Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 30.10.2009
Po létě přijde podzim, po podzimu zima, a tak dále. Jestli je to osud? Pche, o tom bych si dovolil polemizovat, ale budu tolerantní a nechám to na Vás. Stejně můžete věřit na pravou lásku a trpně čekat na úder blesku, i když se Vaše představy a přání možná ukáží jako liché. Podobně tolerantní je i tento film. Nic do Vás nehustí, pouze s neobyčejnou věrohodností zaznamenává vývoj jednoho vztahu, v němž není nic jednoznačné a jednoduché. A pozor, důležité otázky: co přesně si představujete pod pojmem „vztah“ , kde začíná a kde končí, jaké jsou jeho limity? Film Vám nabídne několik možných odpovědí na každou z otázek a poskytne Vám možnost volit. Shoda, například s Vaším protějškem, však není zaručena. A závěr je výborný a volnomyšlenkářský. Filmu rozhodně nechybí kvalitní technické zpracování, vtip a skvělí herci, především Joseph Gordon – Levitt v hlavní roli předvádí naprosto skvělý výkon. Scénář sám o sobě není nijak zvlášť originální. Jeho největší plusy tkví v PŘIROZENOSTI a DŮVĚRYHODNOSTI, které umožňují, obzvlášť v druhé půli, vtažení diváka do příběhu.
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 7.5.2007
Skutečně musím přiznat, že tohle je film, který se snaží být za každou cenu cool, a nakonec z toho vyleze slušná slátanina až béčko. Přesto patří k mým nejoblíbenějším filmům z oblasti automobilového průmyslu, líbila se mi kamera, hudba (některé starší songy rozhodně nepatří do starého železa) a překvapivě i herecké výkony - hlavně Delroy Lindo. Plytký scénář mi příliš nevadil, ostatně si myslím, že u filmů s takovouto tématikou to není to nejdůležitější. Přidávám bod za rozmlácený Mustang na konci - přeci jen taková nestoudnost jako znesvětit klenot těchto kvalit se jen tak nevidí.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 16.12.2007
Díky tomuto filmu konečně můžu Christiana Balea označit za ďábelského člověka, jenž si v dnešním, sterilním světě našel prazvláštní způsob, jak se uvolnit a plně projevit emoce, které jdou ve společnosti stranou. Snímek, který je skvělý ve svých detailech a který mám prostě a jednoduše rád.
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 23.12.2007
Velmi zábavná pohádka, která je pro někoho možná i klasikou, což je v dnešní době skutečně „zázrak“. Zajímavý a hlavně logický příběh, hezká výprava, spousta skvěle zahraných postav a vtipné a nápadité poznámky a dialogy („Já jsem věděl, že kradete, ale že tolik?“). Jenom toho náboženství tam bylo občas až příliš.
P.S.: Poprvé mne skutečně upoutal Jiří Dvořák. Jím ztvárněná role a popichování s Ivanem Trojanem nemá chybu.
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 11.7.2009
Komu scénář připadal zmatený a nesmyslný, ten by si měl přečíst knihu, aby pochopil skutečný význam těchto dvou slov. Scénáristé se museli nadřít jako koně, aby zplodili něco, co má hlavu a patu, a to se jim naštěstí podařilo. Tím, že je děj situovaný do „věčného města“ a film se tudíž odehrává na jednom konkrétním místě, se podařilo dosáhnout uvěřitelnosti a komplexnosti, navíc to děj dost zrychluje, a i když se tu pravidelně vyskytují místa, která zpomalují tempo, film podle mě JE dynamický a docela hektický. Nejsilnějšími stránkami jsou stoprocentně vynikající hudba, která je spolu s potemnělými lokacemi a sem tam zajímavou hrou světla a stínu tvůrcem veškerého napětí, a obecně velice dobré herecké výkony. Ačkoli Tom Hanks není doktor Jones, je životný a to, co vymyslí, je sice občas podivné, ale díky němu uvěřitelné. Ewan McGregor je z herců zaručeně nejlepší a nejzajímavější, Armin Mueller – Stahl mi sice přijde ve všech rolích víceméně stejný, ale jeho projev je naprosto uvěřitelný a podmanivý, a oba seveřané také bodují - Nikolaj Lie Kaas jako padouch a můj oblíbenec Stellan Skarsgard jako věčný tvrďák, ale především (světe, div se) jako velký klaďas :-)). Jo a Ayelet Zurer herecky velmi dobrá, i když jako žena to není zrovna můj typ.
