Možná za to nemohla, ale jen scénář byl tak prkenně napsán. A zřejmě to náleželo k celkové atmosféře filmu - jestli nás tohle čeká, pak potěš...
Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 28.6.2020
Crazy komedie
Předem musím říct, že jsem odpůrcem tzv. crazy komedií – což je pro mě vše, kde se herci různě pitvoří, přehrávají, blázní – mám tento žánr spojený hlavně s Pierrem Richardem a pojmem Hořčice mi stoupá do nosu a vůbec s francouzskou komedií.
Takže jsem tento film asi po deseti minutách vypnul – nesnesitelná blbost. Znám člověka, který tyhle komedie miluje, a taky můžu říct, že mi připadá trochu jako blázen, chechtá se kolikrát věcem, které jsou pro mě sotva úsměvné. Každý má prostě své hranice, které ho buď rozesmějí nebo naopak rozesmutní.
Překvapil mě zde Woody Allen a tady jsem se dozvěděl, že to byl jeho první scénář k filmu – protože jeho filmy a humor mám naopak rád – ovšem ne bez výjimky. Naposledy jsem od něj viděl Deštivý den v New Yorku – krásný film, naopak mě zklamal: Kolo zázraků
p.s. vůbec bych si ten film nepouštěl, protože jméno Petera Sellerse mám s tímto žánrem spojeného, ale dílko mi bylo doporučeno jednou dámou z Jihlavy – 27.6.2020
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 1.9.2020
Krásná Noémie
Vizuální stránka filmu je krásná, kamera připomíná dobové snímky, secese a k tomu odhalená krása Noémie Merlant. Vadila mi ovšem hudba, ta byla naprosto nepatřičná, chvílemi připomínala snad techno - vůbec se k filmu nehodila. Ani dialogy nestály za moc. Ale tak už to znám z mnoha francouzských filmů. Herci hrají jak o život, ale nemají podle čeho - protože scénáře francouzských filmů jsou jak od negramotných amatérů. A při tom tohle byl film o spisovatelích - jednu knihu od Piera Louyse mám dokonce doma a je to krásný jazyk, kterým píše.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 25.8.2018
HEZKÁ PODÍVANÁ A TOSKÁNSKO
Romantika v Toskánsku - co si více přát. Ovšem děj měl spád, v podstatě road-movie - hledání staré lásky poblíž Sieny. Scénář se mi moc líbil - dialogy dobré - v postupném vývoji. Od mrzoutských hlášek až k postupnému sblížení a při tom všem ta nádherná krajina i města, domy.
Každopádně přiznávám slabost pro Itálii a zvláště tuto krajinu - aluze na Shakespeara (Romea a Julie) a přízeň k Amandě Seyfried.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 6.9.2018
NON PLUS ULTRA
Pro mě jeden z nejlepších filmů (a to bych řekl, že jsem spíš fanda na sci-fi - ovšem je fakt, že největší mimozemšťani jsou si lidi navzájem - krásné psycho-sci-fi :-). Splňuje přesně to, co po filmu chci - La vida e sueňo - a nejen život, taky film. Vážně zvažuji, že si tohle koupím na Blue-ray. Nádhera.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 30.9.2019
Sci-fi ani ne
Je potřeba počítat s tím, že tohle sci-fi o robotech je o stupeň víš, než R.U.R.
Robot nás může v budoucnu ohrožovat, ale mohl by nám být tak podobný, že v něm přestaneme vidět robota a projektujeme do něj duši? Nebo on by mohl duši mít?
Že ne? A co náš chytrý mobil, není to takový náš velký kamarád už teď? To jen taková úvaha. Každopádně hezky zahrané, španělština tomu dodává 4.rozměr
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 7.9.2020
Puberťáci natáčí
Snad to není ani film, ale sekvence videoklipů určených na youtube a kde všude se dají sdílet - kterak puberťáci v Budapešti chlastají, blbnou na párty a vyvádí ve škole... kdyby těch klipů nebylo tolik a více se soustředilo na děj a dialogy, asi by to puberťáky bavilo míň, ale mě jo. Takhle je to naopak.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 25.9.2018
7*
Nedávno jsem viděl seriál Babylon Berlín a tenhle kousek mi ho připomněl. Dobou i zpracováním.
