Ta by mohla přijít dříve, než by si přála, protože Ivanovi tolerantní rodiče (co přesně otec dělá, se nedozvíme, leč evidentně ho skoro všude znají) přestávají být tolerantní v momentě, kdy si jejich syn tuhle sexuální pracovnici (která se doslova zuby nehty brání označení děvka/prostitutka, přestože jí je) vezme za ženu. Patrně jediné místo na světě, kde vás oddají bez ptaní, je Las Vegas. Ani život naučil se o sebe starat, a tak se nezalekne ani hochů z východní země, kde bolševikům pšenka kvete. Dokonce ani tehdy, kdy její rozmazleně-frackovitý manžel vezme do zaječích, neboť si je konečně dobře vědom toho, že to doopravdy přepísknul. Jelikož je v podstatě ještě pořád dítě, které má respekt z rodičů a videohry jsou pro něj víc než soulož, nechá novomanželku napospas, tudíž jí nezbývá, než ohánět se nábytkem, kousat a snažit se ostatní překřičet.
Režisér se na jednu stranu snaží držet toho, co funguje v hollywoodských komediích, včetně faktu, že Ani připíše nepřející rivalku. Ve větší míře se zjevně inspiroval Pretty Woman, akorát jeho cílem nebylo stvořit pohádku, nýbrž vyzkoušet, jak by to mohlo vypadat, kdyby příběh sexuální pracovnice á la Vivian získal reálné kontury. To se ovšem nedaří. Taky proto, že se dočkáme momentu, kdy šéf night clubu svou nejvýkonnější pracovnici po svatbě s dojetím vyprovodí, přestože ví, že přijde o ryto. Obecně se Baker pokouší experimentovat s žánry, včetně toho romantického, protože Ivan a Ani si zasouloží okamžitě, tj. vztah vlastně už pořádně nejde dál vyvíjet, tudíž vrcholu dosahuje okamžitě a vzhledem k jejich nízkému věku a rozdílným představám se dá předpokládat, že bude mít sestupnou tendenci, jelikož charaktery obou zainteresovaných jasně ukazují, že tohle fungovat nemůže.
Mísit žánry a vytvářet si vlastní pravidla v jejich rámci umí Quentin Tarantino. Nelze se zbavit dojmu, že se ho Baker snaží napodobovat, a to i co se „humorů“ týče. Ostatně právě obsazení Mikey Madison se dá v tomto směru brát jako mrknutí na diváky, jelikož zmíněná herečka hrála Susan Atkins v Tenkrát v Hollywoodu. Už jenom z tohoto úhlu pohledu musel třiapadesátiletý rodák z New Jersey vědět, že ryzí kultovku nenatočí. Někteří jeho pokusy přijmou, u jiných tvrdě narazí. Zásadní rozdíl spočívá v tom, že Baker spoléhá na diváky, že k němu budou milosrdní, zatímco Tarantino si je vede sám, neboli jim říká, kdy mají být napjatí a kdy se mají smát. Sám získal Zlatou palmu v Cannes přesně třicet roků zpátky díky Pulp Fiction, což je nepoměrně signifikantnější film.
Anora taková asi nebyla, přesto leckdy působí značně improvizovaně, že rámcově bylo dáno, o co by v dané scéně mělo jít, a pak dostali herci a herečky prostor, aby chrlili svoje nápady. I kvůli tomu sice můžeme pozorně sledovat, ale dost možná se budeme soustředit na jiné věci, než na které si režisér přál. S nálepkami jako „satira“ či „parodie“ by se mělo v souvislosti s tímto projektem mluvit opatrněji, poněvadž není pochyb, že zdaleka ne všichni s nimi budou souhlasit. Ti, kdož viděli, pravděpodobně s nostalgií zavzpomínají na The Florida Project, který se nesnažil o nějaké velké umění, a přesto naservíroval zapamatováníhodné momenty a dotáhnul to k nominaci na Zlatý glóbus i na Oscara. Anoru určitě můžeme nazvat komedií, ale budoucnost tohoto žánru snad bude vypadat jinak.
FOTO: CinemArt