Andělé a démoni mají spousty chyb. Potenciál lokací a památek je nevyužitý, všude se zdržíme maximálně pár minut a člověk často nezachytí ani závan genia loci. Trochu zamrzí, že celé létání po památkách je tu trochu navíc a to důležité se odehrává někde jinde, stejně jako zamrzí řada úletů a zmatku, které scénář zdědil již po knize. Ale ta hudba a herci dělají skutečně hodně, stejně jako režisér, který, ač běžně netočí takové thrillery a na jeho místě bych si dokázal představit někoho fundovanějšího, maká, seč může, a je to vidět. Snímek mi rychle utekl, v závěru přihodil pár vizionářských kydů, a já jsem tudíž jako konzumní divák naprosto spokojený.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 11.8.2007
Banda těžařů, gigantický šutr a koňská dávka amerického vlastenectví, jehož porce se postupně stupňují, v dosud neviděné podobě, přesněji řečeno rozměrech. Ale na druhou stranu vizáž, napětí, nevídané hvězdné obsazení i „titěrných“ rolí (navíc sám režisér jako jeden z vědců z NASA, všimli jste si?) a celková forma Bayovi vlastní, tj. hlášky a skvěle natočené akční scény (Michael svůj rukopis nezapře, k tomu tentokrát hodně jednoduchý, zato místy nápaditý Abramsův scénář)… ale ten zmiňovaný patriotismus, ty slzy, ty romantické a dojemné výjevy, no to mě prostě zavalilo, a ještě to natahování (hlavně v závěru). Občas to až vyznívá komicky.
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 12.9.2008
Seveřané rozhodně překvapují. To, co chybělo například koprodukčnímu Beowulfovi z roku 2005, tedy rozmáchlejší výprava a epičtější story, zde bez problémů nalezneme. Naopak se vytratila ta hrubá a studená severská poetičnost, je ale jasné, kdo nebo spíše co za to může – předloha. Film působí více hollywoodsky, ne tak typicky evropsky. Přímo se nabízí porovnání se Scottovým spektáklem Království nebeské. Nejenže se oba filmy odehrávají takřka ve stejné době (zatímco opus Ridleyho Scotta zachycuje tragický rok 1187, který vrcholil bitvou u Hattínu a pádem Jeruzaléma, krátká část Arn – Tempelriddaren se odehrává v roce 1177, kdy křesťané ještě dokázali vzdorovat – je zde spíše naznačena než zachycena bitva u Montgisardu, ve které – jako jedné z nemnoha – dokázali křižáci nad Saladinem zvítězit), ale jak první, tak druhý film nabízí vývoj hlavního hrdiny, jehož kroky vedou právě až do Svaté země. Tady se ale pozastavme a odhalme několik zásadních rozdílů, jejichž výčet nahrává seveřanům – 1) cesta hrdiny (herec sice vystřídá jen pár výrazů obličeje, ale rozhodně v hlavní roli nevadí, vyhrocené scény zvládá velmi dobře) za poznáním v Arn – Tempelriddaren je uvěřitelnější a propracovanější, nešetří se zde detaily (muž, který stejně kvalitně bojuje pravou i levou rukou) a jeho motivace je povětšinou jednoznačná, 2) příběh v Arn je (co se týče mnoha detailů, nikoli hrdinova příběhu samotného) o fous historicky přesnější, ačkoli není zrovna dvakrát konkrétní. Obě tyto skutečnosti ale vyplývají z faktu, že v Království nebeském všechno podléhalo jednoznačnému poselství, jak oproti skutečnosti pozměněné jednání a charaktery postav či průběh slavných událostí, tak struktura a styl vyprávění, a v neposlední řadě také nepřetržité soustředění se na putování Orlanda Blooma, které bylo pojato hodně zkratkovitě. Faktem ale je, že to lze pochopit a omluvit, neboť Ridleyho myšlenky byly jasné a přínosné. A jaká je hlavní myšlenka v Arn – Tempelriddaren? No, nejsem si jistý, jaká přesně, ale ústředním motivem je jednoznačně láska, která prostupuje celým filmem v nejrůznějších podobách (láska k ženě, k Bohu, k rodinným příslušníkům, k tradicím) a je z obrazu stále cítit. Je také dobře, že se většina příběhu odehrává na severu, kde je úžasná atmosféra a příběh je zde docela epický. Jakmile se ocitneme v pouštích Palestiny, je z toho nepříjemně cítit zkratkovitost a snaha šetřit, stále ale nechybí typická atmosféra. Velkým bitvám se tvůrci vyhýbají, namísto nich stylizují, což je rozhodně prozřetelný tah. Celý snímek je navíc podbarven příjemnou sentimentální hudbou. A děkuji Vám za obsazení mého zbožňovaného Stellana Skarsgårda (škoda, že nedostal více prostoru, ale snad to nějak překousnu ;-)). Jeho role byla velice sympatická, což je v jeho případě opravdu příjemná změna ;-). Film je rozhodně velkým překvapením, především jak citlivě na mne dokázal zapůsobit. A je velmi dobře, že jsou vidět investované peníze – ne vždy se to (nejen) v Evropě podaří, že ;-).