Trochu mě mrzelo, že se člověk nedozví skoro nic přímo o Tucholském, zato častěji řeční jeho přítelkyně způsobem mondéní velkoměstské dámy, však ji také Tucholský říká: princezno - a to mě trochu ruší, ve výsledku převažuje "pohlednice" z romantické dovolené ve Švédsku na zámku. Přesto se odehrají během pobytu malá dramata, takže se nedá říct, že by se člověk nudil, protože sledovat cizí romantickou dovolenou se asi dlouho vydržet nedá. 7*
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 29.8.2020
Daeneris coby Verena
Vizuální stránka - krásná. Starý italský dům, plný zašlé krásy, pastva pro oči. Daeneris, čili Verena - Emilie Clarke vytváří hlavní ozdobu tohoto obrazu. Však kvůli ní jsem si film pouštěl. Ovšem chvílemi bych řekl, že trochu přehrává, tváří se příliš pateticky. Ale přikládám vinu špatné režii. Připomíná mi to Jakubiska - dokáže vytvořit taky krásné vizuální kompozice ve svých filmech, ale na scénáři, dialozích mu vlastně moc nezáleží - je duší fotograf. Zajímají ho obrazy. Jenže film není jen picture. Náznaky podobnosti s filmem: Ti druzí. I tak jsem si ale Emilie Clarke užil.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 23.2.2019
dialog
Tento film je opravdu "jen" dialog mezi "Čapkem a Masarykem". Tyto postavy jsou ovšem důvěryhodně ba krásně ztvárněné - Martin Huba nemá chybu. Vybrané proslovy jsou skvělé a dokumentují mi dostatečně osobnost jak TGM tak Čapka. Podle mého soudu: non plus ultra. Děkuji za pěkný film.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 19.8.2018
Hezká podívaná
Na rozdíl od většiny zde komentujících musím říct, že tohle zpracování od Julie Delpy mi připadlo nesrovnatelně lepší než Jakubiskovo, přestože na jeho filmu jsem byl dokonce v kině, ale pokud bych neseděl uprostřed, raději bych v půlce odešel. Tento film jsem viděl bohužel jen v televizi a navíc s dabingem, který každopádně kazil dojem. Jakubiskovo zpracování působilo spíš jako parodie, které jsem ale neměl náladu se smát, protože od tématu jakým je Čachtická paní bych určitě nečekal všechny ty legrácky v podobě létajicích mnichů zpodobněných šaškem Polívkou a dalšími postavičkami.
Naopak zpracování od Julie Delpy bylo určitě temnější, obrazově i hudebně zajímavější. To, že se tam fabulovalo o tajné lásce, která není historicky ověřená, mi připadlo určitě divácky přijatelnější než parodie Jakubiskova – a to nemluvím o logičnosti příběhu – Jakubisko, to byly v podstatě videoklipy na téma Jakubisko a jeho představa Bathory – ovšem bez logické návaznosti, zato xkrát opakovaní některých záběrů, ze kterých byl evidentně narcisticky fascinován, a tak je musel vrazit do filmu ne jednou, ale tucetkrát – směšné: např. zakrvavená ruka hraběnky.
Zatímco „výklad“ možné příčiny hraběnčiny krutosti jak to podává tento film byl pro mě přijatelnější. Knížku jsem taky četl, ale vizuální stránku jsem si v tomto filmu určitě užil víc než při čtení knihy. Lituji jen, že jsem film nemohl vidět v originálním zvuku. Nicméně znovu upozorňuji, že i hudební doprovod k filmu se mi velmi líbil.