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 10.8.2009
Co se týče širších souvislostí a obecně hodně velkolepě pojatého vyprávění, tak epičtější, ale zároveň také prázdnější než předchozí díl. Seveřané na to mají, perou se s tím parádně, láska mezi Arnem a Cecilií je stále upřímná a hory přenášející, ale je to prostě prázdné. Navíc je to zbytečně zkratkovité, v jeden okamžik jsme na Východě a najednou střih a Arn už je ve Švédsku a veze si snoubenku domů. Nebýt té netrpělivosti, člověk by se plně nadýchal emocí hlavních hrdinů, protože ta láska, hněv i atmosféra, kterou spoluvytvářejí, tam jsou, jenom je divák nevstřebá. I po návratu do Švédska film pokračuje ve stejném duchu, celé vyprávění před finální bitvou je vlastně jen trochu nataženým a zkratkovitým tichem před bouří a nic moc se vlastně neděje. Škoda, víc se mi líbil trpělivější a možná i pohádkovější první díl, kde mne příběh velké lásky pohltil. Zde se mne jen letmo dotknul, přestože jsem věděl, že tam skutečně je.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 29.8.2008
Všichni mne znáte. Jmenuji se Daniel Day-Lewis. Kdo jsem? Především naftař, také ale hraji ve filmech. Co jsem dokázal? Smetl jsem veškerou konkurenci. Ovládnul jsem celou zemi. Porazil jsem církev a nakonec jsem pokořil i samotného Boha. Co dál? Nic. „Skončil jsem.“
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 31.8.2008
Na historickou fresku příliš banální a zkreslené, na kostýmní drama málo dramatické a příliš fádní a uniformní, na pohádku příliš syrové a nepřívětivé, na umělecký snímek příliš průhledné a samoúčelné. Film se bimbá od žánru k žánru, v některých fázích co scéna, to trochu jiný soudek. První část ujde a působí komplexně, druhá část se ale brzy zvrhne v mišmaš plný krve a zohavených mrtvol, euforických snových výjevů (copak se žádný epicky zpracovaný český film neobejde bez takovýchto „uměleckých“ sekvencí?) a rádoby vtipných eskapád dvou mnichů, kteří se sem asi zatoulali z nějaké grotesky (měla to být parodie na Jméno růže či co?). Celý snímek je navíc plný klišovitých dialogů, v jejichž záplavě se lehce ztratí ty zábavné a zajímavé, „kinozážitek“ mi navíc kazil ne zrovna povedený český dabing. Ona nevyrovnanost se týká i hereckých výkonů – vedle vynikajících (film táhne kupředu grandiózní Karel Roden a velmi dobrá Anna Friel, velice překvapí i Monika Hilmerová) se najdou i ty průměrné až špatné (někteří komparsisti to vyloženě podělali). Film navíc v několika scénách, v nichž by měl vyvolávat mrazení, působí spíš komicky. V porovnání s ostatními stránkami dopadla poměrně dobře hudba, která zbytečně netlačí na pilu a úspěšně, i když ne moc výrazně, podbarvuje většinu scén. Film, ačkoli je jeho stopáž lehce přepálená, však stále směřuje kupředu a nakonec dovede své poselství do zdárného konce, ačkoli značně krkolomně. Závěrečná třetina totiž téměř výhradně náleží výtečnému Rodenovi a Friel, kterým se docela daří zatlačit do pozadí některé rušivé elementy. Jako plus beru i tu spoustu krásných dívek a žen a řadu erotických scén ;-)). Jakubiskovi se povedlo, co chtěl: vyvolal diskusi, která se však více než problematiky čachtické paní týká kvalit filmu samotného.
Hodnocení: 3 / 10
Přidáno: 6.3.2007
Jak mám postavu Batmana rád, nedokázal jsem se přes tento film přenést. Takhle že má skončit můj oblíbený hrdina? Špatný scénář s řadou nelogických momentů, předpotopní triky a efekty, ohavné interiéry a exteriéry, ale nejvíce mne uzemnilo herecké osazenstvo - tolik slavných jmen najednou se opravdu jen tak nevidí, ale to si proboha ani jeden z nich nepřečetl scénář? Navíc se jim pod taktovkou věhlasného Joela Schumachera ani nechce hrát.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 10.4.2007
Když jsem toto dílo viděl poprvé, byl jsem nadmíru překvapen. Velice příjemně překvapen. Takové počátky batmana, jak je neznáme, temnější, dramatičtější, tragičtější a hlavně realističtější. Spletitý příběh, který nepostrádá originalitu, dynamický orchestrální hudební doprovod, množství smutných a tajuplných barev, na které jsme nebyli u Burtona (ani později) zvyklí a které skvěle podkreslují postupně gradující atmosféru filmu. Bruce Wayne vede dvojí život, na němž rozhodně není nic zábavného, sám neví, zda je více Batmanem nebo slavným miliardářem a trpí pod náporem skutečností, které se na něho valí ze všech stran. Je to thriller, jak má být, a Christopher Nolan předvádí skutečně velkolepé divadlo za pomoci kvalitních kamer a střihů a skvělých hereckých výkonů - Christian Bale jako rozdvojený Batman, Liam Neeson jako zloduch a učitel v jedné osobě, Michael Caine jako moudrý Alfréd, Cillian Murphy jako šílený psychiatr či Tom Wilkinson v roli nekorunovaného krále podsvětí. Bravo!
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 21.8.2008
Romanticko-realistický vesmírný epos, od kterého rozhodně nečekejte odlehčené a mnohdy dost povrchní pojetí na způsob Farscapu, Hvězdné brány, Star Treku a dalších. Tady se odehrává skutečný boj o přežití se vším, co k tomu patří. Nedůvěra, napětí a deprese, stejně jako hutná akce a občasné odlehčení v podobě skutečně humorných momentů, Vás budou provázet celým seriálem. Jedinečné postavy, každá jiná, každá se svými SKUTEČNÝMI problémy, zde žijí v až nebývale realisticky působícím společenství, kde každá akce vyvolává (velmi často netušenou) reakci, kde důsledky vašich činů jsou až neúnosně zdrcující. Silný, hodně silný seriál, brilantně audiovizuálně zpracovaný a „tak trochu“ jiný. Sem tam patetický a nelogický, sem tam vaří z vody, ale to k televizním sériím jednoduše patří a žádná se tomu nevyhne.
Hodnocení: 2 / 10
Přidáno: 8.7.2007
Nečekal bych, že se Sophie Marceau objeví v takovém rádoby hororu bez nápadu a logiky, který postrádá hlavu a patu. Z kolonky „Žánr“ bych vyhodil poznámku horor, jelikož děsivost je nulová a chybí temné pasáže, které byste u strašidelného filmu z prostředí muzea očekávali.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 17.1.2008
K tomuto stylu animace si asi nikdy nenajdu cestu (animace se mi místy zdála tak „divná“, až to hraničilo s poetičností, která by se však k severskému tématu náramně hodila; tento pocit ale zase vždy rychle zmizel). Když si představím, jak by to asi vypadalo hrané… A když by se navíc zapracovalo na dialozích, byla by to nádhera. Atmosféra filmu určitě nechyběla, Alan Silvestri si opět pohrál s hudebním doprovodem a dokonce i ten scénář byl zajímavý (motiv rodové kletby je velice atraktivní) a oproti snímku Beowulf & Grendel z roku 2005 bylo toto zpracování dějově poutavější, syrovější, tragičtější, plné nadpřirozena a celkově mýtičtější. Když přejdu neoblíbenou animaci (například postavy mi občas připadaly jako bezduché loutky, toto vnímání je ale hodně subjektivní) a několik neduhů (tak především některé dialogy – rád se opakuji :-)), byla to nečekaně vydařená adaptace jedné veleznámé severské báje.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 6.4.2007
Zlo není vždy tam, kde ho vidíme, respektive kde ho chceme vidět. Severská báje, jež je jednoduchá jako ta facka, s příjemným Butlerem a pramálo souboji. A pro mne jakýmsi zvláštním způsobem podmanivá. Mám totiž rád hrdinské eposy s rozsáhlými exteriéry, příjemným, leč vážným hudebním doprovodem, a hrdinnými válečníky ve stylu Krále Artuše (který je téměř všemi zatracován) nebo Vikingů (kteří také nepatří k nejopěvovanějším). Navíc mám rád Stellana. Ale přesto filmu něco chybělo. Možná to byla výprava, možná duchaplnější scénář. Možná oboje.