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 7.5.2019
Na francouzských filmech mě mrzí často zhrzená šance. Herci hrají dobře, ale ty dialogy, ten scénář - rádoby umění, jaká to škoda. A není to zdaleka jediný francouzský film trpící tímto nešvarem. Každopádně Lizzie hrála výborně.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 25.9.2018
10 HVĚZD
Hodnotím 10 * Pro mě film, ke kterému se budu vracet, protože splňuje kritéria, která mám a možná je ani nedokážu popsat. Černobílý formát, kamera, především ale hlavní postav Olgy evokuje sympatie. Výčet epizod je uměřený. Dialogy dostatečné, vnitřní hlas... Krásný autistický film.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 8.8.2018
Způsob projevu jednotlivých postav, jejich určitá teatrálnost a tím i komičnost, mi připomíná film Zbyňka Brynycha Pět z milionu, ale i další kusy z té doby. Eman Fiala coby polepšený kasař, nyní kostelník - to byla výtečná epizodka z kostela. A samosebou Pivec, ten to umí zahrát. Jiřina Bohdalová mi tu připadá jako z jiného života.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 21.1.2019
2019
Film viděn začátkem r.2019 a z tohoto zorného úhlu musím říct, že se mi zpracování líbilo. Samosebou nahrává komunistům, ale i tak... Bek jako diverzant vzbuzuje údiv, ale Karel Höger dobrý. Musím zmínit i Cílku - totiž Marcelu Janodovou - hezký výraz, promluvy - (zde jako dcera Bohuše Záhorskýho). Každopádně nemůžu říct, že by film na mě působil jako laciná agitka. Koneckonců scénář napsal Jiří Mucha.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 3.5.2019
Nečkaný thriller
Film jsem objevil spíš díky informaci, že spolu hrají Emma Watson a Daniel Brühl - což znělo slibně. Nečekal jsem však takový thriller, navíc založený na skutečných událostech o pozadí Pinochetova režimu a téhle podivné sci-fi kolonie. Chvílemi to má až prvky šíleného hororu, oč děsivější, že vychází ze skutečnosti. To jsem se ovšem dozvěděl až shlédnutí - zpočátku jsem nemohl uvěřit, že v tehdejší Chile mohlo něco podobného existovat a tím na mě poměry v kolonii působily přepjatě a neuvěřitelně - na jednu stranu náboženské projevy - na druhou sprosté nadávky, teror ze strany "dozorujícího perzonálu" mi nějak nešly dohromady. Ovšem zřejmě to tak bylo. Každopádně bych oba protagonisty raději viděl v nějaké intelektuální konverzační romantice od Woodyho Allena odehrávající se třeba na Manhattanu.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 11.8.2018
V podstatě parodie
Výtvarná stránka filmu vynikající - ale jinak spíš parodie, zřejmě aby na to mohli s rodičema do kina i děcka
Hodnocení: 3 / 10
Přidáno: 26.8.2018
3 ***
Příšerný dabing a dialogy nejsou o moc lepší - dám tomu ještě někdy šanci v originále - ale moje zkušenost s francouzským filmem o mládeži - velmi špatná (například: "17 dívek" atd.)
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 20.1.2019
Bizarně pojatá Amelie z Montmartru. Scénář má problém, že se dost opakuje základní téma, ale jako zvláštní podívaná - krása. Zvláštní krásný film. Vůbec bych to od Maďarů nečekal. I když...pokud vezmu jejich nedávno viděný kousek: O těle a duši (2017)
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 4.9.2020
parodie na noir?
Amber Heard se stala předmětem poněkud zvrácené fantazie jednoho chudého pisálka, s tím, že se film tváří trochu jako noir, trochu jako parodie na noir především v postavě Keitha. Vedou se jakési řečičky a úvahy, dejme tomu, že bych tam chtěl zahlédnout náznak konceptualismu moderních galerií... jen nechápu, proč tak málo využili Caru Delevingne - kdybych mohl fantazírovat, tak bych si raději prohlížel ji.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 30.8.2020
Viděno na AMC, kde nebývá dobrý dabing, ale tentokrát spokojenost. Akční filmy většinou nesleduji, ale sem tam nějakou tu bondovku nebo Mission Impossible dám, takže srovnání bych jakési měl a musím říct: milé překvapení - výborný scénář, který se neopakuje má stále novou vrstvu vývoje děje a očekávaná "kolize-krize" mezi "kolegy" má i tak pro mě nečekaný vývoj a jen jsem se zamyslel, zda by závěrečná katarze byla lepší s plným počtem mrtvých nebo jen s jedním.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 10.10.2018
Příběh je vyprávěný formou artovních filmů, epizody jen naznačují, o co tu půjde, ovšem to, že se většina postav-vědců chová jako potrhlí romantičtí poetové ještě z filmu neudělá poetický film a snaha okořenit dílko humornými sekvencemi například bláznivým zahradníkem navyšuje pocit trapnosti. Je to škoda, protože námět by byl vynikající - ale v té době se to asi jinak udělat nedalo? Kdo ví.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 22.4.2019
JIDIŠ
Ortodoxní židovské prostředí - obecně: vyhraněné náboženské niveau a vůči tomu "zakázaná láska" notabene ke stejnému pohlaví. Při tom se chce žít podle kodexu, při tom se chce být "s objektem naší touhy" - to jsou protichůdné tendence a jak se k nim postavit? Film je vyprávěn zkratkovitě, což odkazuje k art-filmu, který není pro každého. Pour moi 10 *********
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 17.2.2019
S LUCKOU SE TO DALO
Lucka Vondráčková je prostě fajn. Podle mě by se to dalo, kdyby tam nevrzala tak ubohá hudba - to podkreslení děje celý příběh shazuje dolů - velká škoda. Vizuálně jinak dobrý.