Hodnocení: 4 / 10
Přidáno: 28.9.2008
Neosobní a nelogický „what the fuck“ film plný hloupých náhod a naprosto nepochopitelných až pitomých mužských charakterů, se kterými se absolutně nelze ztotožnit. Hlavní hrdinka se chová také nelogicky a její reakce jsou často nepřirozené a hloupé. Když se svlékla poprvé, normální mužský ze sebe s klidným svědomím vypudil nějaké to „Wow!“, když se ale svlékla ještě asi padesátkrát, byla už celkem otravná. Až ke konci se snímek „srovná“ a lze z něho i něco rozumného vyvodit. Bude ale asi něco shnilého ve státě dánském, jestliže k tomu nejlepšímu, co film nabízí, patří rozličné sexuální polohy Tomáše Matonohy a Danicy Jurčové. S lehce nadprůměrným Románem pro ženy, kterému se Bestiář snaží neúspěšně přiblížit, nesrovnatelné.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 21.9.2008
Ten film má myšlenku. Nikterak hlubokou či, nedej bože, originální, ale skutečnou myšlenku. A kolem ní je efektní stylové pozlátko a spousta zajímavých postaviček, ze kterých si určitě vyberete tu, která Vám alespoň trochu padne do noty. Na filmu Blade II je zatraceně vidět, že jej točil Del Toro. Celý snímek je propracovaný (přestože je tu několik okatých logických děr), nápaditý, humorný i lehce hororový, má gradující děj a je plný osobité akce. Jako bonus je zde takový příjemný, „osudově romantický“ závěr. Podobně, jako se tomu dělo u série X-Men, odhaluje druhý díl skutečný potenciál celé série. Ano, dost se mi to líbilo.
Hodnocení: 5 / 10
Přidáno: 15.10.2007
Zatímco del Toro si s „dvojkou“ pohrál, Goyer si evidentně hrát neumí (a asi vůbec umět nechce). Rutinně jede podle primitivního scénáře, což je škoda, protože herecké obsazení slibovalo hodně (od sexy Jessicy Biel přes hláškujícího Ryana Reynoldse až po naprosto nevyužitého a hloupě podaného Dominica Purcella). Těžko uvěřit, že někdo jako Goyer dokázal napsat scénář k filmu Batman začíná.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 2.10.2007
Nikdy nezapomenu na namíchnuté pošťáky, Fešáka Magora a Phila Donahueho zvracejícího do tuby. Nikdy.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 26.6.2008
Obrovská vykrádačka Scottova Dobrého ročníku, přičemž – a teď pozor – se zde loupí skutečně ve velkém, od hlavních myšlenek a kamerových nájezdů přes flashbacky až téměř po celé scény. Na škodu to však vůbec není, jelikož režisér je natolik schopný, že od bohapustého kopírování se posunul takřka až k vlastní jedinečné atmosférické zábavě, které sice k dokonalosti dost schází, avšak díky půvabné, vínem provoněné jižní Moravě, sympatickému Kryštofovi, krásné Tereze, příjemné hudbě a několika opravdu zábavným průpovídkám a momentům filmu leccos odpustíte (možná i Pražáky v titulních rolích ;-)).
Hodnocení: 1 / 10
Přidáno: 10.4.2007
Trochu mne mrazí při pomyšlení, že existují ještě horší filmy. Tady je špatně snad úplně všechno, od „hereckých“ výkonů (vskutku trapný Travolta) přes mizerné efekty až po nelogický scénář. Právem jeden z nejhorších snímků.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 10.9.2007
Podle mne opravdu přehledný snímek, v němž se divák neztrácí a pořád ví, co se děje, a přesto nonstop hektický (navíc se skvělou kamerou) a nikoli epilepticky střižený, jako některé snímky Michaela Baye. Akce je velmi nápaditá, neopakuje se a já jsem místy jen kroutil hlavou, jak to sakra ten Bourne dělá. Skutečně velmi precizní a propracované dílo bez režijních much. Občas se některým filmům stává, že tvůrce veškerá ta akčnost a imaginace pohltí a následně ztrácí nad snímkem kontrolu. Greengrassovi se to nestalo, jede na doraz a je to zatraceně vidět.
Hodnocení: 7 / 10
Přidáno: 6.2.2009
Naprosto nevhodně zkombinovaná komedie s dramatem, jako by se režisér ani v průběhu natáčení nemohl rozhodnout, co vlastně tvoří. Zatímco samotný rozjezd je čistě komediální, závěr už nemá s komedií společného vůbec nic. Dokonce ani klíčový moment filmu, kdy Camille ... (nebudu prozrazovat, co se stane), vyznívá nikoli jasně, nýbrž nerozhodně. Dramatické momenty, do nichž spadají všechna šokující zjištění hlavní hrdinky a samotný finiš, nejsou sice myšlenkově hluboké, ale zato skutečně srdceryvné (ani mi moc nevadilo, že se vlastně jednalo o předem vykalkulované citové vydírání diváka), a to hlavně proto, že Sienna je opět super a zastiňuje Jamese Franca, který baví na začátku, když rebeluje, ale v dramatické poloze už trochu ztrácí. Takže za tu srdceryvnost dávám to, co dávám.
Hodnocení: 6 / 10
Přidáno: 17.7.2009
Podpásovka. Ždímačka emocí, která tak hrotí životní příběh nebohé Camino, až veškerá tragika vyznívá do prázdna a naopak se dostavují slova typu: „No to snad ani nemůžou myslet vážně.“ Navzdory tomu sledujeme politováníhodný osud dívenky, která jen díky lásce nikoli ke Kristu, nýbrž k obyčejnému chlapci vydržela tak zatraceně dlouho, a to i přes neschopnost kohokoli (včetně nerozhodného otce) zasáhnout proti jedné z mnoha tváří víry – a to proti té fanatické a absurdně dogmatické – zosobněné vypočítavou a sobeckou matkou. Avšak ve skrytu jsem se stále cynicky pochechtával, když kolem mne většina lidí popotahovala, protože takhle strojený, absurdní a zbytečně dlouhý snímek se mě prostě nemohl upřímně dotknout. Ale kamera se mi líbila a Manuela Vellés, která hrála sestru malé Camino, je k neuvěření krásná a sexy, a to i v hábitu členky Opus Dei ;-).
P.S. Anděl byl trapný.
Hodnocení: 10 / 10
Přidáno: 2.4.2007
Trochu rozpačitý a nenápadný rozjezd a na můj vkus příliš zatraktivizovaný závěr. Jinak střední část je perfektní a má grády a dějová linka se všelijak zaplétá. Co bych vám vykládal, herci jsou příjemní a některé dialogy naprosto originální – celkově film působí jako oddychová komedie, která si na nic víc nehraje.
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 22.7.2007
Člověk míní, život mění. A já jsem se naučil dívat na nového blonďatého Bonda jinýma očima, tudíž jej nehodlám dále srovnávat s těmi staršími, ehm, brunety (?). Tak za prvé, tolik logických děr a tak neprůhledný schizofrenní scénář aby člověk pohledal. Lepší akce než spurtu na začátku se nedočkáme, tudíž divák natěšený na střeleckou revue, jehož hlad na začátku ještě vzroste, asi tak trochu odejde s křížkem po funuse, to nej... má totiž už za sebou. A ten konec ... no, cení se snaha o ždímání emocí, ale ten, kdo ty „Benátky“ vymyslel, by zasloužil nafackovat. Ale Daniel Craig je výborný a charismatický, Eva Green sexy, dialogy mezi nimi nápadité, chemie funguje na jedničku a Martin Campbell je velmi dobrý režisér, neboť spolehlivě táhne trochu podivný scénář. Celým snímkem prostupuje tajuplná atmosféra, kterou spoluvytváří zajímavá kamera, syté barvy a skvěle naaranžované scény, a napětí by se místy dalo krájet. A když se navrch přihodí skvělý herec Mads Mikkelsen (ač z něho scénárista udělal dýchavičnou zrůdu), tak mi to vlastně stačí.
Hodnocení: 3 / 10
Přidáno: 24.9.2007
Skutečně neuvěřitelný film. Režisér musel být pod vlivem nějaké neznámé látky, jestliže dokázal takhle zmateně a hlavně špatně natočit většinu scén, v nichž se "něco děje". Jinak scénář, tedy ten malý umolousaný ubrousek od svačiny popsaný několika neidentifikovatelnými slovy, a efekty a kdovíco ještě byly (krátce řečeno) podprůměrné. Jediným kladem je přítomnost Halle Berry, která je zatraceně sexy a evidentně se nebere vážně. S tímto snímkem ale klesla hodně hluboko.
Hodnocení: 9 / 10
Přidáno: 2.8.2008
L.A. a Nelítostný souboj jsou zpátky. A Michael Mann je velký machr, neboť rozehrát v tak chladném a cizím prostředí velkoměsta, navíc ponořeném do hluboké noci, tak atmosférickou a emocemi nabitou partii, to skutečně dokáže jen málo režisérů na světě. Mann navíc spoustu času tráví uvnitř taxíku, v němž ruční kamerou sleduje tváře hlavních hrdinů. A nebyl by to on, kdyby celým filmem neprotkal nepředvídatelný a v hektických momentech naprosto nekompromisní scénář, nepřihodil pár symbolických momentů (například přes cestu přebíhajícího šakala) a celé to nepodbarvil vynikající hudbou, což je ale spíše zásluha Jamese Newtona Howarda a několika dalších interpretů. Samozřejmostí je skvělé a naprosto funkční herecké obsazení. Režisér opět zvolil hvězdy toho nejtěžšího kalibru (a pozor, není to samoúčelné – kdo si myslel, že Cruise jako robotický padouch pohoří, ten se šeredně zmýlil). Dalším brilantním tahem byl Mark Ruffalo, jehož konec mne velice zasáhl, tím spíš, že jsem ho absolutně nečekal. Svižné a reálně působící přestřelky a dramatický závěr opravdu hodně silně připomenou Nelítostný souboj. A mimochodem, ona téměř sférická a monotónní hudba, která vyhrává ve vlaku v samotném závěru, mi umožnila vidět v hlavních hrdinech ony dva titány, kteří se spolu střetli léta Páně 1995 na letišti v Los Angeles.
P.S. Když jsem letos viděl Michaela Claytona, přišlo mi, že si Tony Gilroy vede v "odcizeném" prostředí taktéž skvěle. Navíc mu za zády stál James Newton Howard. A hádejte, co mi scéna s koňmi připomněla. No přeci scénu se šakalem ;-)).
Hodnocení: 8 / 10
Přidáno: 20.8.2008
Spousta zpomalených výbuchů a přestřelek, v popředí pochoduje s nasraným výrazem Malkovich, do toho řve Cusack „do prdele!“ a Buscemi neustále dokola zpívá „Celý svět ve svých rukou máš“, přičemž všichni trousí jednu vtipnou hlášku za druhou. K tomu v pozadí vyhrává rádoby vznosná hudba Marka Manciny a máme tady kýč jako hrom. Ale vtipný, efektní a po herecké stránce naprosto delikátní kýč, kterému na kráse neubírá ani scénář, který si zrovna netyká s pojmy jako „logika“ a „racionální myšlení“, ani debilita některých momentů, ani natahovaný závěr. Je to brutální sranda, na které jsou minimálně dvě věci originální: sebeparodizující patos a vlasatý Cage s charismatem nespoutaného kovboje.
P.S. Miluju scénu, kdy Cage předává své zděšené dceři ušmudlaného králíčka :-).
P.P.S. Již jenom při čtení českého titulku: "Už na zemi byli smrtelně nebezpeční. A teď dostali křídla!" jsem se málem udusil smíchy.